Year 2023,
Volume: 5 Issue: 2, 107 - 129, 31.12.2023
Ümit Çelebican
,
Turgay Çelebican
,
Hüseyin Mısırlıoğlu
,
Harun Kartal
References
- Adıvar, H. E. (2019). Ateşten gömlek. İstanbul: Can Yayınları.
- Adıvar, H. E. (2019). Vurun kahpeye. İstanbul: Can Yayınları.
- Ahmet Mithat Efendi (2020). Felatun Bey ile Rakım Efendi. İstanbul: Dergâh Yayınları.
- Apaydın, T. (2021). Toz duman içinde. İstanbul: Literatür Yayınları.
- Aytaç, G. (2016). Çağdaş Türk romanı üzerine incelemeler. İstanbul: Doğu Batı Yayınları.
- Çelik, E. (2013). Edebiyat eseri toplumun aynasıdır: edebiyat ve sosyoloji ilişkisi üzerine. Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi, 104, 59-64.
- Gürpınar, H. R. (2021). Şıpsevdi. İstanbul: Kapra Yayıncılık.
- İşgüden, B. (2007). Sosyal ve kültürel değerlerin muhasebe meslek etiği üzerine etkileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
- Kara, H. (2013). Otobiyografik Anlatılarda bağıntısal benlik: Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun hatıraları. FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, (1) 234-263.
- Karaosmanoğlu, Y. K. (1987). Ankara. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Karaosmanoğlu, Y. K. (2019). Yaban. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Karaosmanoğlu, Y. K. (2021). Sodom ve Gomore. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Kasapoğlu, H. (2013). Okulda değer eğitimi ve hikâyeler. Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 97-109.
- Kemal Tahir (2022). Esir şehrin insanları. İstanbul: Ketebe Yayınevi.
- Kemal Tahir (2022). Yorgun savaşçı. İstanbul: Ketebe Yayınevi.
- Kocagöz, S. (2021). Kalpaklılar / doludizgin. İstanbul: Literatür Yayınları.
- Kuntay, M. C. (2023). Üç İstanbul. İstanbul: Everest Yayınları.
- Kurudayıoğlu, M., & Çelik, G. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarının okumaya ve okuma eğitimine ilişkin özyeterlik algıları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4).
- MEB (1973). Millî Eğitim Temel Kanunu, Erişim Tarihi: 23.07.2023,
- https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_11/08144011_KANUN.pdf
- Mehmet Rauf (2020). Halas kurtuluş. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
- Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Ed: S. Turan). Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Moran, B. (2021). Türk romanına eleştirel bir bakış Ahmet Mithat’tan A. H. Tanpınar’a. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Nabizade Nazım (2016). Karabibik. İstanbul: Karbon Kitaplar.
- Orhan Kemal (2015). Bereketli Topraklar Uzerinde. İstanbul: Everest Yayınları.
- Orhan Kemal (2020). Gurbet Kuşları. İstanbul: Everest Yayınları.
- Ögel, K., Tarı, I. ve Eke, C. Y. (2006). Okullarda suç ve şiddeti önleme. İstanbul: Yeniden Yayınları, 17, 9-23.
- Plato (1980). The Republic (Devlet). Çev: Mehmet Ali Cimcoz, Sebahattin Eyüboğlu, Remzi Kitabevi., 4. Basım: İstanbul.
- Recaizade Mahmut Ekrem (2005). Araba sevdası. İstanbul: İskele Yayıncılık.
- Safa, P. (2016). Fatih Harbiye. İstanbul: Beta Kitap.
- Sağlam, A. (2016). Değerler eğitiminin öğrenci davranışlarına etkisinin veli görüşlerine göre incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(3), 723-742.
- Şimşek, A. (2006). Tarihsel romanın eğitimsel işlevi. Bilig, (37), 65-80.
- Tekin, M. (2020). Roman sanatı 1. İstanbul: Ötüken Neşriyat.
- Tezcan, M. (1997). Eğitim sosyolojisi (Vol. 11). Ankara.
- Turan, S. ve Aktan, D. (2008). Okul hayatında var olan ve olması düşünülen sosyal değerler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (2), 227–259.
- Uçman, A. (2002). Türk romanında ilk alafranga tip: Felatun Bey. Kitap-lık, 2002-4 (54, Temmuz-Ağustos 2002) 140-147 ss.
- Uşaklıgil, H. Z. (2018). Mai ve siyah (orijinal metin). İstanbul: Can Yayınları.
- Ünaldı Yüksek, H. (2011). Türk romanı ve yabancılaşma: bir edebiyat sosyolojisi denemesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Yıldırım, A. (2014). Sosyo-kültürel yapı ve suç olgusu arasındaki ilişki: Malatya ili örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(3), 1-7.
A Different Tool in Values Education as a Condition of Individual and Social Existence Turkish Novel: The Example of “Ankara”
Year 2023,
Volume: 5 Issue: 2, 107 - 129, 31.12.2023
Ümit Çelebican
,
Turgay Çelebican
,
Hüseyin Mısırlıoğlu
,
Harun Kartal
Abstract
In this study, it has been seen that the individual with universal and national values by the general objectives of the Turkish National Education is respected in the society. For this reason, it is essential to bring national and universal values to students in secondary education institutions, and the method of transferring values is emphasized in this study. The study, it is aimed to raise awareness about values and eveal that social novels can be used as a tool to help the individual adapt to changing social conditions without breaking away from deals. Schools are the most important institutions in gaining social cohesion, and values education should be included in schools with complete and most appropriate methods. In order to show that different studies can be done to complete some deficiencies in teaching on this subject, a research was conducted on the Ankara novel of Yakup Kadri Karaosmanoğlu. This research was carried out in scanning model, a qualitative research approach was adopted, document analysis technique was used and the data were analyzed through content analysis. The study, concluded that the Ankara novel example has rich values for the individual and society.
References
- Adıvar, H. E. (2019). Ateşten gömlek. İstanbul: Can Yayınları.
- Adıvar, H. E. (2019). Vurun kahpeye. İstanbul: Can Yayınları.
- Ahmet Mithat Efendi (2020). Felatun Bey ile Rakım Efendi. İstanbul: Dergâh Yayınları.
- Apaydın, T. (2021). Toz duman içinde. İstanbul: Literatür Yayınları.
- Aytaç, G. (2016). Çağdaş Türk romanı üzerine incelemeler. İstanbul: Doğu Batı Yayınları.
- Çelik, E. (2013). Edebiyat eseri toplumun aynasıdır: edebiyat ve sosyoloji ilişkisi üzerine. Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi, 104, 59-64.
- Gürpınar, H. R. (2021). Şıpsevdi. İstanbul: Kapra Yayıncılık.
- İşgüden, B. (2007). Sosyal ve kültürel değerlerin muhasebe meslek etiği üzerine etkileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
- Kara, H. (2013). Otobiyografik Anlatılarda bağıntısal benlik: Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun hatıraları. FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, (1) 234-263.
- Karaosmanoğlu, Y. K. (1987). Ankara. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Karaosmanoğlu, Y. K. (2019). Yaban. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Karaosmanoğlu, Y. K. (2021). Sodom ve Gomore. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Kasapoğlu, H. (2013). Okulda değer eğitimi ve hikâyeler. Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 97-109.
- Kemal Tahir (2022). Esir şehrin insanları. İstanbul: Ketebe Yayınevi.
- Kemal Tahir (2022). Yorgun savaşçı. İstanbul: Ketebe Yayınevi.
- Kocagöz, S. (2021). Kalpaklılar / doludizgin. İstanbul: Literatür Yayınları.
- Kuntay, M. C. (2023). Üç İstanbul. İstanbul: Everest Yayınları.
- Kurudayıoğlu, M., & Çelik, G. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarının okumaya ve okuma eğitimine ilişkin özyeterlik algıları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4).
- MEB (1973). Millî Eğitim Temel Kanunu, Erişim Tarihi: 23.07.2023,
- https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_11/08144011_KANUN.pdf
- Mehmet Rauf (2020). Halas kurtuluş. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
- Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Ed: S. Turan). Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Moran, B. (2021). Türk romanına eleştirel bir bakış Ahmet Mithat’tan A. H. Tanpınar’a. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Nabizade Nazım (2016). Karabibik. İstanbul: Karbon Kitaplar.
- Orhan Kemal (2015). Bereketli Topraklar Uzerinde. İstanbul: Everest Yayınları.
- Orhan Kemal (2020). Gurbet Kuşları. İstanbul: Everest Yayınları.
- Ögel, K., Tarı, I. ve Eke, C. Y. (2006). Okullarda suç ve şiddeti önleme. İstanbul: Yeniden Yayınları, 17, 9-23.
- Plato (1980). The Republic (Devlet). Çev: Mehmet Ali Cimcoz, Sebahattin Eyüboğlu, Remzi Kitabevi., 4. Basım: İstanbul.
- Recaizade Mahmut Ekrem (2005). Araba sevdası. İstanbul: İskele Yayıncılık.
- Safa, P. (2016). Fatih Harbiye. İstanbul: Beta Kitap.
- Sağlam, A. (2016). Değerler eğitiminin öğrenci davranışlarına etkisinin veli görüşlerine göre incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(3), 723-742.
- Şimşek, A. (2006). Tarihsel romanın eğitimsel işlevi. Bilig, (37), 65-80.
- Tekin, M. (2020). Roman sanatı 1. İstanbul: Ötüken Neşriyat.
- Tezcan, M. (1997). Eğitim sosyolojisi (Vol. 11). Ankara.
- Turan, S. ve Aktan, D. (2008). Okul hayatında var olan ve olması düşünülen sosyal değerler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (2), 227–259.
- Uçman, A. (2002). Türk romanında ilk alafranga tip: Felatun Bey. Kitap-lık, 2002-4 (54, Temmuz-Ağustos 2002) 140-147 ss.
- Uşaklıgil, H. Z. (2018). Mai ve siyah (orijinal metin). İstanbul: Can Yayınları.
- Ünaldı Yüksek, H. (2011). Türk romanı ve yabancılaşma: bir edebiyat sosyolojisi denemesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Yıldırım, A. (2014). Sosyo-kültürel yapı ve suç olgusu arasındaki ilişki: Malatya ili örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(3), 1-7.