Günümüzde, hızlı kentsel dönüşüm süreçlerinin
beraberinde getirdiği değişikliklerin biri de sınıfsal farklılıkların mekânsal ayrışmalarda
daha da görünür hale gelmesi olmuştur. Bu mekânsal ayrışmaların belirginleşerek
kendini gösterdiği en somut örneklerden biri 2000’li yıllardan itibaren giderek
yaygınlaşan korunaklı konut siteleridir.
Bu
çalışmada, Türkiye’de, gün geçtikçe yaygınlaşan ‘korunaklı’ ve ‘güvenlikli’
sitelerin, televizyon reklamları aracılığıyla, orta ve üst orta sınıf tüketici
kitlelerine, ‘yeni yaşam projeleri’ olarak sunuluş biçimi ele alınacaktır. Bu
yeni yaşam projelerinin, süregelen toplumsal adaletsizlik ve eşitsizliği,
mevcut sınıfsal farklılaşmaları ve mevcut toplumsal cinsiyet kalıplarını,
yeniden üretme biçimi, reklamlarda karşılaşılan imgeler ve kullanılan çeşitli
kavram, tema ve betimleme biçimleri üzerinden tartışılacaktır.
Bu çerçevede 2013 ile 2016 yılları arasında
televizyonlarda yayınlanan, İstanbul ve Ankara’daki konut projelerinin
televizyon reklamlarında kullanılan anlatım biçimlerine yönelik olarak
yürütülmekte olan içerik analizinin sonuçları değerlendirilecektir.
Mekânsal Ayrışma Korunaklı-Güvenlikli Konut Siteleri Yeni Yaşam Projesi Televizyon Reklamları İçerik Analizi
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 21, 2017 |
Submission Date | October 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Sosyoloji Araştırmaları Dergisi / Journal of Sociological Research
SAD / JSR