The purpose of the study is to examine the articles and dissertations about Science, Technology, Engineering Mathematics (STEM) approach in terms of method and subject trend. Accordingly, the studies in this research consist of 30 papers which can be accessible via the internet and indexed by ULAKBIM, ERIC, EBSCO Host, ISI Web of Science and Scopus indexes and also 5 thesis and dissertations 2 of them are restricted. This study was conducted with qualitative document analysis method. The researches examined in the study were analyzed in terms of research model, study group, data collection tools, data analysis, method and research content. This study is thought to be helpful in informing about the contents of studies conducted in Turkey and showing current trends in the field of STEM education.
Bu çalışmanın amacı Fen Teknoloji Mühendislik ve Matematik yaklaşımı (FeTeMM) içerikli makaleleri ve lisansüstü çalışmaları yöntem ve konu eğilimi bakımından incelemektir. Bu doğrultuda, araştırmada yer alan çalışmalar Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM), Education Resources Information Center (ERIC), EBSCO Host, International Scientific Indexing (ISI) Web of Science ve Scopus veritabanları tarafından taranan ve internet üzerinden erişime açık olan 30 makale ve ikisi kısıtlı erişimde bulunmak üzere, 5 lisansüstü tez çalışmasından oluşmaktadır. Araştırmada, doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. İncelenen çalışmalar, araştırma modeli, çalışma grubu, veri toplama araçları, veri analiz yöntemi ve araştırma konusu içerikleri açısından analiz edilmişlerdir. Sonuç olarak, çalışmaların kuramsal temelli olarak yapıldığı, deneysel çalışmaların ise genellikle bir proje ürünü olarak ortaya çıktığı görülmektedir. Bu çalışmanın, FeTeMM eğitimi alanında yapılacak araştırmalarda, Türkiye’de yapılan çalışmaların içeriği hakkında bilgi vermesi ve mevcut eğilimleri göstermesi açısından konuyla ilgili yapılacak çalışmalara fikir vereceği düşünülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/