Öz
Amaç: Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kadına ilişkin namus anlayışı tutumlarını ve etkileyen faktörleri belirlemektir.
Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı ve kesitsel tipte olan çalışma, Ocak-Mart 2016 tarihleri arasında, araştırmaya katılmayı kabul eden 697 (%2,65) hemşirelik fakültesi öğrencisi ile yapılmıştır. Veriler, birey tanıtım formu ve Kadına İlişkin Namus Anlayışı Ölçeği ile toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,60±1,33, %80,1’inin kadın, %33.1’inin en uzun süre ilçede yaşadığı, annelerinin %41.6’sının, babalarının %29.7’sinin ilkokul mezunu, %37,6’sının iki kardeşi olduğu, %73.0’ünün ailesinde herkesin söz sahibi olduğu, %38.6’sının aile ilişkilerinin iyi olduğu belirlenmiştir. Ölçek puan ortalamalarının 97,75±17,73, alt boyutlardan geleneksel namus 35,18±7,79; eşitlikçi yaklaşım 45,90±7,50; evlilik öncesi namus anlayışı 16,66±5,19 olarak hesaplanmıştır. Ölçek toplamına göre yapılan puanlamaya göre öğrencilerin %88,5’inin eşitlikçi tutuma sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçek puan ortalaması ile cinsiyet, en uzun süre yaşanan yer, anne ve baba öğrenim durumu, kardeş sayısı, aile içi söz sahibi olma ve aile ilişkileri arasında anlamlı fark olduğu belirlenmiştir (p<0,01).
Sonuç: Öğrencilerin kadına ilişkin namus tutumlarının eşitlikçi yönünde olduğu, bununla birlikte geleneksel namus anlayışının da önemli olduğu görülmüştür. Üniversite eğitiminde bu konuya yer verilmesi ve gençlerin farkındalığının artırılması önerilmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Orijinal Research |
Authors | |
Publication Date | September 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 27 Issue: 4 |