Türkiye’nin Ankara Antlaşması ile başlayan ve 40 yılı aşan Avrupa Birliği (AB) tam üyeliği hedefinde yerine getirilmesi gerekli siyasi ve ekonomik koşullar kadar mali koşulların olduğu da bilinmektedir. Bu mali koşuların başında ise Maastricht Antlaşması ile getirilen bütçe disiplini ile ilgili şartlar yer almaktadır. Özellikle kamu borçları ve bütçe açıklarının belli düzeylerde tutulması üzerine inşa edilen AB bütçe disiplinine uyum belli bir zaman sürecine ihtiyaç göstermektedir. Bu noktada Türkiye’nin içinde bulunduğu mali yapı itibari ile bu koşullara ne kadar yakın ya da uzak olduğu kamu borçları, faiz giderleri ve bütçe açıkları incelenerek tespit edilmeye çalışılacaktır.
Türkiye’nin Ankara Antlaşması ile başlayan ve 40 yılı aşan Avrupa Birliği (AB) tam üyeliği hedefinde yerine getirilmesi gerekli siyasi ve ekonomik koşullar kadar mali koşulların olduğu da bilinmektedir. Bu mali koşuların başında ise Maastricht Antlaşması ile getirilen bütçe disiplini ile ilgili şartlar yer almaktadır. Özellikle kamu borçları ve bütçe açıklarının belli düzeylerde tutulması üzerine inşa edilen AB bütçe disiplinine uyum belli bir zaman sürecine ihtiyaç göstermektedir. Bu noktada Türkiye’nin içinde bulunduğu mali yapı itibari ile bu koşullara ne kadar yakın ya da uzak olduğu kamu borçları, faiz giderleri ve bütçe açıkları incelenerek tespit edilmeye çalışılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2006 |
Submission Date | December 12, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 4 Issue: 4 |