Pazarlama araştırmalarındaki bilimsel derinleşme için ayrıntılı psikografik tespitler hem teori hem de pratik açıdan önem kazanmaktadır. Bu çalışmada kişilik testlerinin tüketici davranışlarını bağımsız bir değişken olarak anlamlı bir şekilde sınıflandırıp sınıflandırmadığı test edilmiştir. Bu amaç doğrultusunda Karanlık Üçlü Kişilik Testi ile Tüketici Tarzları envanteri arasında tek yönlü Anova analizi uygulanmıştır.
Bulgular göstermektedir ki Makyavelist kişilik tipleri için en önemli üç faktör alışkanlık, kararsızlık ve mükemmeliyetçilik; Psikopatik kişilik tipleri için dikkatsiz alışveriş, fazla seçim şansından dolayı kafası karışma ve moda odaklılık; son olarak Narsisizm için de mükemmeliyetçilik, alışkanlık ve fiyat odaklılıktır. Sonuç olarak Karanlık Üçlü Kişilik Testi’nin Tüketici Tarzları Envanteri’ni anlamlı bir şekilde sınıflandırıldığı anlaşılmış ve hem teorik hem de pratik açıdan tartışılmıştır. Pratik tartışmalar pazarlama stratejilerinin psikolojik bağlamda etkililiği çerçevesinde gerçekleştirilirken, teorik tartışmalar pazarlama araştırmalarında kişilik testleri bağlamında gerçekleştirilmiştir.
Psiko-Pazarlama Kişilik Testi Tüketici Tarzları Envanteri Karanlık Üçlü Kişilik Testi Tüketici Davranışları
Detailed psychographic determinations in deepening marketing research gain importance in both theory and practice. Based on this thought, in this study, it was examined whether personality tests able to profile the consumers as an independent variable. For that purpose, one-way ANOVA analysis was applied between the Dark Triad Personality Test and the Consumer Styles Inventory.
The findings show that the most important three factors are habitual consumer, indecision and perfectionism for the Machiavellian personalities; careless consumer, confused by over-choice and fashion consciousness for psychopath personalities; perfectionism, habitual consumer and price consciousness for narcissist personalities. As a result, The Dark Triad Personality test meaningfully profiled the Consumer Styles Inventory and examinations were completed in both theoretical and practical perspectives. Practical examinations were completed in the effectiveness of marketing strategies. Theoretical examinations were completed in the base of personality tests in marketing research.
Psycho-marketing Personality Test Consumer Styles Inventory Dark Triad Personality Test Consumer Behavior
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 22, 2020 |
Submission Date | November 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |