Research Article
BibTex RIS Cite

A Qualitative Study on the Use of Big Data in Marketing Insights in the Banking Sector

Year 2025, Volume: 33 Issue: 64, 587 - 618
https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2025.02.25

Abstract

This study aims to determine how data obtained from different sources in the banking sector is used for marketing insights targeting customers. The research scope encompasses 38 banks listed on the Banking Regulation and Supervision Agency (BRSA) website, comprising 32 deposit banks and six participation banks. The data was collected through interviews with 20 participants from 13 banks. Descriptive and content analysis methods were used in the analysis process. The study’s findings indicate that banks utilise big data for risk management, fraud detection, and customer relationship management. Additionally, banks effectively use all data obtained from internal and external processes to inform marketing insights, encompassing product, price, distribution, promotion, people, physical evidence, and process components.

Ethical Statement

Düzce Üniversitesi Etik Kurulu’na başvuru yapılmıştır. Görüşme formu, Düzce Üniversitesi Etik Kurulu tarafından etik açıdan uygun bulunarak 24.06.2021 tarihli 2021/162 nolu karar ile Etik Kurul İzni alınmıştır.

References

  • Aktan, E. (2018), “Büyük Veri: Uygulama Alanları, Analitiği ve Güvenlik Boyutu”, Bilgi Yönetimi Dergisi, 1(1), 1-22.
  • Al-Dmour, H. et al. (2021), “The Influence of the Practices of Big Data Analytics Applications on Bank Performance: Filed Study”, VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, 53(1), 119-141.
  • Aligil, N.H. (2010), “Bankacılık Hizmetlerinin Pazarlanmasında Banka Müşterilerinin Tercihlerini Belirleyen Unsurlar”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Anshari, M. et al. (2018), “Customer Relationship Management and Big Data Enabled: Personalization & Customization of Services”, Applied Computing and Informatics, 15(2), 94-101.
  • Arnaboldi, M. et al. (2017), “Accounting, Accountability, Social Media and Big Data: Revolution or Hype”, Accounting, Auditing & Accountability Journal, 30(4), 762-776.
  • Arslan, S. & C. Elitaş (2024), “Dijital Çağda Bankacılık 4.0”, JOEEP: Journal of Emerging Economies and Policy, 9(Special Issue), 1-9.
  • Baran, M. (2017), İşletmelerin Rekabet Avantajı Elde Etmesinde Büyük Veri Bilgi Yönetimi ve İş Zekası, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Baş, T. & U. Akturan (2008), Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Başar, M.S. & F. Aslay (2010), “Veri Tabanı Pazarlama: Çok Katlı Tekstil Mağazaları İçin Geliştirilen Örnek Bir Pazarlama Veri Tabanı”, e-Journal of New World Sciences Academy Social Sciences, 6(3), 333-345.
  • BDDK Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, (2021), Bankalar, <https://www.bddk.org.tr/Kurulus/Liste/77>, 15.05.2021.
  • Bil, E. & M. Özkaya (2022), “Büyük Verinin Pazarlama Karması Üzerindeki Etkileri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(3), 969-980.
  • Bumblauskas, D. et al. (2017), “Big Data Analytics: Transforming Data to Action”, Business Process Management Journal, 23(3), 703-720.
  • Cetinã, I. & N. Mihail (2007), “Price Strategies in Banking Marketing”, Theoretical and Applied Economics, (506), 25-32.
  • Creswell, J. (2015), Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni (Çev. M. Bütün & S.B. Demir), Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Davenport, T. (2014), Big Data @ Work (Çev. M. Çavdar), İstanbul: Türk Hava Yolları Yayınları.
  • Delgosha, M. et al. (2021), “Elucidation of Big Data Analytics in Banking: A Four-Stage Delphi Study”, Journal of Enterprise Information Management, 34(6), 1576-1596.
  • DiCicco-Bloom, B. & B.F. Crabtree (2006), “The Qualitative Research Interview”, Medical Education, 40(4), 314-321.
  • Duraichamy, J. & T. Prasad (2016), “A Study on The Marketing Mix in Banking Sector - With Special Reference to State Bank of India”, Shanlax International Journal of Economics, 4(2), 78-87.
  • Fedak, V. (2018), Big Data Analytics in The Banking Sector, <https://medium.datadriveninvestor.com/big-data-analytics-in-the-banking-sector b7cb98d27ed2>, 11.11.2021.
  • Gandomi, A. & M. Haider (2015), “Beyond the Hype: Big Data Concepts, Methods, and Analytics”, International Journal of Information Management, 35(2), 137-144.
  • Goi, C.L. (2009), “A Review of Marketing Mix: 4Ps or More?”, International Journal of Marketing Studies, 1(1), 2-15.
  • Güçlü, İ. (2021), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri Teknik-Yaklaşım-Uygulama, Ankara: Nika Yayınevi.
  • Gümüş, S. (2014), Bankacılıkta Pazalama, İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Hasan, M. et al. (2021), The Impact of Big Data on Banking Operations, https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-573323/v1.
  • Hossain, A. et al. (2020), “Banking Service in Bangladesh: The Impact of Service Marketing Mix on Purchase Intention of University Students”, Strategic Change, 29(3), 363-374.
  • Hoy, M.B. & T. Brigham (2014), “Big Data: An Introduction for Librarians”, Medical Reference Services Quarterly, 33(3), 320-326.
  • Kara, D. (2018), “Stratejik Yönetimde Büyük Veri Kullanımı: Bankacılık Sektöründe Nitel Bir Araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Kaya, I. & D.H. Akbulut (2018), “Big Data Analytics in Financial Reporting and Accounting”, PressAcademia Procedia (PAP), 7, 256-259.
  • Koltan-Yılmaz, Ş. (2021), “Türkiye’de Büyük Veri ile Değer Yaratan İşletmeler: Özel Sektör Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme”, Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar, 5(1), 44-62.
  • Kozak, N. vd. (2011), Hizmet Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kuş-Khalilov, M.C. & M. Gündebahar (2014), “Bankacılıkta Büyük Veri Uygulamaları: Bir İnceleme”, Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Mersin Üniversitesi.
  • Mack, N. et al. (2005), Qualitative Research Methods: A Data Collector’s Field Guide, North Carolina: USAID.
  • Manyika, J. et al. (2011), Big Data: The Next Frontier for Innovation, Competition and Productivity, McKinsey Global Institute.
  • Narayanan, V. (2014), “Using Big-Data Analytics to Manage Data Deluge and Unlock Real-Time Business Insights”, Journal of Equipment Lease Financing, 32(2), 1-7.
  • Ocak, S. (2011), “Bankalarda Pazarlama Anlayışı ve Tüketici Kredisi Pazarlaması”, Yüksek Lisans Dönem Projesi, Edirne: Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstütüsü.
  • Ohlhorst, F. (2013), Big Data Analytics: Turning Big Data into Big Money, Canada: New Jersey.
  • Orka, Ö.F. (2007), “Bulut Bilişim Uygulamaları ve Büyük Veri Analizinin Özellikle Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama Stratejilerinin Belirlenmesindeki Etkileri”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: TOBB Üniversitesi.
  • Özcan, A. (2021), “Büyük Veri: Fırsatlar ve Tehditler”, TRT Akademi, 6(11), 10-30.
  • Öztürk, S. (1998), Hizmet Pazarlaması, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Schönberger, V.M. & K. Cukier (2013), Büyük Veri: Yaşama, Çalışma ve Düşünce Şeklimizi Dönüştürecek Bir Devrim (Çev. B. Erol), İstanbul: Paloma Yayınevi.
  • Schroeck, M. et al. (2011), “Analytics: The Real-World Use of Big Data: How Innovative Enterprises Extract Value from Uncertain Data”, Executive Report, IBM Institute for Business Value.
  • Sezgin, M. & A.A. Şendoğdu (2008), Günümüz Bankacılığında Banka Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul: Literatürk.
  • Shukla, J. (2018), Big Data Analytics and Risk Management in Banks, <https://www.newtimes.co.rw/business/big-data-analytics-and-risk-management-banks>, 05.12.2019,
  • Sığrı, Ü. (2018), Nitel Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Snijders, C. et al. (2012), “Big Data: Big Gaps of Knowledge in the Field of Internet Science”, International Journal of Internet Science, 7(1), 1-5.
  • Srivastava, U. & S. Gopalkrishnan (2015), “Impact of Big Data Analytics on Banking Sector: Learning for Indian Banks”, Procedia Computer Science, 50, 643-652.
  • Tidke, S. (2017), “Marketing of the Banking Services”, IJARIIE, 2(3), 128-132.
  • Tonkunaite, j. et al. (2006), “Model Driven Development of Data Warehouses”, 7th International Baltic Conference on Databases and Information Systems, Kaunas University of Technology, Kaunas, Lithuania.
  • Turna, G.B. (2015), “Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Karması”, içinde: R. Altunışık (ed.), Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri (33-57), İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Vural, E. vd. (2019), “İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık Uygulamalarının Finansal Hizmet Kalitesi Açısından Müşteriler Tarafından Değerlendirilmesi”, Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1), 74-89.
  • Wagar, A. (2017), “Defining Big Data and Measuring Its Associated Trends in the Field of Information and Library Management”, Library Hi Tech News, 34(9), 21-24.
  • Yapraklı, T.Ş. & H. Erdal (2015), “Bankacılık Sektöründe Pazarlama Karması Elemanlarının Önceliklerinin Belirlenmesi: Erzurum İli Örneği”, The Journal of Akademic Social Science Studies, 2(38), 481-500.
  • Yıldırım, A. & H. Şimşek (2016), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaztürk, Y. & Ç. Akdoğan (2023), Pazarlamada Seçme Konular: Kavramlar ve Çalışmalar, Gaziantep: Özgür Yayınları.

Büyük Verinin Bankacılık Sektöründe Pazarlama Öngörülerinde Kullanımına İlişkin Nitel Bir Araştırma

Year 2025, Volume: 33 Issue: 64, 587 - 618
https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2025.02.25

Abstract

Çalışmanın amacı, bankacılık sektöründe farklı kaynaklardan elde edilen verilerin, müşterilere yönelik pazarlama öngörülerinde nasıl kullanıldığını belirlemeye çalışmaktır. Araştırma kapsamını, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK)’nın internet sitesinde bulunan 32 mevduat, 6 katılım olmak üzere toplam 38 banka oluşturmaktadır. Veriler, 13 farklı bankadan 20 katılımcıyla gerçekleştirilen görüşmeler aracılığıyla elde edilmiştir. Analiz sürecinde betimsel ve içerik analizi birlikte kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarında, bankaların büyük veriden risk yönetimi, dolandırıcılık tespiti, müşteri ilişkileri yönetimi gibi konularda faydalandıkları ve bankaların, dâhili ve harici süreçlerden elde ettikleri tüm verileri; ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, insan, fiziksel kanıt ve süreç bileşenlerini pazarlama öngörülerinde etkin bir şekilde kullandıkları tespit edilmiştir.

References

  • Aktan, E. (2018), “Büyük Veri: Uygulama Alanları, Analitiği ve Güvenlik Boyutu”, Bilgi Yönetimi Dergisi, 1(1), 1-22.
  • Al-Dmour, H. et al. (2021), “The Influence of the Practices of Big Data Analytics Applications on Bank Performance: Filed Study”, VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, 53(1), 119-141.
  • Aligil, N.H. (2010), “Bankacılık Hizmetlerinin Pazarlanmasında Banka Müşterilerinin Tercihlerini Belirleyen Unsurlar”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Anshari, M. et al. (2018), “Customer Relationship Management and Big Data Enabled: Personalization & Customization of Services”, Applied Computing and Informatics, 15(2), 94-101.
  • Arnaboldi, M. et al. (2017), “Accounting, Accountability, Social Media and Big Data: Revolution or Hype”, Accounting, Auditing & Accountability Journal, 30(4), 762-776.
  • Arslan, S. & C. Elitaş (2024), “Dijital Çağda Bankacılık 4.0”, JOEEP: Journal of Emerging Economies and Policy, 9(Special Issue), 1-9.
  • Baran, M. (2017), İşletmelerin Rekabet Avantajı Elde Etmesinde Büyük Veri Bilgi Yönetimi ve İş Zekası, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Baş, T. & U. Akturan (2008), Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Başar, M.S. & F. Aslay (2010), “Veri Tabanı Pazarlama: Çok Katlı Tekstil Mağazaları İçin Geliştirilen Örnek Bir Pazarlama Veri Tabanı”, e-Journal of New World Sciences Academy Social Sciences, 6(3), 333-345.
  • BDDK Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, (2021), Bankalar, <https://www.bddk.org.tr/Kurulus/Liste/77>, 15.05.2021.
  • Bil, E. & M. Özkaya (2022), “Büyük Verinin Pazarlama Karması Üzerindeki Etkileri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(3), 969-980.
  • Bumblauskas, D. et al. (2017), “Big Data Analytics: Transforming Data to Action”, Business Process Management Journal, 23(3), 703-720.
  • Cetinã, I. & N. Mihail (2007), “Price Strategies in Banking Marketing”, Theoretical and Applied Economics, (506), 25-32.
  • Creswell, J. (2015), Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni (Çev. M. Bütün & S.B. Demir), Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Davenport, T. (2014), Big Data @ Work (Çev. M. Çavdar), İstanbul: Türk Hava Yolları Yayınları.
  • Delgosha, M. et al. (2021), “Elucidation of Big Data Analytics in Banking: A Four-Stage Delphi Study”, Journal of Enterprise Information Management, 34(6), 1576-1596.
  • DiCicco-Bloom, B. & B.F. Crabtree (2006), “The Qualitative Research Interview”, Medical Education, 40(4), 314-321.
  • Duraichamy, J. & T. Prasad (2016), “A Study on The Marketing Mix in Banking Sector - With Special Reference to State Bank of India”, Shanlax International Journal of Economics, 4(2), 78-87.
  • Fedak, V. (2018), Big Data Analytics in The Banking Sector, <https://medium.datadriveninvestor.com/big-data-analytics-in-the-banking-sector b7cb98d27ed2>, 11.11.2021.
  • Gandomi, A. & M. Haider (2015), “Beyond the Hype: Big Data Concepts, Methods, and Analytics”, International Journal of Information Management, 35(2), 137-144.
  • Goi, C.L. (2009), “A Review of Marketing Mix: 4Ps or More?”, International Journal of Marketing Studies, 1(1), 2-15.
  • Güçlü, İ. (2021), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri Teknik-Yaklaşım-Uygulama, Ankara: Nika Yayınevi.
  • Gümüş, S. (2014), Bankacılıkta Pazalama, İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Hasan, M. et al. (2021), The Impact of Big Data on Banking Operations, https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-573323/v1.
  • Hossain, A. et al. (2020), “Banking Service in Bangladesh: The Impact of Service Marketing Mix on Purchase Intention of University Students”, Strategic Change, 29(3), 363-374.
  • Hoy, M.B. & T. Brigham (2014), “Big Data: An Introduction for Librarians”, Medical Reference Services Quarterly, 33(3), 320-326.
  • Kara, D. (2018), “Stratejik Yönetimde Büyük Veri Kullanımı: Bankacılık Sektöründe Nitel Bir Araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Kaya, I. & D.H. Akbulut (2018), “Big Data Analytics in Financial Reporting and Accounting”, PressAcademia Procedia (PAP), 7, 256-259.
  • Koltan-Yılmaz, Ş. (2021), “Türkiye’de Büyük Veri ile Değer Yaratan İşletmeler: Özel Sektör Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme”, Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar, 5(1), 44-62.
  • Kozak, N. vd. (2011), Hizmet Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kuş-Khalilov, M.C. & M. Gündebahar (2014), “Bankacılıkta Büyük Veri Uygulamaları: Bir İnceleme”, Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Mersin Üniversitesi.
  • Mack, N. et al. (2005), Qualitative Research Methods: A Data Collector’s Field Guide, North Carolina: USAID.
  • Manyika, J. et al. (2011), Big Data: The Next Frontier for Innovation, Competition and Productivity, McKinsey Global Institute.
  • Narayanan, V. (2014), “Using Big-Data Analytics to Manage Data Deluge and Unlock Real-Time Business Insights”, Journal of Equipment Lease Financing, 32(2), 1-7.
  • Ocak, S. (2011), “Bankalarda Pazarlama Anlayışı ve Tüketici Kredisi Pazarlaması”, Yüksek Lisans Dönem Projesi, Edirne: Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstütüsü.
  • Ohlhorst, F. (2013), Big Data Analytics: Turning Big Data into Big Money, Canada: New Jersey.
  • Orka, Ö.F. (2007), “Bulut Bilişim Uygulamaları ve Büyük Veri Analizinin Özellikle Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama Stratejilerinin Belirlenmesindeki Etkileri”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: TOBB Üniversitesi.
  • Özcan, A. (2021), “Büyük Veri: Fırsatlar ve Tehditler”, TRT Akademi, 6(11), 10-30.
  • Öztürk, S. (1998), Hizmet Pazarlaması, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Schönberger, V.M. & K. Cukier (2013), Büyük Veri: Yaşama, Çalışma ve Düşünce Şeklimizi Dönüştürecek Bir Devrim (Çev. B. Erol), İstanbul: Paloma Yayınevi.
  • Schroeck, M. et al. (2011), “Analytics: The Real-World Use of Big Data: How Innovative Enterprises Extract Value from Uncertain Data”, Executive Report, IBM Institute for Business Value.
  • Sezgin, M. & A.A. Şendoğdu (2008), Günümüz Bankacılığında Banka Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul: Literatürk.
  • Shukla, J. (2018), Big Data Analytics and Risk Management in Banks, <https://www.newtimes.co.rw/business/big-data-analytics-and-risk-management-banks>, 05.12.2019,
  • Sığrı, Ü. (2018), Nitel Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Snijders, C. et al. (2012), “Big Data: Big Gaps of Knowledge in the Field of Internet Science”, International Journal of Internet Science, 7(1), 1-5.
  • Srivastava, U. & S. Gopalkrishnan (2015), “Impact of Big Data Analytics on Banking Sector: Learning for Indian Banks”, Procedia Computer Science, 50, 643-652.
  • Tidke, S. (2017), “Marketing of the Banking Services”, IJARIIE, 2(3), 128-132.
  • Tonkunaite, j. et al. (2006), “Model Driven Development of Data Warehouses”, 7th International Baltic Conference on Databases and Information Systems, Kaunas University of Technology, Kaunas, Lithuania.
  • Turna, G.B. (2015), “Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Karması”, içinde: R. Altunışık (ed.), Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri (33-57), İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Vural, E. vd. (2019), “İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık Uygulamalarının Finansal Hizmet Kalitesi Açısından Müşteriler Tarafından Değerlendirilmesi”, Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1), 74-89.
  • Wagar, A. (2017), “Defining Big Data and Measuring Its Associated Trends in the Field of Information and Library Management”, Library Hi Tech News, 34(9), 21-24.
  • Yapraklı, T.Ş. & H. Erdal (2015), “Bankacılık Sektöründe Pazarlama Karması Elemanlarının Önceliklerinin Belirlenmesi: Erzurum İli Örneği”, The Journal of Akademic Social Science Studies, 2(38), 481-500.
  • Yıldırım, A. & H. Şimşek (2016), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaztürk, Y. & Ç. Akdoğan (2023), Pazarlamada Seçme Konular: Kavramlar ve Çalışmalar, Gaziantep: Özgür Yayınları.
There are 54 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Monetary-Banking, Budget and Financial Planning
Journal Section Articles
Authors

Yasemin Olğaç Akar 0009-0000-3537-6663

Emel Faiz 0000-0002-1911-7706

Mehmet Akif Öncü 0000-0002-4557-4214

Early Pub Date April 14, 2025
Publication Date
Submission Date August 7, 2024
Acceptance Date April 9, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 33 Issue: 64

Cite

APA Olğaç Akar, Y., Faiz, E., & Öncü, M. A. (2025). Büyük Verinin Bankacılık Sektöründe Pazarlama Öngörülerinde Kullanımına İlişkin Nitel Bir Araştırma. Sosyoekonomi, 33(64), 587-618. https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2025.02.25
AMA Olğaç Akar Y, Faiz E, Öncü MA. Büyük Verinin Bankacılık Sektöründe Pazarlama Öngörülerinde Kullanımına İlişkin Nitel Bir Araştırma. Sosyoekonomi. April 2025;33(64):587-618. doi:10.17233/sosyoekonomi.2025.02.25
Chicago Olğaç Akar, Yasemin, Emel Faiz, and Mehmet Akif Öncü. “Büyük Verinin Bankacılık Sektöründe Pazarlama Öngörülerinde Kullanımına İlişkin Nitel Bir Araştırma”. Sosyoekonomi 33, no. 64 (April 2025): 587-618. https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2025.02.25.
EndNote Olğaç Akar Y, Faiz E, Öncü MA (April 1, 2025) Büyük Verinin Bankacılık Sektöründe Pazarlama Öngörülerinde Kullanımına İlişkin Nitel Bir Araştırma. Sosyoekonomi 33 64 587–618.
IEEE Y. Olğaç Akar, E. Faiz, and M. A. Öncü, “Büyük Verinin Bankacılık Sektöründe Pazarlama Öngörülerinde Kullanımına İlişkin Nitel Bir Araştırma”, Sosyoekonomi, vol. 33, no. 64, pp. 587–618, 2025, doi: 10.17233/sosyoekonomi.2025.02.25.
ISNAD Olğaç Akar, Yasemin et al. “Büyük Verinin Bankacılık Sektöründe Pazarlama Öngörülerinde Kullanımına İlişkin Nitel Bir Araştırma”. Sosyoekonomi 33/64 (April 2025), 587-618. https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2025.02.25.
JAMA Olğaç Akar Y, Faiz E, Öncü MA. Büyük Verinin Bankacılık Sektöründe Pazarlama Öngörülerinde Kullanımına İlişkin Nitel Bir Araştırma. Sosyoekonomi. 2025;33:587–618.
MLA Olğaç Akar, Yasemin et al. “Büyük Verinin Bankacılık Sektöründe Pazarlama Öngörülerinde Kullanımına İlişkin Nitel Bir Araştırma”. Sosyoekonomi, vol. 33, no. 64, 2025, pp. 587-18, doi:10.17233/sosyoekonomi.2025.02.25.
Vancouver Olğaç Akar Y, Faiz E, Öncü MA. Büyük Verinin Bankacılık Sektöründe Pazarlama Öngörülerinde Kullanımına İlişkin Nitel Bir Araştırma. Sosyoekonomi. 2025;33(64):587-618.