Eğitim istendik davranış
değişikliklerini gerçekleştirecek bilimsel yapıdaki planlı etkinlikler
bütünüdür. Bu nedenle hasta eğitimi hastanın istendik davranışları kazanarak
sağlığına en kısa sürede ulaşmasını amaçlamakta, öğretme-öğrenme süreci
doğrultusunda gerçekleştirilmektedir. Bilimsel yaklaşımı, eleştirel düşünme
yoluyla sorun çözümlemeyi hedefleyen bu sürecin aşamaları, hemşirelik süreciyle
bütünleşmiştir. Birbiri ile etkileşen; tanılama-planlama-uygulama-değerlendirme
aşamalarından oluşur. Bu nedenle hemşirelik sürecine atılan ilk adımla hasta
eğitimi sürecine de girilmiş olunur. Hasta eğitim süreci, hasta eğitimine
bilimsel ve planlı bir yaklaşım getirmiştir. Bu derleme hemşirelik ve hasta
öğretiminin birbirleriyle bağlantılı olduğuna ve insanın olduğu her alanda
kullanılabileceğine dikkat çekmek amacıyla ele alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | October 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 27 Issue: 5 |