With the concept of Industry 4.0, which is used to define a new development period and structure, the introduction of digital tools and opportunities in almost every area leads to reshaping of the social structure and workforce markets as a result of the digitalization of everything. While new technologies create new jobs, their share in employment is also expected to change in accordance with their qualifications. It is worth examining how the new developments will affect women's employment.
The aim of this study is to examine the structure and feature of Industry 4.0, alongside the technology it includes with its impact on working life; to evaluate the reflections of the structure of these new jobs which will be created with the change in the understanding of the transacting and managing business to women's employment in Turkey. In the study, within this scope, readiness of women’s employment in Turkey to new and changing occupations in the Industry 4.0 environment is discussed in terms of education, digital literacy and STEM education. The study discusses how women’s workforce can take part in new job and new occupations created by the Industry 4.0 environment as long as they obtain sufficient knowledge and skills.
Yeni bir ekonomik gelişim dönemini ve toplum yapısını tanımlamak amacıyla kullanılan Endüstri 4.0 ile IoT, yapay zeka, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, bulut bilişim, büyük veri, eklemeli üretim, uçtan uca bütünleşme ile kendi kendini yönetebilen teknoloji ve inovasyona dayalı bir üretim ve iş yapma ortamı temsil edilmektedir. Yeni teknolojiler yeni işler yaratırken, işlerin vasıflarına göre istihdamdaki paylarının da değişmesi beklenmektedir. Kadın iş gücünün bu değişim ve dönüşüm sürecinin neresinde yer aldığı, gelecekte iş gücü piyasasında nasıl konumlanacağı, yeni iş alanlarından yararlanma koşulları, oluşacak fırsatlara erişmede yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilmesi incelenmesi gereken önemli konulardandır.
Bu çalışmanın amacı Endüstri 4.0’ın özelliklerinin, içerdiği teknolojilerin ve çalışma hayatı üzerinde yarattığı etkilerinin incelenerek, bu yeni sanayi ortamında iş yapma ve yönetme anlayışındaki değişimle oluşacak yeni mesleklerin yapısının Türkiye’deki kadın istihdamına yansımalarını değerlendirmektir. Bu kapsamda çalışmada Türkiye’de kadın istihdamının Endüstri 4.0 ortamında yeni ve değişen mesleklere hazır olma durumu eğitim, dijital okur-yazarlık ve STEM eğitimi açılarından ele alınmıştır. Ayrıca çeşitli ülkelerde BİT endüstrilerindeki mevcut kadın işgücü arzı ve Endüstri 4.0 politika ve uygulamalarına da yer verilmiştir. Çalışmada kadın işgücünün yeterli bilgi ve beceriyi edinmesi, gerekli koşullar oluşturulması ve eşit fırsatlar tanınması durumunda Endüstri 4.0 ortamının yarattığı yeni iş ve yeni mesleklerde nasıl yer alabileceği tartışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2020 |
Submission Date | March 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 11 |
STRATEGIC PUBLIC MANAGEMENT JOURNAL © 2015 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International