BibTex RIS Cite

Otel İşletmelerinin Menü Planlamasında Yaratıcılık, Yenilikçilik, Girişimcilik Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma

Year 2008, Volume: 8 Issue: 8, - , 01.12.2008

Abstract

Menü Planlaması; hammadde seçiminde ve satın alımında kolaylık sağlaması ve hammaddenin doğru şekilde değerlendirilmesi, kalitenin ve standardizasyonun sağlanmasında önemli rol oynamaktadır. Özelikle otel işletmeleri açısından menüde yaratıcılık ve yenilikçilik sunmanın amacı ise; satın almadan üretime, üretimden sunuma kadar geçen süreç içinde hammadde seçimi ve kullanım miktarı, farklı müşteri ihtiyaç ve beklentilerine cevap verebilme konusunda işletmeye yarar sağlamaktır. Bu çalışma, menü planlamasında yapılan yenilikler ve yaratıcılık üzerinedir. Çalışma 3-4-5 yıldızlı otellerin menü planlaması ile ilgili olarak karşılaştırmalı bir analizi içermektedir. Araştırmanın ilk bölümünde menü ile ilgili olarak yapılan pazar araştırmaları ve yenilikçilik çalışmalarına, ikinci bölümde ise SPSS ortamında Konya yöresinde faaliyet gösteren 3–4–5 yıldızlı otel işletmelerinde menü planlamasında yaratıcılık ve yenilikçilik üzerine yapılan anket çalışması sonuçlarına yer verilmiştir. Çalışmalardan elde edilen bilgiler doğrultusunda menü planlamasında yaratıcılık ve yenilikçiliğin önemine değinilip otel işletmelerinde ortaya çıkan eğilimlere uygun olarak yapılması gerekenler karşılaştırmalı bir analiz şeklinde özetlenmiştir.

References

  • Akat, İ., G. Budak, G. Budak (1994), İşletme Yönetimi, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Aktaş A. (1995), Ağırlama Hizmet İşletmelerinde Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Eren Ofset, Antalya.
  • Amabile, T. (1983), “The Social Psychology of Creativity: A Componential Conceptualisation”, Journal of Personality and Social Psychology, 5, 357–377.
  • Balazs K. (2002), “Take One Entrepreneur:The Recipe for Success of France’s Great Chefs”, European Management Journal, Vol. 20, No. 3, pp. 247–259.
  • Bulduk, S. (2002), Beslenme İlkeleri ve Mönü Planlama, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Çiftçi, Y., Ç. Köroğlu (2008), “Otel İşletmelerinde Yiyecek-İçecek Maliyet Kontrol Yöntemlerinin İncelenmesi (Marmaris İlçesi Örneği)”, Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:19, 33–42.
  • Hacıoğlu, N., İ. Giritlioğlu (2007), “İstanbul Bölgesindeki Mutfak Yöneticilerinin Menü Planlamasına Bakış Açılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, I. Ulusal Gastronomi Sempozyumu ve Sanatsal Etkinlikler, 4-5 Mayıs, Antalya. 62–72.
  • Iraz R. (2005), Yaratıcılık ve Yenilik Bağlamında Girişimcilik ve KOBİ’ler, Konya: Çizgi Y.
  • Majaro, S. (1988), Managing Ideas for Profit, McGraw–Hill, Maidenhead.
  • Ninemeier, J. (1995), Food and Beverage Management, 3. Edition, American Hotel&Motel Association Educational Institute Press, Michigan.
  • Özgen Göksu I. (2000), “Yiyecek-İçecek İşletmelerinin Kuruluş ve İşletme Aşamalarında Menü”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 2, Sayı:2. 55–70.
  • Sağlık E. ve A. Karaman (2006), “Yiyecek İçecek İşletmelerinde Menü Kartlarını Tanzimi ve Bir Uygulama”, III. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Kongresi Bildiri Kitabı, Ankara: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Gökçeada Meslek Yüksekokulu ile Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi Yayınları. ss: 704–717.
  • Sterling Leon and Others (1996), “The Role of Common Sense Knowledge in Menu Planning”, Expert Systems With Aplications, Vol.11 Issue: 3, 301–308.
  • Tekin M. (2004), Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği, Yenilenmiş 4. Baskı, Ankara.
  • Turizm Gazetesi, <http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=36967>, 15.03.2008.
  • Weiss, H. D. (Çev. Doğan Şahiner) (1993), Problem Çözümünde Verimlilik, İstanbul: Rota Yayıncılık.
  • Wong S., L. Pang (2003), “Motivators to Creativity in the Hotel Industry Perspectives of Managers and Supervisors”, Tourism Management, vol:24, 551–559.
  • Yıldırım R. (1998), Yaratıcılık ve Yenilik, İstanbul: Sistem Yayıncılık.

Otel İşletmelerinin Menü Planlamasında Yaratıcılık, Yenilikçilik, Girişimcilik Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma

Year 2008, Volume: 8 Issue: 8, - , 01.12.2008

Abstract

Menü Planlaması; hammadde seçiminde ve satın alımında kolaylık sağlaması ve hammaddenin doğru şekilde değerlendirilmesi, kalitenin ve standardizasyonun sağlanmasında önemli rol oynamaktadır. Özelikle otel işletmeleri açısından menüde yaratıcılık ve yenilikçilik sunmanın amacı ise; satın almadan üretime, üretimden sunuma kadar geçen süreç içinde hammadde seçimi ve kullanım miktarı, farklı müşteri ihtiyaç ve beklentilerine cevap verebilme konusunda işletmeye yarar sağlamaktır. Bu çalışma, menü planlamasında yapılan yenilikler ve yaratıcılık üzerinedir. Çalışma 3-4-5 yıldızlı otellerin menü planlaması ile ilgili olarak karşılaştırmalı bir analizi içermektedir. Araştırmanın ilk bölümünde menü ile ilgili olarak yapılan pazar araştırmaları ve yenilikçilik çalışmalarına, ikinci bölümde ise SPSS ortamında Konya yöresinde faaliyet gösteren 3–4–5 yıldızlı otel işletmelerinde menü planlamasında yaratıcılık ve yenilikçilik üzerine yapılan anket çalışması sonuçlarına yer verilmiştir. Çalışmalardan elde edilen bilgiler doğrultusunda menü planlamasında yaratıcılık ve yenilikçiliğin önemine değinilip otel işletmelerinde ortaya çıkan eğilimlere uygun olarak yapılması gerekenler karşılaştırmalı bir analiz şeklinde özetlenmiştir.

References

  • Akat, İ., G. Budak, G. Budak (1994), İşletme Yönetimi, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Aktaş A. (1995), Ağırlama Hizmet İşletmelerinde Yiyecek ve İçecek Yönetimi, Eren Ofset, Antalya.
  • Amabile, T. (1983), “The Social Psychology of Creativity: A Componential Conceptualisation”, Journal of Personality and Social Psychology, 5, 357–377.
  • Balazs K. (2002), “Take One Entrepreneur:The Recipe for Success of France’s Great Chefs”, European Management Journal, Vol. 20, No. 3, pp. 247–259.
  • Bulduk, S. (2002), Beslenme İlkeleri ve Mönü Planlama, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Çiftçi, Y., Ç. Köroğlu (2008), “Otel İşletmelerinde Yiyecek-İçecek Maliyet Kontrol Yöntemlerinin İncelenmesi (Marmaris İlçesi Örneği)”, Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:19, 33–42.
  • Hacıoğlu, N., İ. Giritlioğlu (2007), “İstanbul Bölgesindeki Mutfak Yöneticilerinin Menü Planlamasına Bakış Açılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, I. Ulusal Gastronomi Sempozyumu ve Sanatsal Etkinlikler, 4-5 Mayıs, Antalya. 62–72.
  • Iraz R. (2005), Yaratıcılık ve Yenilik Bağlamında Girişimcilik ve KOBİ’ler, Konya: Çizgi Y.
  • Majaro, S. (1988), Managing Ideas for Profit, McGraw–Hill, Maidenhead.
  • Ninemeier, J. (1995), Food and Beverage Management, 3. Edition, American Hotel&Motel Association Educational Institute Press, Michigan.
  • Özgen Göksu I. (2000), “Yiyecek-İçecek İşletmelerinin Kuruluş ve İşletme Aşamalarında Menü”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 2, Sayı:2. 55–70.
  • Sağlık E. ve A. Karaman (2006), “Yiyecek İçecek İşletmelerinde Menü Kartlarını Tanzimi ve Bir Uygulama”, III. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Kongresi Bildiri Kitabı, Ankara: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Gökçeada Meslek Yüksekokulu ile Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi Yayınları. ss: 704–717.
  • Sterling Leon and Others (1996), “The Role of Common Sense Knowledge in Menu Planning”, Expert Systems With Aplications, Vol.11 Issue: 3, 301–308.
  • Tekin M. (2004), Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği, Yenilenmiş 4. Baskı, Ankara.
  • Turizm Gazetesi, <http://www.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=36967>, 15.03.2008.
  • Weiss, H. D. (Çev. Doğan Şahiner) (1993), Problem Çözümünde Verimlilik, İstanbul: Rota Yayıncılık.
  • Wong S., L. Pang (2003), “Motivators to Creativity in the Hotel Industry Perspectives of Managers and Supervisors”, Tourism Management, vol:24, 551–559.
  • Yıldırım R. (1998), Yaratıcılık ve Yenilik, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mete Sezgin

Muammer Zerenler

Abdullah Karaman This is me

Publication Date December 1, 2008
Submission Date December 12, 2014
Published in Issue Year 2008 Volume: 8 Issue: 8

Cite

APA Sezgin, M., Zerenler, M., & Karaman, A. (2008). Otel İşletmelerinin Menü Planlamasında Yaratıcılık, Yenilikçilik, Girişimcilik Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma. Sosyoekonomi, 8(8). https://doi.org/10.17233/se.44459
AMA Sezgin M, Zerenler M, Karaman A. Otel İşletmelerinin Menü Planlamasında Yaratıcılık, Yenilikçilik, Girişimcilik Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma. Sosyoekonomi. December 2008;8(8). doi:10.17233/se.44459
Chicago Sezgin, Mete, Muammer Zerenler, and Abdullah Karaman. “Otel İşletmelerinin Menü Planlamasında Yaratıcılık, Yenilikçilik, Girişimcilik Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma”. Sosyoekonomi 8, no. 8 (December 2008). https://doi.org/10.17233/se.44459.
EndNote Sezgin M, Zerenler M, Karaman A (December 1, 2008) Otel İşletmelerinin Menü Planlamasında Yaratıcılık, Yenilikçilik, Girişimcilik Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma. Sosyoekonomi 8 8
IEEE M. Sezgin, M. Zerenler, and A. Karaman, “Otel İşletmelerinin Menü Planlamasında Yaratıcılık, Yenilikçilik, Girişimcilik Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma”, Sosyoekonomi, vol. 8, no. 8, 2008, doi: 10.17233/se.44459.
ISNAD Sezgin, Mete et al. “Otel İşletmelerinin Menü Planlamasında Yaratıcılık, Yenilikçilik, Girişimcilik Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma”. Sosyoekonomi 8/8 (December 2008). https://doi.org/10.17233/se.44459.
JAMA Sezgin M, Zerenler M, Karaman A. Otel İşletmelerinin Menü Planlamasında Yaratıcılık, Yenilikçilik, Girişimcilik Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma. Sosyoekonomi. 2008;8. doi:10.17233/se.44459.
MLA Sezgin, Mete et al. “Otel İşletmelerinin Menü Planlamasında Yaratıcılık, Yenilikçilik, Girişimcilik Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma”. Sosyoekonomi, vol. 8, no. 8, 2008, doi:10.17233/se.44459.
Vancouver Sezgin M, Zerenler M, Karaman A. Otel İşletmelerinin Menü Planlamasında Yaratıcılık, Yenilikçilik, Girişimcilik Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma. Sosyoekonomi. 2008;8(8).