Bu araştırmanın amacı, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin Nomofobi düzeylerini incelemektir. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile desenlenmiştir. Çalışma, uygun örnekleme yöntemi ile 282 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Çalışmada, öğretmen adaylarının Nomofobi durumlarının orta düzeyde olduğu, öğretmen adaylarının yaş ve cinsiyete göre Nomofobi düzeylerinin anlamlı şekilde değişmediği, bölüm ve sınıf göre anlamlı şekilde değiştiği bulgulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında öğretmen adaylarının Nomofobi düzeylerinin yüksek olmadığı sonucuna varılmıştır. Öte yandan iletişim kuramama boyutu ile bilgiye erişememe boyutunun öğretmen adaylarında yüksek düzeyde kaygı ve endişeye yol açtığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 81 |