Ali ERGUR: 1966 yılında Atina’da doğdu. 1985 yılında Galatasaray Lisesi’nden mezun oldu. Marmara Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nde 1989’da lisans, aynı üniversitede Siyaset ve Sosyal Bilimler alanında 1992’de yüksek lisans eğitimini tamamladı. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyoloji Doktora Programı’ndan 1997 yılında mezun oldu. 1990-2000 arasında Marmara Üniversitesi Fransızca Kamu Yönetimi Bölümü’nde araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi olarak çalıştı. Galatasaray Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’ne 2000 yılında yardımcı doçent olarak geçti. Aynı kurumda doçent (2003) ve profesör (2010) unvanlarını aldı. İletişim sosyolojisi, teknoloji, sanal gerçeklik, gözetim, tüketim, sanayi-sonrası toplum, ekonomik seçkinler, kültür sosyolojisi, müzik sosyolojisi alanlarında bilimsel çalışmalar yürütmüştür. Son yıllarda, ustalık-teknoloji ilişkisi ve tıp teknolojileri alanında araştırmalar yapmaktadır. 1998 yılından başlayarak müzik üzerine denemeler ve akademik çalışmalar yayınladı. Müzik yazıları düzenli olarak Hayalet Gemi, Andante, Opus dergilerinde ve tekil olarak çeşitli mecralarda yayınlandı. Mayıs 2014’ten bu yana Sanattan Yansımalar sanat portalında Sesin İzi başlıklı köşesinde müzik denemeleri yazmaktadır. Ayrıca müzik alanında uluslararası akademik yayınları vardır. Yayınlanmış birçok bilimsel makalesinin yanı sıra dokuz kitabın yazarı ve editörüdür: Portedeki Hayalet. Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler, Bağlam, İstanbul, 2002; Görkemli Unutuş. Toplumsal Belleğin Kıvrımlarında Dumlupınar Faciası, Bağlam, İstanbul, 2006; Le Technocentrisme. Promesses et menaces de l’ère informatique [Teknik-merkezcilik, Bilişim çağının vaatleri ve tehditleri], L’Harmattan, Paris, 2009; Müzikli Aklın Defteri. Toplumbilimsel İzdüşümler, Pan, İstanbul, 2009; Buruk Şenlik, Enformasyon Toplumunda Anomi ve Yabancılaşmanın Yeni Biçimleri, Phoenix Yayınları, Ankara, 2016. Musikinin Asrî Prensi Ali Rifat Çağatay, Gece Yayınları, Ankara, 2017 (Nilgün Doğrusöz’le birlikte). Ses ile Yankı Arasında, Raskolnikov Kitap, Denizli, 2020; Ateş ve İhanet, COVID Kliniğinde Sağlık Çalışanlarının Deneyimi, Raskolnikov Kitap, Denizli, 2020; Koronagraf, COVID-19 Döneminde Gündelik Hayat Araştırmaları, Raskolnikov Kitap, Denizli, 2022.
Ali Ergur, bugüne kadar Marmara, Galatasaray, Mimar Sinan Güzel Sanatlar, Erciyes ve Anadolu üniversitelerinde, Harp Akademileri’nde çeşitli dersler vermiştir. Halen Galatasaray Üniversitesi’nde lisans ve yüksek lisans, İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Konservatuarı Müzikoloji ve Müzik Teorisi Doktora Programı’nda müzik sosyolojisi dersleri vermektedir.
Anadolu Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde öğretim üyesidir. Yemek sosyolojisi, gıda ve beslenme sosyolojisi, gıda çalışmaları, tüketim sosyolojisi, gastronomi, yemek ve kültür temel ilgi alanlarıdır. Orta sınıf ve dışarıda yemek, fast food, kahve kültürü ve tüketimi, beslenme ve toplumsal eşitsizlikler, beslenmenin sosyolojik boyutları üzerine makaleleri, “Beslencenin Sosyolojisi” başlığı ile bir kitabı bulunmaktadır. Son dönemde yoğunlaştığı konular arasında afet sonrası sahra mutfakları ve kırsal gıda güvencesizliği yer almaktadır.
Ali ERGUR: 1966 yılında Atina’da doğdu. 1985 yılında Galatasaray Lisesi’nden mezun oldu. Marmara Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nde 1989’da lisans, aynı üniversitede Siyaset ve Sosyal Bilimler alanında 1992’de yüksek lisans eğitimini tamamladı. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyoloji Doktora Programı’ndan 1997 yılında mezun oldu. 1990-2000 arasında Marmara Üniversitesi Fransızca Kamu Yönetimi Bölümü’nde araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi olarak çalıştı. Galatasaray Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’ne 2000 yılında yardımcı doçent olarak geçti. Aynı kurumda doçent (2003) ve profesör (2010) unvanlarını aldı. İletişim sosyolojisi, teknoloji, sanal gerçeklik, gözetim, tüketim, sanayi-sonrası toplum, ekonomik seçkinler, kültür sosyolojisi, müzik sosyolojisi alanlarında bilimsel çalışmalar yürütmüştür. Son yıllarda, ustalık-teknoloji ilişkisi ve tıp teknolojileri alanında araştırmalar yapmaktadır. 1998 yılından başlayarak müzik üzerine denemeler ve akademik çalışmalar yayınladı. Müzik yazıları düzenli olarak Hayalet Gemi, Andante, Opus dergilerinde ve tekil olarak çeşitli mecralarda yayınlandı. Mayıs 2014’ten bu yana Sanattan Yansımalar sanat portalında Sesin İzi başlıklı köşesinde müzik denemeleri yazmaktadır. Ayrıca müzik alanında uluslararası akademik yayınları vardır. Yayınlanmış birçok bilimsel makalesinin yanı sıra dokuz kitabın yazarı ve editörüdür: Portedeki Hayalet. Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler, Bağlam, İstanbul, 2002; Görkemli Unutuş. Toplumsal Belleğin Kıvrımlarında Dumlupınar Faciası, Bağlam, İstanbul, 2006; Le Technocentrisme. Promesses et menaces de l’ère informatique [Teknik-merkezcilik, Bilişim çağının vaatleri ve tehditleri], L’Harmattan, Paris, 2009; Müzikli Aklın Defteri. Toplumbilimsel İzdüşümler, Pan, İstanbul, 2009; Buruk Şenlik, Enformasyon Toplumunda Anomi ve Yabancılaşmanın Yeni Biçimleri, Phoenix Yayınları, Ankara, 2016. Musikinin Asrî Prensi Ali Rifat Çağatay, Gece Yayınları, Ankara, 2017 (Nilgün Doğrusöz’le birlikte). Ses ile Yankı Arasında, Raskolnikov Kitap, Denizli, 2020; Ateş ve İhanet, COVID Kliniğinde Sağlık Çalışanlarının Deneyimi, Raskolnikov Kitap, Denizli, 2020; Koronagraf, COVID-19 Döneminde Gündelik Hayat Araştırmaları, Raskolnikov Kitap, Denizli, 2022.
Ali Ergur, bugüne kadar Marmara, Galatasaray, Mimar Sinan Güzel Sanatlar, Erciyes ve Anadolu üniversitelerinde, Harp Akademileri’nde çeşitli dersler vermiştir. Halen Galatasaray Üniversitesi’nde lisans ve yüksek lisans, İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Konservatuarı Müzikoloji ve Müzik Teorisi Doktora Programı’nda müzik sosyolojisi dersleri vermektedir.
Anadolu Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde öğretim üyesidir. Yemek sosyolojisi, gıda ve beslenme sosyolojisi, gıda çalışmaları, tüketim sosyolojisi, gastronomi, yemek ve kültür temel ilgi alanlarıdır. Orta sınıf ve dışarıda yemek, fast food, kahve kültürü ve tüketimi, beslenme ve toplumsal eşitsizlikler, beslenmenin sosyolojik boyutları üzerine makaleleri, “Beslencenin Sosyolojisi” başlığı ile bir kitabı bulunmaktadır. Son dönemde yoğunlaştığı konular arasında afet sonrası sahra mutfakları ve kırsal gıda güvencesizliği yer almaktadır.
Ali ERGUR: 1966 yılında Atina’da doğdu. 1985 yılında Galatasaray Lisesi’nden mezun oldu. Marmara Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nde 1989’da lisans, aynı üniversitede Siyaset ve Sosyal Bilimler alanında 1992’de yüksek lisans eğitimini tamamladı. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyoloji Doktora Programı’ndan 1997 yılında mezun oldu. 1990-2000 arasında Marmara Üniversitesi Fransızca Kamu Yönetimi Bölümü’nde araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi olarak çalıştı. Galatasaray Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’ne 2000 yılında yardımcı doçent olarak geçti. Aynı kurumda doçent (2003) ve profesör (2010) unvanlarını aldı. İletişim sosyolojisi, teknoloji, sanal gerçeklik, gözetim, tüketim, sanayi-sonrası toplum, ekonomik seçkinler, kültür sosyolojisi, müzik sosyolojisi alanlarında bilimsel çalışmalar yürütmüştür. Son yıllarda, ustalık-teknoloji ilişkisi ve tıp teknolojileri alanında araştırmalar yapmaktadır. 1998 yılından başlayarak müzik üzerine denemeler ve akademik çalışmalar yayınladı. Müzik yazıları düzenli olarak Hayalet Gemi, Andante, Opus dergilerinde ve tekil olarak çeşitli mecralarda yayınlandı. Mayıs 2014’ten bu yana Sanattan Yansımalar sanat portalında Sesin İzi başlıklı köşesinde müzik denemeleri yazmaktadır. Ayrıca müzik alanında uluslararası akademik yayınları vardır. Yayınlanmış birçok bilimsel makalesinin yanı sıra dokuz kitabın yazarı ve editörüdür: Portedeki Hayalet. Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler, Bağlam, İstanbul, 2002; Görkemli Unutuş. Toplumsal Belleğin Kıvrımlarında Dumlupınar Faciası, Bağlam, İstanbul, 2006; Le Technocentrisme. Promesses et menaces de l’ère informatique [Teknik-merkezcilik, Bilişim çağının vaatleri ve tehditleri], L’Harmattan, Paris, 2009; Müzikli Aklın Defteri. Toplumbilimsel İzdüşümler, Pan, İstanbul, 2009; Buruk Şenlik, Enformasyon Toplumunda Anomi ve Yabancılaşmanın Yeni Biçimleri, Phoenix Yayınları, Ankara, 2016. Musikinin Asrî Prensi Ali Rifat Çağatay, Gece Yayınları, Ankara, 2017 (Nilgün Doğrusöz’le birlikte). Ses ile Yankı Arasında, Raskolnikov Kitap, Denizli, 2020; Ateş ve İhanet, COVID Kliniğinde Sağlık Çalışanlarının Deneyimi, Raskolnikov Kitap, Denizli, 2020; Koronagraf, COVID-19 Döneminde Gündelik Hayat Araştırmaları, Raskolnikov Kitap, Denizli, 2022.
Ali Ergur, bugüne kadar Marmara, Galatasaray, Mimar Sinan Güzel Sanatlar, Erciyes ve Anadolu üniversitelerinde, Harp Akademileri’nde çeşitli dersler vermiştir. Halen Galatasaray Üniversitesi’nde lisans ve yüksek lisans, İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Konservatuarı Müzikoloji ve Müzik Teorisi Doktora Programı’nda müzik sosyolojisi dersleri vermektedir.
Anadolu Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde öğretim üyesidir. Yemek sosyolojisi, gıda ve beslenme sosyolojisi, gıda çalışmaları, tüketim sosyolojisi, gastronomi, yemek ve kültür temel ilgi alanlarıdır. Orta sınıf ve dışarıda yemek, fast food, kahve kültürü ve tüketimi, beslenme ve toplumsal eşitsizlikler, beslenmenin sosyolojik boyutları üzerine makaleleri, “Beslencenin Sosyolojisi” başlığı ile bir kitabı bulunmaktadır. Son dönemde yoğunlaştığı konular arasında afet sonrası sahra mutfakları ve kırsal gıda güvencesizliği yer almaktadır.
2012 yılında ODTÜ'den doktora derecemi aldıktan sonra, 2019 yılına kadar Mardin Artuklu Üniversitesi Sosyoloji Bölümde öğretim üyesi olarak çalıştım. 2019 yılından itibaren de Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde devam ediyorum. Finansallaşma, niteliksel yöntemler ve toplumsal cinsiyet alanlarında çalışmalarıma devam etmekteyim.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Sosyoloji Araştırmaları Dergisi / Journal of Sociological Research
SAD / JSR