Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin problem çözme becerileri ile mizah tarzları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türde yapılan bu araştırma, Konya’da bir üniversitenin hemşirelik bölümünde 2021-2022 eğitim - öğretim yılında öğrenim gören 298 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında öğrencilerin sosyodemografik özelliklerini sorgulayan Kişisel Bilgi Formu, Problem Çözme Envanteri ve Mizah Tarzları Ölçeği kullanıldı. Verilerin analizinde yüzdelik dağılım, ölçeklerin toplam puan ortalamalarının belirlenmesinde aritmetik ortalama ve ölçeklerin karşılaştırılmasında pearson korelasyon analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin Problem Çözme Envanteri toplam puan ortalaması 116,07 ± 15,52 olarak bulunurken, Mizah Tarzları Ölçeği toplam puan ortalaması 118,9 ± 21,05 olarak hesaplanmıştır. Problem Çözme Envanteri toplam puan ortalaması ile Mizah Tarzları Ölçeği toplam puanı ve alt grupları arasında yapılan pearson korelasyon analizi sonucunda istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.
Sonuçlar: Hemşirelik öğrencilerinin problem çözme becerilerinin orta düzeyde olduğu ve sınıf eğitim durumları arttıkça problem çözme becerilerinin arttığı tespit edilmiştir. Öğrencilere hem akademik hem de sosyal yaşamda problemli durumlarda mizah tarzlarına yönelik farkındalık oluşturulmalı, problem ile baş etmeye ve mizah yöntemlerini kullanmaya yönelik sağlık davranışları kazandırılmalıdır.
Objective: This study was conducted to examine the relationship between problem solving skills and humor styles of nursing students.
Materials and Methods: This descriptive and correlational study was conducted with the participation of 298 students studying in the nursing department of a university in Konya in the 2021-2022 academic year. Personal Information Form, Problem Solving Inventory and Humor Styles Scale were used to collect the data. Percentage distribution was used to analyze the data, arithmetic mean was used to determine the total mean scores of the scales and Pearson correlation analysis was used to compare the scales.
Results: The mean total score of the Problem Solving Inventory was 116.07 ± 15.52, while the mean total score of the Humor Styles Scale was 118.9 ± 21.05. No statistically significant relationship was found between the mean total score of the Problem Solving Inventory and the total score and subgroups of the Humor Styles Scale as a result of Pearson correlation analysis.
Conclusions: It was determined that the problem solving skills of nursing students were at a moderate level and their problem solving skills increased as their class education level increased. Students should be made aware of humor styles in problematic situations in both academic and social life, and health behaviors should be gained to cope with the problem and use humor methods.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ruh Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 3 |