This study aims to determine how data obtained from different sources in the banking sector is used for marketing insights targeting customers. The research scope encompasses 38 banks listed on the Banking Regulation and Supervision Agency (BRSA) website, comprising 32 deposit banks and six participation banks. The data was collected through interviews with 20 participants from 13 banks. Descriptive and content analysis methods were used in the analysis process. The study’s findings indicate that banks utilise big data for risk management, fraud detection, and customer relationship management. Additionally, banks effectively use all data obtained from internal and external processes to inform marketing insights, encompassing product, price, distribution, promotion, people, physical evidence, and process components.
Düzce Üniversitesi Etik Kurulu’na başvuru yapılmıştır. Görüşme formu, Düzce Üniversitesi Etik Kurulu tarafından etik açıdan uygun bulunarak 24.06.2021 tarihli 2021/162 nolu karar ile Etik Kurul İzni alınmıştır.
Çalışmanın amacı, bankacılık sektöründe farklı kaynaklardan elde edilen verilerin, müşterilere yönelik pazarlama öngörülerinde nasıl kullanıldığını belirlemeye çalışmaktır. Araştırma kapsamını, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK)’nın internet sitesinde bulunan 32 mevduat, 6 katılım olmak üzere toplam 38 banka oluşturmaktadır. Veriler, 13 farklı bankadan 20 katılımcıyla gerçekleştirilen görüşmeler aracılığıyla elde edilmiştir. Analiz sürecinde betimsel ve içerik analizi birlikte kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarında, bankaların büyük veriden risk yönetimi, dolandırıcılık tespiti, müşteri ilişkileri yönetimi gibi konularda faydalandıkları ve bankaların, dâhili ve harici süreçlerden elde ettikleri tüm verileri; ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, insan, fiziksel kanıt ve süreç bileşenlerini pazarlama öngörülerinde etkin bir şekilde kullandıkları tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Monetary-Banking, Budget and Financial Planning |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 14, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | August 7, 2024 |
Acceptance Date | April 9, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 33 Issue: 64 |