Bu araştırmada, Enterline, Cochran-Smith, Ludlow ve Mitescu, (2008) tarafından geliştirilen Öğretimde Sosyal Adalet İnançları Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması ve ölçeğin psikometrik özelliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi’nde, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde öğrenim gören 263 öğretmen adayından oluşan bir çalışma grubu üzerinde yürütülmüştür. Ölçeğin yapı geçerliğini ortaya koymak için Doğrulayıcı Faktör Analizi uygulanmıştır. Doğrulayıcı Faktör Analizi sonuçları, ölçeğin orijinal formundaki iki faktörlü yapının Türk örnekleminde doğrulandığını göstermiştir. Ölçeğin güvenirliği bileşik güvenirlik katsayısı ile hesaplanmıştır. Ölçek için hesaplanan bileşik güvenirlik katsayıları, olumlu alt ölçeği için .63, olumsuz boyut için .62 olarak bulunmuştur. Madde analizi sonucunda, düzeltilmiş madde toplam korelasyonlarının Olumlu alt ölçeği için .31 ile .47; Olumsuz alt ölçeği için .26 ile .43 arasında sıralandığı ve %27’lik alt-üst grupların ortalamaları arasındaki farkların ölçekte yer alan tüm maddeler (12. madde dışında) için anlamlı olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlar, ölçeğin Türkçe formunun geçerli ve güvenilir ölçümler üreten bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
The purpose of this study is to adapt the Learning to Teach for Social Justice– Beliefs (LTSJ–B) Scale to Turkish and to investigate its psychometric properties. The research was conducted on a study group who consisted of 263 teacher candidates during 2016-2017 education year first semester. Confirmatory Factor Analysis (CFA) was performed in order to measure the scale's construct validity. The CFA results indicated that the two-factor structure in the original form of the scale was confirmed in the Turkish sample. The reliability of the scale was calculated via composite reliability and it was found as .63 for positive and .62 for negative dimension respectively. The item analysis reported that the corrected item total correlations ranged from .31. and .47 for positive, and .26 and .43 for negative dimensions and the differences between the top and bottom 27% groups were significant for all the items (except the item with number 12) included in the scale. Based on these results could be argued that the Turkish form of the scale is reliable and valid instrument that can be used in order to determine teacher candidates’ beliefs for learning to teach for social justice.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/