Yükseköğretim kurumları, öğrencilerin mezuniyet sonrası hayatlarında yapacakları mesleklere ve kariyer süreçlerine nitelikli bir şekilde hazırlamak, teorik ve pratik bilgiyi öğrencilere aktarmak ve bilgi üreten ve kullanılabilir bilgi üretme becerisi sağlayan yerlerdir. Bir yükseköğretim kurumunda okuyan birey alanıyla ilgili bir mesleği yaptığında öğrencilik hayatında aldığı teorik ve pratik bilgiyi işleyip gerçek hayata uyarlayabildiği takdirde hem bireysel hem de kurumsal performans düzeyi de artmış olacaktır. Burada sayılan hedeflerin gerçekleşebilmesi içinse üniversitelerdeki bölüm ve programların müfredatlarının ve diğer faaliyetlerinin iyi bir şekilde tasarlanıp güncel kalabilmesi ve işe alımlarda iyi bir istihdam politikasının belirlenmesi gerekir. Bütün bu amaçlar doğrultusunda dış paydaşlarla olan etkileşim de son derece önemlidir. Bu çalışmada, Türkiye’de Meslek Yüksekokullarında yer alan Yerel Yönetimler programları hakkında analizlere yer verilecektir. Yerel yönetimler eğitimi çerçevesinde literatür bilgisi ve YÖK (Yükseköğretim Kurulu), ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) ve programların bulunduğu yüksekokulların web sayfalarında yer alan bilgilerden yararlanarak programın yaygınlığı, belli kriterler çerçevesinde sıralanması, müfredatlarının benzer ve ayrışan yönleri, istihdam olanakları açısından analizi ve geleceği ile ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Böylece yükseköğretim alanında bu alanın güncel durumu hakkında bir çerçeve oluşturulmaya çalışılmıştır. Gerek bu alanda gerekse de farklı alanlarda da bu tür çalışmalara ihtiyaç olduğu ve bunların yükseköğretim politikaları bakımından yararlanılabilir olduğu söylenebilir.
Yerel Yönetimler Programları Yükseköğretim Meslek Yüksekokulları Önlisans Belediyecilik Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 5 |