The aim of this study is to assess the role of education in the formation of immigrant identity. After briefly going over definitions and theories of migration, the goal of this paper will be to examine the relationship between education and immigration, and the process of adjustment for children of immigrants in their new surroundings. The first part of the paper is a conceptual framework about migration. The second part is about the theories and application of the migration in the literature. The identity of immigrant and the role of education in this process will be discussed at the conclusion
Bu çalışmada, göçmen kimliğinin oluşumunda eğitimin rolü üzerine bir değerlendirme yapılmaya çalışılacaktır. Makalede, göç tanımları ve kuramlarına kısaca bakıldıktan sonra, göçmenlerin göç ettikleri yerde yetişen çocuklarının uyum sürecinin, eğitim ve göçmenlikle ilişkisi göz önüne alınarak incelenecektir. Çalışmanın ilk kısmında, göç olgusuna dair kavramsal çerçeve sunulmuştur. İkinci kısımda, göçe dair teori ve uygulamaların literatürdeki yeri incelenmiştir. Üçüncü kısım göçmen kimliği üzerine odaklanırken, dördüncü kısımda göç ve eğitim ilişkisine çeşitli örnekler üzerinden değinilmiştir
Other ID | JA73ZK72AY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Submission Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 28 |
Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS