Bu araştırmada öğretim elemanlarının uzaktan eğitim süresince keman derslerinde yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri ele alınmıştır. Nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmanın verilerini toplamak amacıyla 9 keman eğitimcisiyle görüşme yapılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde soru tipine göre hem betimsel hem de içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bazı katılımcılar uzaktan eğitim sistemini yeterli görürken bazıları internet hızının düşük olması, ses ve görüntü iletiminde kopukluk yaşanması gibi sebeplerle verimin azaldığı yönünde görüş belirtmişlerdir. Ders saatlerinin yetersizliği, öğrencinin devamsızlığı, motivasyon ve performans düşüklüğü sebebiyle sorun yaşayan katılımcılar mevcuttur. Yaşanan sorunlar nedeniyle öğretim programında düzenlemeye giden katılımcılar, eser, etüt, gam, arpej, konum geçişi gibi çalışmaları azaltmak zorunda kalmışlardır. Gösterip yaptırma tekniği en çok kullanılan öğretim tekniklerinden biri olmuştur. Katılımcılar uzaktan eğitimde keman derslerinde yaşanan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunmuşlardır. Bu öneriler teknoloji konusunda yaşanan sorunlara yönelik öneriler ve eğitim-öğretim faaliyetlerinde yaşanan sorunlara yönelik öneriler olarak iki başlıkta değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, katılımcıların görüş ve önerileri doğrultusunda araştırmacının geliştirdiği önerilerden bazıları şunlardır: Öğrenci Yönetim Sistemi’ndeki (ÖYS) ses/görüntü iletimi ve senkronizasyon ile ilgili sorunlar giderilmelidir. Keman derslerine yazılım desteği sağlanmalıdır. Öğrencilerin teknolojik ihtiyaçları giderilmelidir. Öğrencilerin derslere düzenli olarak devam etmeleri için gerekli tedbirler alınmalıdır. Online konserler, dinletiler, söyleşiler gibi etkinliklerle dersler zenginleştirilmeli, keman ders saatleri arttırılmalıdır.
In this research, the challenges faced by instructors in violin lessons during the period of distance education and proposed solutions are discussed. The data of the study conducted through a qualitative research method were collected by conducting interviews with 9 violin educators. Data were gathered using a semi-structured interview form prepared by the researcher. Descriptive and content analyses were employed in analyzing the data based on the type of questions. According to the results of the research, while some participants found the distance education system sufficient, others expressed opinions indicating a decrease in efficiency due to reasons such as low internet speed and disruptions in sound and image transmission. Participants also reported issues such as insufficient lesson hours, student absenteeism, and problems related to motivation and performance. In response to these challenges, some participants had to make adjustments in the instructional program, reducing the emphasis on works, studies, scales, arpeggios, and position shifts. Although the " demonstrate and guide" technique was widely used among instructional techniques. Participants have offered solution suggestions pertaining to challenges encountered in online violin instruction. These recommendations have been systematically classified into two main categories: proposals addressing technological issues and suggestions aimed at resolving challenges within the realm of educational activities. As a result of the research, some of the suggestions developed by the researcher in line with the opinions and suggestions of the participants are as follows.: resolving issues related to connectivity, audio/visual transmission, and synchronization in the Learning Management System (LMS); offering software support for violin lessons; meeting students' technological needs; implementing measures to ensure consistent class attendance; enhancing lessons through online concerts, recitals, and discussions, and extending the duration of violin instruction.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other), Educational Technology and Computing, Music Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 21, 2024 |
Submission Date | December 24, 2023 |
Acceptance Date | February 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 97 |