Bu çalışmanın amacının göç ve travma kavramlarının incelenerek, zorunlu
göçe tabi olan aileler ve çocuklarının yaşadıkları sorunların, eğitim ortamına
nasıl yansıdığı ve bunların nasıl tedavi edilebileceğinin incelenmesidir. Bunun
için daha önce zorunlu göç sonucu eğitimde oluşan problemler ve nasıl tedavi
edilebileceğine ilişkin olan yapılmış araştırmalar incelenmiş ve derlenmeye
çalışılmıştır. Araştırmaların sonuçlarına göre öne çıkan eğitim sorunları ve
nasıl önlemler alınabileceği; tedavi sistemlerinin kullanılmasında önemli olan
faktörler ortaya konulmuştur. Bu tedavi sistemlerinin içeriği anlatılarak, okul
temelli veya ruh sağlığı alanında uygulanabilecek tedaviler açıklanmıştır. Okul
ortamlarında göç etmiş çocuklarla çalışan psikolojik danışmanlar, öğretmenler
ve idareciler olarak ruh sağlığı ile ilgili olarak yapabilecekleri çalışmaların
neler olduğu açıklanmıştır. Sonuçlar incelendiğinde çocuk ve ergenlerin göç
öncesi, göç sırası ve sonrası yaşadıkları Travmatik olayların, travma sonrası
stres bozukluğu, anksiyete, depresyon gibi bozukluklara yol açabildiği, eğitim
ortamlarında bu durum ile karşılaşıldığında yapılabilecekler ve yaşanılan
bozukluklarla çalışılırken uygulanabilecek tedavi sistemlerinin nasıl
uygulanabileceği açıklanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Göç Özel Sayısı Cilt 2 |