Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmeni
adaylarının, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile beden eğitim
öğretmenlerinin mesleki etik ilkelerine ilişkin görüşlerini incelemektir.
Araştırmanın modeli betimseldir. Araştırmanın çalışma grubu 416 kişiden
oluşmaktadır. Veriler nicel yolla toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak,
beden eğitimi öğretmenleri mesleki etik ölçeği ve öğretmenliğe ilişkin tutum
ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada verilerin
çarpıklık ve basıklık değerleri ile normallik analizine bakılmış ve verilerin
normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Bu nedenle verilerin analizi için
parametrik testlerden ilişkisiz t testi ve tek yönlü varyans analizi
kullanılmıştır. Beden eğitimi öğretmen
adaylarının, beden eğitimi öğretmen meslek etiği ilkelerinin profesyonellik,
sorumluluk, saygı ve dürüstlük alt boyutları ile öğretmenliğe ilişkin tutumları
arasında orta düzeyde ve pozitif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Meslek
etiği ilkelerinin alt boyutlarında ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarda,
kadınlar lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlik
formasyon eğitimi alan antrenörlük eğitimi, spor yöneticiliği ve rekreasyon
bölümü öğrencileri ile beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü
öğrencilerinin, beden eğitimi öğretmen meslek etiği ilkelerinin profesyonellik,
sorumluluk, saygı ve dürüstlük alt boyutları ile öğretmenliğe ilişkin tutumları
arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Beden eğitimi öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumun olumlu, meslek etiğine uyma eğiliminin
yüksek olduğu görülmüştür. Kadın beden eğitimi öğretmen adaylarının, erkeklere
göre, öğretmenlik mesleğini yapmaya daha yatkın olduğu, meslek etiğine uyma
eğiliminin yüksek olduğu saptanmıştır. Formasyon alan ve öğretmenlik bölümünde
öğrenim gören öğretmen adaylarının, öğretmenliğe ilişkin tutumu ile meslek
etiğine ilişkin görüşleri arasında fark bulunmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 17 Issue: 1 |