Sinema, düşlerin perdeye yansıdığı bir sanattır. Bu sanat aracında insanlar hayallerini bulabiliyorken, sevinç ve hüzünlerini de yine burada paylaşmaktadırlar. Fakat düşleri yansıtan sinema, aynı zamanda ülke yönetimleri için de olmazsa olmaz bir iletişim aracıdır. Ulusal kimliklerini korumada, onları tekrar yapılandırmada ve ileriye aktarmada yine sinemadan yararlanılmaktadır.
1994 yılı Yugoslav, Amerikan ve İtalyan ortak yapımı Boro Draskovic’in yönettiği ‘’Vukovar, Jedna Prica’’ adlı film, göstergebilim temel alınarak çözümlenmektedir. Filmden görüntülerin seçilerek, Roland Barthes’in anlamlandırma ile Ferdinand de Saussure’ün gösterge anlayışları temel alınarak, göstergelerin ürettikleri anlamlar çözümlenmeye ve yorumlanmaya çalışılır. Çalışma, Yugoslavya’nın dağılması sonrası bölge sinemasına etkisi, ele alınan film örneğiyle birlikte göstergebilimsel film çözümlemesiyle ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 4 |