Pazarlama literatüründe sıklıkla
kullanılan değişkenlerden biri olan kişiliğin, satın alma davranışına etkisinin
belirlenmesinin hem işletmeler hem de akademisyenler için önemi inkâr edilemez.
Bu çalışmanın amacı; A ve B tipi kişilik tipolojilerine sahip tüketicilerin plansız
(impulsive), kompülsif (compulsive) ve hedonik (hazcı) satın alma davranışları arasında
farkın olup olmadığını incelemektir. Evrenini tüm tüketicilerin oluşturduğu bu
çalışmada kolayda örnekleme yöntemine göre seçilen 292 örneklemden anket
yoluyla veri toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, A ve B tipi kişilik özelliklerine
sahip tüketicilerin plansız satın alma, kompülsif satın alma ve hedonik satın
alma davranışları arasında farkın olduğu görülmektedir. Ayrıca A tipi kişilik
özelliklerine sahip tüketicilerin daha çok hedonik satın alma davranışı, B tipi
kişilik özelliklerine sahip tüketicilerin ise daha çok plansız satın alma
davranışı sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma, tüketicileri hem A
ve B tipi kişilik tipolojilerine göre değerlendirdiğinden hem de bu
tipolojilere göre tüketicilerin satın alma davranışlarını incelediğinden dolayı
özgün bir değer taşımaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Submission Date | May 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1-2 |