Çalışmanın amacı; kültürel aktarım konulu gençlik etkinlikleri içeren Erasmus+ KA152-YOU projesinde; oryantiring sporu etkinliklerinin, kişilerarası kültürel tanıtım ve sosyalleşme süreçlerindeki etkilerini araştırmaktır. Çalışma, Future Europe Derneği tarafından, 21-30 Ekim 2021 tarihlerinde Letonya’nın başkenti Riga şehrinde, dört farklı ülkeden yaşları 19-25 arasında değişen 3’ü Türkiye, 3’ü Letonya, 3’ü İspanya ve 3’ü Portekiz olmak üzere (6 kadın ve 6 erkek) toplam 12 katılımcı ile “Run and Explore” adlı Erasmus+ Projesi sürecinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi içerisinde bulunan bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Veriler araştırma ekibi tarafından geliştirilen ve altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Görüşmeler yüz yüze gerçekleşmiş ve her katılımcı için en az 40 dakika sürmüştür. Sonrasında elde edilen tüm veriler içerik analizi yapılarak yorumlanmıştır. Bu çalışma, Erasmus+ KA152-YOU projesi kapsamında gerçekleştirilen oryantiring etkinliklerinin kültür paylaşımını teşvik ettiğini, takım ruhunu desteklediğini ve katılımcıların farklı dillerde bilgi alışverişi yaparak dil becerilerini geliştirdiğini göstermektedir. Bu sonuçlar, oryantiringin gençlerin sosyal, zihinsel ve duygusal gelişimine olumlu etkiler sağlayabileceğini ve uluslararası projelerde etkili bir araç olarak kullanılabileceğini açığa çıkarmıştır. Kültürel temalı programlar ve gençlik etkinlikleri için önemli bir rehber olabilecek bu bulgular, Erasmus+ projelerinin kültürel anlayışı teşvik etme ve geleceğin hoşgörülü toplumunu inşa etme potansiyelini göstermektedir.
The aim of the study is to investigate the effects of orienteering sport activities on interpersonal cultural promotion and socialization processes in the Erasmus+ KA152-YOU project, which includes youth activities on cultural transmission. The study was carried out by Future Europe Association in the capital city of Latvia, Riga, on October 21-30, 2021, during the Erasmus+ Project "Run and Explore" with a total of 12 participants (6 women and 6 men) from four different countries, 3 from Turkey, 3 from Latvia, 3 from Spain and 3 from Portugal, aged between 19-25. A holistic single case design within the qualitative research method was used in the study. The data were collected using a semi-structured interview form consisting of six questions developed by the research team. The interviews were conducted face-to-face and lasted at least 40 minutes for each participant. Afterwards, all the data obtained were interpreted through content analysis. This study shows that orienteering activities carried out within the scope of Erasmus+ KA152-YOU project encouraged cultural exchange, promoted team spirit and improved language skills of the participants by exchanging information in different languages. These results reveal that orienteering can have a positive impact on the social, mental and emotional development of young people and can be used as an effective tool in international projects. These findings, which can be an important guide for culturally themed programs and youth activities, demonstrate the potential of Erasmus+ projects to promote cultural understanding and build a tolerant society of the future.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports and Recreation |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | March 25, 2024 |
Publication Date | March 25, 2024 |
Submission Date | October 24, 2023 |
Acceptance Date | February 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 22 Issue: 1 |