Otelcilik sektöründe
pazarlama dağıtım kanallarında teknoloji kullanımı her geçen gün hızla artmaktadır.
Verim yönetimiyle gelirleri artırmaya yönelik teknolojik uygulamalardan birisi
de kanal yöneticisi yazılımlarıdır. Kanal yöneticisi yazılımlarının otellere
avantaj sağlayıp sağlamadığının incelendiği bu çalışmada, sektörün pazarlama
dağıtım yapısında çevrimiçi karmaşık yapısını etkin kontrol ile sağlayarak,
zaman kazandırıcı özelliğinin operasyonel faaliyetlerine ve gelirlerine katkısı
araştırılmıştır. İşletmeler kritik ve etkin dinamik fiyatlamalar yaparak,
mevcut kapasitelerinde tam verimli bir doluluğa ulaşabilmektedir. Otellerin
zaman zaman çevrimiçi pazarlama dağıtım kanallarında olumsuz durumlarla
karşılaştıkları görülmektedir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemi kullanılmış
olup ikincil veriler ve sektörden örnek olaylar literatür tarama yapılarak ele
alınmış ve işletme faaliyetlerine olabilecek etkileri belirlenmiştir.
Çalışmanın sonucunda kanal yöneticisi yazılımlarının otel satış dağıtım
sisteminde yararlı olabileceği saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 16 Issue: 2 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.