Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 küresel salgınında toplumsal araştırmalar kimi zaman askıya alındı, kimi zamansa sil baştan tasarlandı. Araştırmacılar, araştırma pratiklerinde teknolojinin rolünün artırıldığı alternatif yollarla veriye ulaşmaya çalıştılar. Araştırmacıların geliştirdiği yeni stratejiler kalıcılaşmaya, norm halini almaya başladı. Öyle görünüyor ki yeni normalde yeni tehditler ve fırsatlarla hiçbir şey eskisi gibi ol(a)mayacak. Bu makalenin araştırmacısı nitel araştırma yöntemi ile yürüttüğü “Sağlık Meslek Grupları Eğitiminde Mesleklerarası Eğitim (MAE) ve Mesleklerarası İşbirliğine (MAİ) Yönelik Paydaş Görüşleri” adlı doktora tez çalışması sürecindeki deneyimlerini ve öğrenmelerini kendi perspektifinden aktarmaktadır. COVID-19 küresel salgını veri toplama sürecinde olan araştırmacıya pratik, etik, yöntemsel güçlükler yaşatmıştır. Araştırmacı ve araştırmanın katılımcılarının sağlık alanından olması nedeniyle sağlık hizmet sunumu önceliği göz önünde bulundurularak veri toplama süreci bir süre ertelenmiştir. Sağlık çalışanlarının iş yükü artışı, ani görevlendirmeler, yaşanan psiko-sosyal olumsuzluklar araştırma sorusu açısından mevcut bağlamın değişmesine neden olmuştur. Hizmet sunumunun önceliği, çocuk bakımı sorumluluğu, mesai ve mesai dışı çalışma saati ayrımının ortadan kalkması gibi nedenler, araştırma sürecinin planlandığı gibi sürdürülmesi açısından güçlük teşkil etmiştir. Araştırmacı, araştırma süreçlerinde yaşadığı zorluklara yönelik stratejiler geliştirmiş, deneyimlerini öğrenme fırsatlarına dönüştürmüştür. Araştırmacının yıllar sonra küresel salgın gibi özel bir dönemde kendini sağlık hizmet sunumunun içinde bulması, tez çalışmasının odak noktası olan mesleklerarası işbirliklerini gözlemleme fırsatı yakalaması, ayrıca daha önce birlikte çalışmayı deneyimlemediği farklı sağlık çalışanlarından oluşan bir ekibin üyesi oluvermesi güdüleyici ve eşsiz bir kazanım yaşamasına neden olmuştur.
Nitel araştırma COVID-19 salgını araştırmacı deneyimi Çevrimiçi odak grup görüşmesi çevrimiçi derinlemesine görüşme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2022 |
Submission Date | December 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Sosyoloji Araştırmaları Dergisi / Journal of Sociological Research
SAD / JSR