The aim of the research is to examine the students' views on the use of psychoeducation for the physical characteristics of the behaviors for the gifted. Within the scope of the program doctorate study, 1 session and 2 activities per week lasted for a total of five weeks. The variables of the program are self-efficacy, motivation, social emotional well-being and physical activity level. In the research, an open-ended question formula containing 11 questions was prepared for 3 purposes in order to focus on 28 gifted students in the 6th grade. Content analysis method was used in the analysis of the data. The collected foundations were first targeted and then their dimensions were determined as 5 themes and 9 categories. According to the documents of the theme about the effect of the program on its students; They state that the education of gifted students is very effective and efficient, that it increases one's self-confidence and belief, that they are better motivated than before they learn how to be motivated, that they both have fun and learn. In the face of the effects of PA on students, they stated that they found cheerful glasses very entertaining and increased their attention due to the attention, speed and effective and efficient effects of PA. Regarding aerobic and fitness activities, they stated that they learned step aerobic activities, so they could use them for warming up and they would be healthy. They have made an objection. In their opinions about the effects of PA on their social and emotional well-being, they stated that children are self-confident and productive, and people feel good. As a result, in order to disseminate these features, in which the overall program is positively evaluated by gifted students, it can be recommended that these students be used in BILSEMs, support education components and other education processes.
Special ability physical activity self-efficacy motivation social emotional well-being psycho education.
Araştırmadaki amaç özel yetenekliler için hazırlanan fiziksel aktivite destekli psiko eğitim programına yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Program doktora çalışması kapsamında haftada 1 oturum, 2 etkinlik toplam beş hafta sürmüştür. Programının değişkenleri öz yeterlik, motivasyon, sosyal duygusal iyi oluş ve fiziksel aktivite düzeyidir. Araştırmada 6. Sınıftaki 28 özel yetenekli öğrencinin görüşlerini toplamak amacıyla 3 bölümden oluşan, 11 soru içeren yapılandırılmış açık uçlu soru formu hazırlanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Toplanan veriler, önce kavramsallaştırılmış daha sonra mantıklı bir biçimde düzenlenmiş ve 5 tema, 9 kategori belirlenmiştir. Programın öğrenciler üzerine etkisi ile ilgili temanın sonuçlarına göre; özel yetenekli öğrenciler eğitimin çok etkili ve verimli geçtiğini, insanın kendine güven ve inancını arttırdığını, nasıl motive olduklarını öğrenip öncesine göre daha iyi motive olduklarını, hem eğlenip hem de öğrendiklerini belirtmişlerdir. FA’nin öğrenci üzerine etkileri temasında da dikkat, hız ve reaksiyon aktivitelerinin etkili ve verimli geçtiğini, neşeli bardakları çok eglenceli bulduklarını, dikkatlerini arttırdiğını belirtmişlerdir. Aerobik ve fitness aktiviteleriyle ilgili ise step aerobik aktivitelerini öğrendiklerini ve böylece ısnma amaçlı kullanabileceklerini ve sağlıklı olacaklarını belirtmişlerdir. FA nın öz yeterlikleri üzerine etkileri temasında öğrenciler kimseden çekinmediklerini kendilerine güvendiklerini, işleri başardıklarını belirtmiş, FA nın Motivasyonları üzerine etkileri ile ilgili temada çok faydalandıklarını mutlu ve motive olduklarını belirtmişlerdir. FA nın sosyal duygusal iyi oluşları üzerine etkileri ile ilgili görüşlerinde ise öğrenciler kendilerine güvendiklerini ve dersi verimli geçirdiklerini, kendilerini iyi hissettiklerini belirtmişlerdir. Sonuç olarak programın genelinin özel yetenekli öğrenciler tarafından olumlu değerlendirildiği bu kapsamda da yaygınlaştırılması için bu öğrencilerin eğitim aldığı BİLSEM’lerde, destek eğitim odalarında ve diğer eğitim kurumlarında uygulanması önerilebilir.
Özel yetenek fiziksel aktivite öz yeterlik motivasyon sosyal duygusal iyi oluş psiko eğitim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports, Physical Activity and Health |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 5, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 21 Issue: 100. Yıl Özel Sayısı |