Bu çalışmada marka ismi ve fiyatın algılanan kaliteye ve algılanan kalitenin de satın alma isteğine etkisi Türkçe ve yabancı marka açısından ele alınmaktadır. Önerilen hipotezler, Ankara’daki 197 tüketiciden toplanan verilerle test edilmektedir. Sonuç olarak, her iki marka için marka ismi ve fiyat, algılanan kaliteyi; algılanan kalite satın alma isteğini olumlu yönde etkilemektedir. Ancak, belirtilen etkilerde Türkçe marka, yabancı dilde marka farklılığı bulunmamaktadır.
Bu çalışmada marka ismi ve fiyatın algılanan kaliteye ve algılanan kalitenin de satın alma isteğine etkisi Türkçe ve yabancı marka açısından ele alınmaktadır. Önerilen hipotezler, Ankara’daki 197 tüketiciden toplanan verilerle test edilmektedir. Sonuç olarak, her iki marka için marka ismi ve fiyat, algılanan kaliteyi; algılanan kalite satın alma isteğini olumlu yönde etkilemektedir. Ancak, belirtilen etkilerde Türkçe marka, yabancı dilde marka farklılığı bulunmamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 21, 2015 |
Submission Date | April 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 24 |