Research Article
BibTex RIS Cite

COMPARISON OF THE SOCIAL ANXIETY LEVELS OF STUDENTS IN SPORTS AND MUSIC DEPARTMENTS ACCORDING TO VARIOUS VARIABLES

Year 2022, Volume: 20 Issue: 4, 157 - 165, 31.12.2022
https://doi.org/10.33689/spormetre.1142406

Abstract

In this study, it was aimed to examine the social anxiety levels of students studying in sports and music departments. The study group consists of students (n=180) studying at the State Conservatory and Sarıkamış High School of Physical Education and Sports affiliated to Kafkas University in the 2021-2022 academic year. The general screening and causal comparison approach form the basis for the study. “Personal Information Form” and “Social Anxiety Scale” were used as data collection tools. Analysis of the data was performed with the help of Independent t-Test and One-way analysis of variance (ANOVA). As a result, it has been determined that the social anxiety levels of the students studying in sports and music departments vary according to gender, but there is no significant difference according to variables such as income level, class and department.

References

  • Baltacı, Ö. (2010). Üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı, sosyal destek ve problem çözme yaklaşımları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Blichfeldt-Ærø, S. C., Knutsen, T. M., Hagen, H. M., Diep, L. M., Trondalen, G., Halvorsen, S. (2020). Music therapy as an adjunct in cardiac device lead extraction procedures: A randomized controlled trial. Applied Nursing Research, 56, 151376.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chen, S. C., Yeh, M. L., Chang, H. J., Lin, M. F. (2020). Music, heart rate variability, and symptom clusters: a comparative study. Supportive care in cancer, 28(1), 351-360.
  • Cooper-Cuttin, J. (2022). SPSS: Descriptive Statistics. Erişim Adresi: https://psychology.illinoisstate.edu/jccutti/ psych340/fall02/oldlecturefiles/spsstut.html
  • Çakmak, A., Demirbaş, E. A. (2017). Farklı türde ortaokula devam eden öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 138-155. doi: 10.21764/efd.72436
  • Çetinkaya, T., Honça, A. A. (2017). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 13-19.
  • Çeviker, A., İnce, İ., Bayrak, M. (2018). Milli takım düzeyindeki genç bayan güreşçilerin sosyal kaygı durumlarının incelenmesi. In Innovation And Global Issues Congress Iıı (P. 9).
  • Dimech, A. S., Seiler, R. (2011). Extra-curricular sport participation: A potential buffer against social anxiety symptoms in primary school children. Psychology of Sport and Exercise, 12(4), 347-354.
  • Eren-Gümüş, A. (1997). Üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Eren-Gümüş, A. (2002). Sosyal kaygıyla başa çıkma programının üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerine etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ergin, N., Taştan, A. (2019). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde spor yapma durumlarına göre sosyal kaygı ve problem çözme düzeylerinin incelenmesi: Bitlis ili örneği. Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi, 1(2), 6-10. Doi:10.36415/dagcilik.567310
  • Erkan, N. (1972). İnsan Gücü Geliştirmede Metot ve Terminoloji Jimnastik Antrenör Kurs Notları, Ankara: Jimnastik Federasyonu Yayınları, Aktaran Salih Yergin, Beden Eğitimi ve Sporun Önemi, Çağdaş Eğitim Dergisi 290,37-40.
  • Gök-Akkılıç, A. (2019). İlköğretimde ses eğitimi ve şarkı söylemenin kişilik ve sosyalleşme üzerine etkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9 (2) , 262-273. doi: 10.20488/sanattasarim.691123
  • Işık, E. (1996). Anksiyete bozuklukları; Somatoform bozukluklar, dissosiyatif bozukluklar, yapay bozukluklar. Ankara: Kent Matbaası.
  • İşeri, A. (2011). Ben hasta değilim. Aysel Ekşi (Ed.). Sosyal fobi içinde, İstanbul: Nobel Tıp Yayınları.
  • İzgiç, F., Akyüz, G., Doğan, O., Kuğu, N. (2000). Üniversite öğrencilerinde sosyal fobi yaygınlığı. Anadolu Psikiyatri Dergisi. 1(4), 207–214.
  • Karacan, E., Şenol, S., Şener, Ş. (1996). Çocukluk ve ergenlik çağında sosyal fobi. 3P Dergisi, 4 (ek-1), 28-34.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Basımevi.
  • Kaya, A., Bozaslan, H., Genç, G. (2012). Üniversite öğrencilerinin anne-baba tutumlarının problem çözme becerilerine, sosyal kaygı düzeylerine ve akademik başarılarına etkisi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 208- 225.
  • Kaya, M., Varol, K. (2004). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(17), 31-63.
  • Koçak, Ç. V., Çakır, F. (2020). Ergenlerde spor, sosyal kaygı ve okul tükenmişliği ilişkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(4), 166-179. doi:10.33689/spormetre.712668
  • Küçük, P. (2016). Üniversite öğrencilerinde sosyal kaygı düzeyi ile benlik saygısı düzeyi ilişkisinin incelenmesi, Doktora Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • La Greca, A. M., Lopez, N. (1998). Social anxiety among adolescents: Linkages with peer relations and friendships. Journal Of Abnormal Child Psychology, 26(2), 83-94. doi: 10.1023/a:1022684520514
  • Özkan, R. (2012). Resim (görsel sanatlar), müzik ve beden eğitimi derslerinin bireysel gelişim ve sosyalleşme açısından önemi. Education Sciences, 7(2), 713-721.
  • Palancı, M., Özbay, Y. (2003). Üniversite öğrencilerinde sosyal anksiyetenin kontrol algısı sosyal öz yeterlik incinebilirlik ve başaçıkma davranışları ile yordanabilirliği [Control perception of social anxiety in university students, predictability of injury of social selfefficacy and coping behavior]. In VII. National Counseling and Guidance Congress (pp. 5-7).
  • Ren, Y., Li, M. (2020). Influence of physical exercise on social anxiety of left-behind children in rural areas in China: The mediator and moderator role of perceived social support. Journal of Affective Disorders, 266, 223-229. Sökezoğlu, D., Ördekçi, A. (2014). İlkokul öğrencilerinin sosyalleşmelerinde koro eğitiminin rolü. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 1(2),1-25.
  • Spielberger, C. D.(Ed.)(1966). Anxiety and behaviour. New York: Academic Press
  • Sübaşı, G. (2010). Üniversite öğrencilerinde sosyal kaygıyı yordayıcı bazı değişkenler. Eğitim ve Bilim, 32(144), 3-15.
  • Şahan, H. (2007). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. 4-139.
  • Teachman, B. A., Allen, J. P. (2007). Development of social anxiety: Social interaction predictors of implicit and explicit fear of negative evaluation. Journal of Abnormal Child Psychology, 35(1), 63-78. Doi: 10.1007/s10802-006-9084-1
  • Tunç, A. Ç. (2015). Sporun üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı ve öznel iyi oluş düzeylerine etkisi, Yayımlanmış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Konya.
  • Tunç, A. Ç., Akandere, M. (2020). Effects of sports on social anxiety and subjective well-being levels of university students. Journal of Education and Training Studies, 8(1), 14-19.
  • Yetim, A. (2000). Sporun sosyal görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(5).

SPOR VE MÜZİK BÖLÜMLERİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL KAYGI DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2022, Volume: 20 Issue: 4, 157 - 165, 31.12.2022
https://doi.org/10.33689/spormetre.1142406

Abstract

Bu araştırmada spor ve müzik bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin sosyal kaygı durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim döneminde Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ile Sarıkamış Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrenciler (n=180) oluşturmaktadır. Araştırma genel tarama ve nedensel karşılaştırma modeli temel alınarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Sosyal Kaygı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda spor ve müzik bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerinde cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık olduğu, gelir düzeyi, sınıf ve bölüm gibi değişkenlere göre ise anlamlı düzeyde bir farklılık olmadığı saptanmıştır.

References

  • Baltacı, Ö. (2010). Üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı, sosyal destek ve problem çözme yaklaşımları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Blichfeldt-Ærø, S. C., Knutsen, T. M., Hagen, H. M., Diep, L. M., Trondalen, G., Halvorsen, S. (2020). Music therapy as an adjunct in cardiac device lead extraction procedures: A randomized controlled trial. Applied Nursing Research, 56, 151376.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chen, S. C., Yeh, M. L., Chang, H. J., Lin, M. F. (2020). Music, heart rate variability, and symptom clusters: a comparative study. Supportive care in cancer, 28(1), 351-360.
  • Cooper-Cuttin, J. (2022). SPSS: Descriptive Statistics. Erişim Adresi: https://psychology.illinoisstate.edu/jccutti/ psych340/fall02/oldlecturefiles/spsstut.html
  • Çakmak, A., Demirbaş, E. A. (2017). Farklı türde ortaokula devam eden öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 138-155. doi: 10.21764/efd.72436
  • Çetinkaya, T., Honça, A. A. (2017). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 13-19.
  • Çeviker, A., İnce, İ., Bayrak, M. (2018). Milli takım düzeyindeki genç bayan güreşçilerin sosyal kaygı durumlarının incelenmesi. In Innovation And Global Issues Congress Iıı (P. 9).
  • Dimech, A. S., Seiler, R. (2011). Extra-curricular sport participation: A potential buffer against social anxiety symptoms in primary school children. Psychology of Sport and Exercise, 12(4), 347-354.
  • Eren-Gümüş, A. (1997). Üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Eren-Gümüş, A. (2002). Sosyal kaygıyla başa çıkma programının üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerine etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ergin, N., Taştan, A. (2019). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde spor yapma durumlarına göre sosyal kaygı ve problem çözme düzeylerinin incelenmesi: Bitlis ili örneği. Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi, 1(2), 6-10. Doi:10.36415/dagcilik.567310
  • Erkan, N. (1972). İnsan Gücü Geliştirmede Metot ve Terminoloji Jimnastik Antrenör Kurs Notları, Ankara: Jimnastik Federasyonu Yayınları, Aktaran Salih Yergin, Beden Eğitimi ve Sporun Önemi, Çağdaş Eğitim Dergisi 290,37-40.
  • Gök-Akkılıç, A. (2019). İlköğretimde ses eğitimi ve şarkı söylemenin kişilik ve sosyalleşme üzerine etkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9 (2) , 262-273. doi: 10.20488/sanattasarim.691123
  • Işık, E. (1996). Anksiyete bozuklukları; Somatoform bozukluklar, dissosiyatif bozukluklar, yapay bozukluklar. Ankara: Kent Matbaası.
  • İşeri, A. (2011). Ben hasta değilim. Aysel Ekşi (Ed.). Sosyal fobi içinde, İstanbul: Nobel Tıp Yayınları.
  • İzgiç, F., Akyüz, G., Doğan, O., Kuğu, N. (2000). Üniversite öğrencilerinde sosyal fobi yaygınlığı. Anadolu Psikiyatri Dergisi. 1(4), 207–214.
  • Karacan, E., Şenol, S., Şener, Ş. (1996). Çocukluk ve ergenlik çağında sosyal fobi. 3P Dergisi, 4 (ek-1), 28-34.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Basımevi.
  • Kaya, A., Bozaslan, H., Genç, G. (2012). Üniversite öğrencilerinin anne-baba tutumlarının problem çözme becerilerine, sosyal kaygı düzeylerine ve akademik başarılarına etkisi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 208- 225.
  • Kaya, M., Varol, K. (2004). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(17), 31-63.
  • Koçak, Ç. V., Çakır, F. (2020). Ergenlerde spor, sosyal kaygı ve okul tükenmişliği ilişkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(4), 166-179. doi:10.33689/spormetre.712668
  • Küçük, P. (2016). Üniversite öğrencilerinde sosyal kaygı düzeyi ile benlik saygısı düzeyi ilişkisinin incelenmesi, Doktora Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • La Greca, A. M., Lopez, N. (1998). Social anxiety among adolescents: Linkages with peer relations and friendships. Journal Of Abnormal Child Psychology, 26(2), 83-94. doi: 10.1023/a:1022684520514
  • Özkan, R. (2012). Resim (görsel sanatlar), müzik ve beden eğitimi derslerinin bireysel gelişim ve sosyalleşme açısından önemi. Education Sciences, 7(2), 713-721.
  • Palancı, M., Özbay, Y. (2003). Üniversite öğrencilerinde sosyal anksiyetenin kontrol algısı sosyal öz yeterlik incinebilirlik ve başaçıkma davranışları ile yordanabilirliği [Control perception of social anxiety in university students, predictability of injury of social selfefficacy and coping behavior]. In VII. National Counseling and Guidance Congress (pp. 5-7).
  • Ren, Y., Li, M. (2020). Influence of physical exercise on social anxiety of left-behind children in rural areas in China: The mediator and moderator role of perceived social support. Journal of Affective Disorders, 266, 223-229. Sökezoğlu, D., Ördekçi, A. (2014). İlkokul öğrencilerinin sosyalleşmelerinde koro eğitiminin rolü. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 1(2),1-25.
  • Spielberger, C. D.(Ed.)(1966). Anxiety and behaviour. New York: Academic Press
  • Sübaşı, G. (2010). Üniversite öğrencilerinde sosyal kaygıyı yordayıcı bazı değişkenler. Eğitim ve Bilim, 32(144), 3-15.
  • Şahan, H. (2007). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. 4-139.
  • Teachman, B. A., Allen, J. P. (2007). Development of social anxiety: Social interaction predictors of implicit and explicit fear of negative evaluation. Journal of Abnormal Child Psychology, 35(1), 63-78. Doi: 10.1007/s10802-006-9084-1
  • Tunç, A. Ç. (2015). Sporun üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı ve öznel iyi oluş düzeylerine etkisi, Yayımlanmış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Konya.
  • Tunç, A. Ç., Akandere, M. (2020). Effects of sports on social anxiety and subjective well-being levels of university students. Journal of Education and Training Studies, 8(1), 14-19.
  • Yetim, A. (2000). Sporun sosyal görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(5).
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Research Article
Authors

Batuhan Batu 0000-0003-0157-1027

Hüseyin Yılmaz 0000-0001-8481-755X

Early Pub Date December 26, 2022
Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 20 Issue: 4

Cite

APA Batu, B., & Yılmaz, H. (2022). SPOR VE MÜZİK BÖLÜMLERİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL KAYGI DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(4), 157-165. https://doi.org/10.33689/spormetre.1142406

Flag Counter