Amaç: Bu
çalışmayla, üniversite öğrencilerinin öz yeterlilik düzeyi ile toplumsal
cinsiyet algısı arasındaki ilişkinin saptanması ve uygulanabilir öneriler
geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmada Selçuk Üniversitesi
Akşehir Kadir Yallagöz Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik ve Beslenme Diyetetik
Bölümü öğrencileri araştırmanın evrenini oluşturmuş, örneklem seçimine
gidilmeden gönüllü olarak çalışmaya katılmayı kabul eden öğrencilerle (n=360)
30 Ekim 2017- 29 Aralık 2017 tarihleri arasında çalışma yürütülmüştür.
Bulgular:
Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşları 17 ile 28 arasında değişmekte,
aritmetik ortalamasının 20.06±1.65
olduğu görülmektedir. Öğrencilerin %78.6’lık bölümü kız öğrencilerden,
%55.3’ünü Hemşirelik Bölümü öğrencilerinden oluşmaktadır. Öğrencilerin Genel
Özyeterlilik Ölçeği puanları 19 ile 85 arasında değişmektedir. Genel
Özyeterlilik Ölçeği aritmetik ortalaması 61.82±10.37, Toplumsal Cinsiyet Algısı
Ölçeği aritmetik ortalaması 98.33±14.85’dir. Kız öğrencilerin Toplumsal
Cinsiyet Algısı Ölçeği Puan ortalaması erkeklerden daha yüksektir (<0.05).
Daha önce yaşadıkları bölgelere göre de öğrencilerin toplumsal cinsiyet
algıları değişmekte (<0.05), fark Güneydoğu Anadolu bölgesinden gelen
öğrencilerden kaynaklanmaktadır.
Sonuç: ilköğretim
dönemlerinden başlanarak çocukların toplumsal cinsiyet algısını geliştirmeye
yönelik eğitimlerin düzenlenmesi, bu konuda sağlık personeli-okul-öğretmen
işbirliğinin arttırılması, küçük yaşlardan başlanarak çocukların toplumsal
cinsiyet algılarını artırmada, önemini kavramalarında etkili olabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Orijinal Research |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 28 Issue: 2 |