Türkiye’deki müzik bölümü programlarının önemli bir hedefi araştırma yapma konusunda farkındalıkları yüksek ve
bilinçli davranan öğrenciler yetiştirmektir. Bu araştırmada,
Kırıkkale Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzik Bölümü 2020-2021 güz döneminde 1,2,3,4. sınıfta
eğitim gören öğrencilerin sanat okuryazarlığı düzeylerinin çeşitli
değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma nicel araştırma modellerinden
tarama modeli ile yapılmıştır. Veriler Yücetoker (2014) tarafından geliştirilmiş
dört değişkenli “Sanat okuryazarlığı ölçeği” yoluyla toplanmıştır. Öncelikle öğrencilerin
sanat okuryazarlığı ölçeği skorları tespit edilmiştir. Ardından elde edilen sanat okuryazarlığı düzeyleri ile
kitap okuma, sanat kitapları okuma, kütüphanede çalışma durumu
ve TYT başarı puanları ile karşılaştırılması yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre GSF
müzik bölümü öğrencilerinin ortalama sanat okuryazarlık düzeyleri, ortalamanın çok
üzerinde çıkmıştır. Kitap okumaktan hoşlananların sanat okuryazarlık düzeylerinin, kitap
okumaktan hoşlanmayanlara göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Sanat kitapları
okumaktan hoşlananların, sanat okuryazarlık düzeylerinin, hoşlanmayanlardan daha yüksek
olduğu saptanmıştır. Kütüphanede araştırma yapmaktan hoşlananların, sanat okuryazarlık
düzeylerinin, hoşlanmayanlardan daha yüksek olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin TYT
puanları arttıkça sanat okuryazarlığı ölçek skorunun da arttığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 86 |