Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Düşünce Hataları ve Duyguları İfade Etmelerinin Mükemmeliyetçilik Tutumlarını Yordaması

Year 2018, , 195 - 210, 15.04.2018
https://doi.org/10.19126/suje.367429

Abstract

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin duyguları ifade etme ve bilişsel hataları ile mükemmeliyetçilikleri arasındaki yordayıcı ilişkileri incelemektir. Araştırmanın verileri “Frost Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği”, “Duyguları İfade Ölçeği” ve ’‘Bilişsel Hatalar Ölçeği’ ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre olumlu duygu ifadesi, aile beklentileri ve yaptığından emin olamama ile pozitif yönde anlamlı ilişki içindeyken düzen boyutuyla ters yönlü anlamlı ilişki içerisindedir. Aynı zamanda yakınlık ifadesi, ailesel eleştiri ile negatif yönde anlamlı yönde ilişkili olduğu görülmektedir. Felaketleştirme, genelleme, kişiselleştirme ve seçici soyutlama ile mükemmeliyetçiliğin hata yapma endişesi, ailesel eleştiri ve yaptığından emin olamama boyutları pozitif yönde anlamlı yönde ilişkidir. Felaketleştirme, genelleme ve kişiselleştirme ile mükemmeliyetçiliğin aile beklentileri boyutunun pozitif yönde anlamlı ilişki yönde ilişkili olduğu bulunmuştur. Felaketleştirme ve kişiselleştirme ile kişisel standartlar alt boyutu pozitif yönde manidar ilişki içerisindedir.

References

  • Adler, A. (2000). Yaşamın Anlam ve Amacı. (Çev. Kamuran Şipal). İstanbul: Say Yayınları.
  • Alçalar, N. & Bahadır, G. (2007). Bilişsel Hatalar Ölçeği (BHÖ) Gerçeklik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikoloji Yazıları, 10(19), 77-89.
  • Aldea, M. A. & Rice, K. G. (2006), The role of emotional dysregulation in perfectionism and psychological distress. Journal of Conseling Psychology, 53(4), 498-510.
  • Antony, M. M. & Swinson, R. P. (2000). Mükemmeliyetçilik, Dost Sandığınız Düşman (Çeviren: Aslı Açıkgöz). İstanbul: Kuraldışı Yayınevi.
  • Arntz, A. & Genderen, H. V. (2014). Sınırda Kişilik Bozukluğu, (2.b.). (Çev. M., Şaşıoğulu, N., Azizlerli). İstanbul: Psikonet Yayınları.
  • Barrow, J. C. & Moore, C. A. (1983). Group İnterventions with Perfectionistic Thinking. The Personel and Guidance Journal, 61(10), 612-615.
  • Batmaz, S., Koçbıyık, S. & Yunca, Ö. A. (2015). Turkish Version Of The Cognitive Distortions Questionnaire: Psychometric Properties. Depression Research and Treatment, 2015, 1-8.
  • Beck, J. S. (2014). Bilişsel Davranışçı Terapi Temelleri ve Ötesi (2.b.). (M. Şahin, Dü., M. Şahin, & I. T. Cömert, Çev.) Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ben-Shahar, T. (2014). Mükemmeli Aramak: Mutluluğun Önündeki Duvar (2.b.). (Çev. B. Akat). Ankara: Elma-Akademi Artı Yayınevi.
  • Bergman, A. J., Nyland, J. E. & Burns, L.R. (2007). Correlates with perfectionism and the utility of a dual process model. Personality and Individual Differences, 43(2), 389-399.
  • Blake, E., Dobson, K. S., Sheptycki, A. R. & Drapeau, M. (2016). Changes İn Cognitive Errors Over The Course Of Cognitive Therapy For Depression. Journal Of Cognitive Psychotherapy. 30(1), 16-34.
  • Burns, D. (2012). İyi Hissetmek (13.Baskı b.). (A. Karaosmanoğlu, Dü., E. Tuncer, Ö. Mestçioğlu, İ. E. Atak, & G. Acar, Çev.) İstanbul: Psikonet.
  • Burns, L. R. & Fedawa, B. A. (2005). Cognitive Styles: Links With Perfectionistic Thinking. Personality And İndividual Differences, 38(1), 1003-113.
  • Charry, W., Campelli, H., Bydlowski, S., Chevallier, J. & Consoli, S. M. (2004). Emotional Awareness and Social Anxiety in Obese Patients Waiting for Gastric Banding Surgery. Journal of Psychosomatic Research, 56(6), 602.
  • Davis, M. C. & Wosinski, N. L. (2012). Cognitive Errors as Predictors of Adaptive and Maladtive Perfectionism in Children, Journal of Rational-Emotive & Conitive-Behavior Therapy, 30(2), 105-117.
  • Dökmen, Ü. (2010). İletişim Çatışmaları ve Empati (42.b.) İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dönmez, M. M. (2007). Meslek Lisesi Öğrencilerinin Atılganlık Düzeylerine Göre Yaşam Doyumu ve Duyguları İfade Etme Eğilimlerinin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Egan, S. J., Piek, J. P., Dyck, M. J. & Rees, C. S. (2007). The Role of Dichotomous Thinking and Rigidity in Perfectionism. Behaviour Research and Therapy, 45(8), 1813-1822.
  • Ellis, A. (1987). A Sadly Neglected Cognitive Element in Depression. Cognitive Therapy and Research, 11(1), 121-145.
  • Ellis, A. (2002). The Role of Irrational Beliefs in Perfectionism, Perfectionism: Theory, Research, and Treatment. In G. Flett and P. L. Hewitt (Eds.), Washington DC: American Psychological Association.
  • Enns, M. W., Cox, B. J. & Clara, I. (2002). Adaptive and Maladaptive Perfectionism: Developmental Origins and Association with Depression Proneness. Personality and Individual Differences. 33(6), 921-935.
  • Ergin, E. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Sahip Oldukları Duygusal Zeka Düzeyleri İle 16 Kişilik Özelliği Arasında İlişki Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Erözkan, A., Karakaş, Y., Ata, S. & Ayberk, A. (2011). The Relationship Between Perfectionism and Depression in Turkish High School Students, Social Behavior and Personality, 39(4), 451-464.
  • Fett, G. L., Hewitt, P. L., Blankstein, K. R. & Koledin, S. (1991). Dimensions of Perfectionism and İrrational Thinking, Journal of Rational-Emotive & Conitive-Behavior Therapy, 9(3), 185-201.
  • Flett, G. L., Hewitt, P. L. & Rudolph, S. G. (2007). Perfectionism and Deficits in Cognitive Emotion Regulation, Journal of Rational-Emotive & Conitive-Behavior Therapy, 25(4), 343-357.
  • Flett, G. L., Hewitt, P. L., Blankstein, K. R. & Gray, L. (1998). Psychological Distress and the Frequency of Perfectionistic Thinking. Journal of Personality and Social Psychology, 75(5), 1363-1381.
  • Flett, G. L., Hewitt, P. L.ve Cheng, W. M. W. (2008). Perfectionism, Distress, and İrrational Beliefs in High School Students: Analyses with an Abbreviated Survey of Personal Beliefs for Adolescents. Journal of Rational-Emotive ve Cognitive-Behavior Therapy, 26(3), 194-205.
  • Flett, G., Hewitt, P. L. (2002). Perfectionism and Maladjustment: An Overview of Theoetical, Definition and Treatment Issue. Perfectionism: Theory, Research and Treatment (Ed: G. Flett and P. L. Hewitt). Washington DC: American Psychological Association.
  • Flett. G.L., Russo F.A. & Hewitt. P.L. (1994). Dimensions Of Perfectionism And Constructive Thinking As A Coping Response. Journal Journal of Rational Emotive and Cognitive Behavior Therapy, 12. 163-179.
  • Forbush, K., Heatherton, T. F. & Keel, P. K. (2007). Relationships Between Perfectionism and Specific Disordered Eating Behaviors, International Journal of Eating Disorders, 40(1), 37-41.
  • Frost, R. O., Hunt, S. L., Kawamura, K. Y. & Dibartolo, P. M. (2001). Perfectionism, Anxiety, and Depression: Are the Relationships Independent?, Cognitive Therapy and Research, 25(3), 291–301.
  • Frost, R. O., Marten, P., Lahart, C.& Rosenblate, R. (1990). The Dimensions of Perfectionism. Cognitive Therapy and Research, 14(5), 449-468.
  • Frost, R. O., Trepanler, K. L., Brown, E. J., Heimberg, R. G., Juster, H. R., Makris, G. S. & Leung, A. W. (1997). Self-Monitoring Of Mistakes Among Subjects High And Low İn Perfectionistic Concern Over Mistakes. Cognitive Therapy and Research, 21(2), 209-222.
  • Frost, R. O., Turcotte, T. A., Heimberg, R. G., Mattia, J. I., Holt, C. S. & Hope, D. A. (1995). Reactions to Mistakes Among Subjects High and Low in Perfectionistic Concern Over Mistakes. Cognitive Therapy and Research, 19(2), 195-205.
  • Garrison, A. M. (2014). Testing a Model of Maladaptive Perfectionism and Depression Symptoms: The Roles of Emotional Disclosure, Emotion Regulation Strategies, Adult Attachment, and Shame. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Western Michigan University, Michigan.
  • Gönen, G. (2014). Algılanan Anne Baba Tutumunun Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Çarpıtmaları ve Kişilik Yapıları İle İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Greenberg, L. S. (2012). Duygu Odaklı Terapi. (Serpil Kızıltaş, Çev.) İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları.
  • Hamachek, D. E. (1978). Psychodynamics of Normal and Neurotic Perfectionism. Psychology. 15(1), 27-33.
  • Hewitt, P. L., & Flett, G. L. (1991). Dimensions of Perfectionism in Unipolar Depression. Journal of Abnormal Psychology, 100(1), 98-101.
  • Hibbard, D. R. & Davies, K. L. (2011). Perfectionism and Psychological Adjustment among College Students: Does Educational Context Matter?, North American Journal of Psychology, 13(2), 187-200.
  • Horney, K. (1995). Çağımızın Nevrotik Kişiliği (Çeviren: Selçuk Budak). İstanbul: Öteki Yayınevi.
  • Jacob, G., Genderen, H. V. & Seebauer, L. (2014). Mod Terapisi: Diğer Yollardan Gitmek (2.b.). (N. Azizlerli ve M. Soykut, Çev.) İstanbul: Psikonet Yayınları.
  • Kağan, M. (2011). Frost Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği’nin Türkçe Formunun Psikometrik Özellikleri. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 12(3), 192-197.
  • Kağan, M., Çakır, O., İlhan, T. & Kandemir, M. (2010). The Explanation of the Academic Procrastination Behaviour of University Students with Perfectionism, Obsessive–Compulsive and Five Factor Personality Traits, Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2121–2125.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1993). İnsan, Aile, Kültür. Remzi Kitapevi: İstanbul.
  • Kawamura, K. Y., Frost, R. (2004). Self-Concealment as A Mediator in The Relationship Between Perfectionism and Psychological Distress. Cognitive Therapy And Research, 28(2), 183-191.
  • Kaya, F. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Affetme Ve Mükemmeliyetçilik Düzeyleri Arasındaki İlişki: Duygusal Zekanın Aracı Rolü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kevlekçi, M. (2013). Erken Dönem Uyumsuz Şemalar, Tutmlar Ve Hatalı Otomatik Düşüncelerin Depresif Duygudurum ve İntihar Düşüncelerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılıç, Ş. P. (2014). Predıctıon of Traıt Depressıon and Traıt Anxıety: Adult Attachment, Perfectıonısm, Emotıon Regulatıon Strategıes. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kınık, Ö. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışları İle Fonksiyonel Olmayan Tutumları, Depresyon Düzeyleri Ve Benlik Saygıları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • King, L. A. & Emmons, R. A. (1990). Conflict over Emotional Expression: Psychological and Psysical Correlates. Journal of Personality and Social Psychology, 58(5), 64-877.
  • Koçak, R. (2002). Aleksitimi: Kuramsal Çerçeve Tedavi Yaklaşımları ve İlgili Araştırmalar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 184-212. Köknel, Ö. (1997).Kaygıdan Kişiliğe Mutluluk. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Kuyumcu, B. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Duygularını Fark Etmeleri Ve İfade Etmeleri İle Psikolojik İyi Oluşları: Kültürlerarası Bir Karşılaştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kuzucu, Y. (2011). Duyguları İfade Etme Ölçeği’nin Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 779-792.
  • Lundh, L. G., Johnsson, A., Sundqvist, K. ve Olsson, H. (2002). Alexithymia, Memory of Emotion, Emotional Awareness, and Perfectionism. Emotion, 2(4), 361-379.
  • Mallinger, A. (2009). The Myth of Perfection: Perfectionism in the Obsessive Personality. American Journal of Psychotherapy, 63 (2), 103-131.
  • Merrell, R. S., Hannah, D. J., Van Arsdale, A. C., Buman, M. P. & Rice, K. G. (2011). Emergent themes in the writing of perfectionists: A qualitative study. Psychotherapy Research, 21(5), 510-524.
  • Mete Otlu, B., İkiz, F., E. & Asıcı, E. (2016). Duyguları Fark Etme Ve İfade Etme Psiko-Eğitim Programının Psikolojik Danışman Adaylarının Öz-duyarlık Düzeyine Etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(56), 273-283.
  • Nyland, J. E. (2004). Dysfunctional Cognitions: Associations with Perfectionistic Thinking Utilizing the Positive and Negative Perfectionism Construct. McNair Scholars Journal, 8.(1), 61-67.
  • Olson, M. L. & Kwon, P. (2008). Brooding Perfectionism: Refining the Roles of Rumination and Perfectionism in the Etiology of Depression, Cognitive Therapy and Research, 32(6), 788–802.
  • Öksüz, Y. (2012). The Impact of Emotıonal Dısclosure Treınıng on Emotıonal Expressıon of Unıversıty Students. The Journal of Academic Sociol Science Studies, 5(2), 421-438.
  • Pacht, A. R. (1984). Reflections on Perfection. American Psychologist, 39(4), 386-390.
  • Parker, W. D. (2000). Healthy Perfectionism in the Gifted. Journal of Secondary Gifted Education, 11(4), 173-182.
  • Parrot, W. G. (2001). Emotional in social psychology: Volume Overwiew. In W. G. Parrot (Ed.), Emotions in social psychology PA: Psychology Press.
  • Rafaeli, E., Bernstein, D. & Young, J. (2013). Şema Terapi Ayırıcı Özellikleri (2. b.). (A. Karaosmanoğlu, N. Azizlerli, Dü, & M. Şaşıoğlu, Çev.) İstanbul: Psikonet Yayınları.
  • Rice, K. G., Tucker, C. M. & Desmond, F. F. (2008). Perfectionism and Depression Among Low-Income Chronically Ill African American and White Adolescents and Their Maternal Parent, Journal of Clinical Psychology Medical Settings, 15(3), 171-181.
  • Serim, F. (2011). Yetişkinlerin Psikolojik Yardım Arama Tutumlarının Yordanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Sharf, R. S. (2014). Psikoterapi ve Psikolojik Danışma Kuramları Kavramlar ve Örenek Olaylar (5. b.). (N. V. Acar, Dü.) Ankara: Nobel Yayınları.
  • Shafran, R., Egan, S. & Wade, T. (2010). Overcoming Perfectionism. Constable & Robinson Limited: Londra.
  • Smith, M. M., Saklofske, D. H. & Nordstokke, D. W. (2014). The Link Between Neuroticism And Perfectionistic Concerns: The Mediating Effect Of Trait Emotional İntelligence. Personality and Individual Differences, 61(62), 97–100.
  • Smyth, J. M., Pennebaker, J. W. & Arigo, D. (2001). What Are The Health Effects OfDisclosure? In T. Revenson, A. Baum, And P.C. Chaoprang (Eds), Handbook Of Health Psychology. New York: Taylor & Francis.
  • Türkçapar, H. (2012). Bilişsel Terapi (6.b.). Ankara: HYB Yayıncılık.
  • Wilson, C., Bushnell, J., Rickwood., D. J., Caputi, P. & Thomas, S. J. (2011). The Role of Problem Orientation And Cognitive Distortions In Depression And Anxiety Interventions For Young Adults. Advances In Mental Health, 10(1),52–61.
  • Yalçın, S. B. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Duyguları İfade Edebilmelerinin Aleksitimi Ve Psikolojik İhtiyaçlarına Göre İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Young, J. & Klosko, J. (2013). Hayatı Yeniden Keşfedin (3. b.). (A. Karaosmanoğlu, E. Tuncer, Dü, S. Kohen, & D. Güler, Çev.) İstanbul: Psikonet Yayınları.
  • Young, J., Kolosko, J. & Weishaar, M. (2009). Şema Terapi. (T. Özakkaş, Dü., & T. V. Soylu, Çev.) İstanbul: Litera Yayıncılık.

Thought Errors of the University Students and How Their Expressing Emotions Predict Their Perfectionism Attitude

Year 2018, , 195 - 210, 15.04.2018
https://doi.org/10.19126/suje.367429

Abstract

The purpose of this study is to examine whether or not cognitive errors and expressing emotions significantly predict the perfectionism of university students. ''Frost's Multidimensional Perfectionism Scale'', ''Expressing Emotions Scale'' and ''Cognitive Errors Scale'' were used to assess study constructs. Depending on the results of research, it has been found that expressing emotions has been positively related with family expectations and being not sure of what the oneself's doing, while it has been found that it is negatively related with the order dimension. Also, it has been found that closeness expression is negatively related with the parental critism. It has been found that catastrophizing, overgeneralizing, personalization and selective abstraction are positively related with the dimensions of perfectionism's concern of making mistakes, parental critism and being not sure of what the oneself's doing. It has been found that catastrophizing is positively related with the overgeneralization, personalization and the perfectionism's family expectations dimension. It has been found that catastrophizing and personalization are positively related with perfetionism's personal standarts dimension.

References

  • Adler, A. (2000). Yaşamın Anlam ve Amacı. (Çev. Kamuran Şipal). İstanbul: Say Yayınları.
  • Alçalar, N. & Bahadır, G. (2007). Bilişsel Hatalar Ölçeği (BHÖ) Gerçeklik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikoloji Yazıları, 10(19), 77-89.
  • Aldea, M. A. & Rice, K. G. (2006), The role of emotional dysregulation in perfectionism and psychological distress. Journal of Conseling Psychology, 53(4), 498-510.
  • Antony, M. M. & Swinson, R. P. (2000). Mükemmeliyetçilik, Dost Sandığınız Düşman (Çeviren: Aslı Açıkgöz). İstanbul: Kuraldışı Yayınevi.
  • Arntz, A. & Genderen, H. V. (2014). Sınırda Kişilik Bozukluğu, (2.b.). (Çev. M., Şaşıoğulu, N., Azizlerli). İstanbul: Psikonet Yayınları.
  • Barrow, J. C. & Moore, C. A. (1983). Group İnterventions with Perfectionistic Thinking. The Personel and Guidance Journal, 61(10), 612-615.
  • Batmaz, S., Koçbıyık, S. & Yunca, Ö. A. (2015). Turkish Version Of The Cognitive Distortions Questionnaire: Psychometric Properties. Depression Research and Treatment, 2015, 1-8.
  • Beck, J. S. (2014). Bilişsel Davranışçı Terapi Temelleri ve Ötesi (2.b.). (M. Şahin, Dü., M. Şahin, & I. T. Cömert, Çev.) Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ben-Shahar, T. (2014). Mükemmeli Aramak: Mutluluğun Önündeki Duvar (2.b.). (Çev. B. Akat). Ankara: Elma-Akademi Artı Yayınevi.
  • Bergman, A. J., Nyland, J. E. & Burns, L.R. (2007). Correlates with perfectionism and the utility of a dual process model. Personality and Individual Differences, 43(2), 389-399.
  • Blake, E., Dobson, K. S., Sheptycki, A. R. & Drapeau, M. (2016). Changes İn Cognitive Errors Over The Course Of Cognitive Therapy For Depression. Journal Of Cognitive Psychotherapy. 30(1), 16-34.
  • Burns, D. (2012). İyi Hissetmek (13.Baskı b.). (A. Karaosmanoğlu, Dü., E. Tuncer, Ö. Mestçioğlu, İ. E. Atak, & G. Acar, Çev.) İstanbul: Psikonet.
  • Burns, L. R. & Fedawa, B. A. (2005). Cognitive Styles: Links With Perfectionistic Thinking. Personality And İndividual Differences, 38(1), 1003-113.
  • Charry, W., Campelli, H., Bydlowski, S., Chevallier, J. & Consoli, S. M. (2004). Emotional Awareness and Social Anxiety in Obese Patients Waiting for Gastric Banding Surgery. Journal of Psychosomatic Research, 56(6), 602.
  • Davis, M. C. & Wosinski, N. L. (2012). Cognitive Errors as Predictors of Adaptive and Maladtive Perfectionism in Children, Journal of Rational-Emotive & Conitive-Behavior Therapy, 30(2), 105-117.
  • Dökmen, Ü. (2010). İletişim Çatışmaları ve Empati (42.b.) İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dönmez, M. M. (2007). Meslek Lisesi Öğrencilerinin Atılganlık Düzeylerine Göre Yaşam Doyumu ve Duyguları İfade Etme Eğilimlerinin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Egan, S. J., Piek, J. P., Dyck, M. J. & Rees, C. S. (2007). The Role of Dichotomous Thinking and Rigidity in Perfectionism. Behaviour Research and Therapy, 45(8), 1813-1822.
  • Ellis, A. (1987). A Sadly Neglected Cognitive Element in Depression. Cognitive Therapy and Research, 11(1), 121-145.
  • Ellis, A. (2002). The Role of Irrational Beliefs in Perfectionism, Perfectionism: Theory, Research, and Treatment. In G. Flett and P. L. Hewitt (Eds.), Washington DC: American Psychological Association.
  • Enns, M. W., Cox, B. J. & Clara, I. (2002). Adaptive and Maladaptive Perfectionism: Developmental Origins and Association with Depression Proneness. Personality and Individual Differences. 33(6), 921-935.
  • Ergin, E. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Sahip Oldukları Duygusal Zeka Düzeyleri İle 16 Kişilik Özelliği Arasında İlişki Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Erözkan, A., Karakaş, Y., Ata, S. & Ayberk, A. (2011). The Relationship Between Perfectionism and Depression in Turkish High School Students, Social Behavior and Personality, 39(4), 451-464.
  • Fett, G. L., Hewitt, P. L., Blankstein, K. R. & Koledin, S. (1991). Dimensions of Perfectionism and İrrational Thinking, Journal of Rational-Emotive & Conitive-Behavior Therapy, 9(3), 185-201.
  • Flett, G. L., Hewitt, P. L. & Rudolph, S. G. (2007). Perfectionism and Deficits in Cognitive Emotion Regulation, Journal of Rational-Emotive & Conitive-Behavior Therapy, 25(4), 343-357.
  • Flett, G. L., Hewitt, P. L., Blankstein, K. R. & Gray, L. (1998). Psychological Distress and the Frequency of Perfectionistic Thinking. Journal of Personality and Social Psychology, 75(5), 1363-1381.
  • Flett, G. L., Hewitt, P. L.ve Cheng, W. M. W. (2008). Perfectionism, Distress, and İrrational Beliefs in High School Students: Analyses with an Abbreviated Survey of Personal Beliefs for Adolescents. Journal of Rational-Emotive ve Cognitive-Behavior Therapy, 26(3), 194-205.
  • Flett, G., Hewitt, P. L. (2002). Perfectionism and Maladjustment: An Overview of Theoetical, Definition and Treatment Issue. Perfectionism: Theory, Research and Treatment (Ed: G. Flett and P. L. Hewitt). Washington DC: American Psychological Association.
  • Flett. G.L., Russo F.A. & Hewitt. P.L. (1994). Dimensions Of Perfectionism And Constructive Thinking As A Coping Response. Journal Journal of Rational Emotive and Cognitive Behavior Therapy, 12. 163-179.
  • Forbush, K., Heatherton, T. F. & Keel, P. K. (2007). Relationships Between Perfectionism and Specific Disordered Eating Behaviors, International Journal of Eating Disorders, 40(1), 37-41.
  • Frost, R. O., Hunt, S. L., Kawamura, K. Y. & Dibartolo, P. M. (2001). Perfectionism, Anxiety, and Depression: Are the Relationships Independent?, Cognitive Therapy and Research, 25(3), 291–301.
  • Frost, R. O., Marten, P., Lahart, C.& Rosenblate, R. (1990). The Dimensions of Perfectionism. Cognitive Therapy and Research, 14(5), 449-468.
  • Frost, R. O., Trepanler, K. L., Brown, E. J., Heimberg, R. G., Juster, H. R., Makris, G. S. & Leung, A. W. (1997). Self-Monitoring Of Mistakes Among Subjects High And Low İn Perfectionistic Concern Over Mistakes. Cognitive Therapy and Research, 21(2), 209-222.
  • Frost, R. O., Turcotte, T. A., Heimberg, R. G., Mattia, J. I., Holt, C. S. & Hope, D. A. (1995). Reactions to Mistakes Among Subjects High and Low in Perfectionistic Concern Over Mistakes. Cognitive Therapy and Research, 19(2), 195-205.
  • Garrison, A. M. (2014). Testing a Model of Maladaptive Perfectionism and Depression Symptoms: The Roles of Emotional Disclosure, Emotion Regulation Strategies, Adult Attachment, and Shame. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Western Michigan University, Michigan.
  • Gönen, G. (2014). Algılanan Anne Baba Tutumunun Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Çarpıtmaları ve Kişilik Yapıları İle İlişkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Greenberg, L. S. (2012). Duygu Odaklı Terapi. (Serpil Kızıltaş, Çev.) İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları.
  • Hamachek, D. E. (1978). Psychodynamics of Normal and Neurotic Perfectionism. Psychology. 15(1), 27-33.
  • Hewitt, P. L., & Flett, G. L. (1991). Dimensions of Perfectionism in Unipolar Depression. Journal of Abnormal Psychology, 100(1), 98-101.
  • Hibbard, D. R. & Davies, K. L. (2011). Perfectionism and Psychological Adjustment among College Students: Does Educational Context Matter?, North American Journal of Psychology, 13(2), 187-200.
  • Horney, K. (1995). Çağımızın Nevrotik Kişiliği (Çeviren: Selçuk Budak). İstanbul: Öteki Yayınevi.
  • Jacob, G., Genderen, H. V. & Seebauer, L. (2014). Mod Terapisi: Diğer Yollardan Gitmek (2.b.). (N. Azizlerli ve M. Soykut, Çev.) İstanbul: Psikonet Yayınları.
  • Kağan, M. (2011). Frost Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği’nin Türkçe Formunun Psikometrik Özellikleri. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 12(3), 192-197.
  • Kağan, M., Çakır, O., İlhan, T. & Kandemir, M. (2010). The Explanation of the Academic Procrastination Behaviour of University Students with Perfectionism, Obsessive–Compulsive and Five Factor Personality Traits, Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2121–2125.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1993). İnsan, Aile, Kültür. Remzi Kitapevi: İstanbul.
  • Kawamura, K. Y., Frost, R. (2004). Self-Concealment as A Mediator in The Relationship Between Perfectionism and Psychological Distress. Cognitive Therapy And Research, 28(2), 183-191.
  • Kaya, F. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Affetme Ve Mükemmeliyetçilik Düzeyleri Arasındaki İlişki: Duygusal Zekanın Aracı Rolü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kevlekçi, M. (2013). Erken Dönem Uyumsuz Şemalar, Tutmlar Ve Hatalı Otomatik Düşüncelerin Depresif Duygudurum ve İntihar Düşüncelerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılıç, Ş. P. (2014). Predıctıon of Traıt Depressıon and Traıt Anxıety: Adult Attachment, Perfectıonısm, Emotıon Regulatıon Strategıes. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kınık, Ö. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışları İle Fonksiyonel Olmayan Tutumları, Depresyon Düzeyleri Ve Benlik Saygıları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • King, L. A. & Emmons, R. A. (1990). Conflict over Emotional Expression: Psychological and Psysical Correlates. Journal of Personality and Social Psychology, 58(5), 64-877.
  • Koçak, R. (2002). Aleksitimi: Kuramsal Çerçeve Tedavi Yaklaşımları ve İlgili Araştırmalar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 184-212. Köknel, Ö. (1997).Kaygıdan Kişiliğe Mutluluk. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Kuyumcu, B. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Duygularını Fark Etmeleri Ve İfade Etmeleri İle Psikolojik İyi Oluşları: Kültürlerarası Bir Karşılaştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kuzucu, Y. (2011). Duyguları İfade Etme Ölçeği’nin Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 779-792.
  • Lundh, L. G., Johnsson, A., Sundqvist, K. ve Olsson, H. (2002). Alexithymia, Memory of Emotion, Emotional Awareness, and Perfectionism. Emotion, 2(4), 361-379.
  • Mallinger, A. (2009). The Myth of Perfection: Perfectionism in the Obsessive Personality. American Journal of Psychotherapy, 63 (2), 103-131.
  • Merrell, R. S., Hannah, D. J., Van Arsdale, A. C., Buman, M. P. & Rice, K. G. (2011). Emergent themes in the writing of perfectionists: A qualitative study. Psychotherapy Research, 21(5), 510-524.
  • Mete Otlu, B., İkiz, F., E. & Asıcı, E. (2016). Duyguları Fark Etme Ve İfade Etme Psiko-Eğitim Programının Psikolojik Danışman Adaylarının Öz-duyarlık Düzeyine Etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(56), 273-283.
  • Nyland, J. E. (2004). Dysfunctional Cognitions: Associations with Perfectionistic Thinking Utilizing the Positive and Negative Perfectionism Construct. McNair Scholars Journal, 8.(1), 61-67.
  • Olson, M. L. & Kwon, P. (2008). Brooding Perfectionism: Refining the Roles of Rumination and Perfectionism in the Etiology of Depression, Cognitive Therapy and Research, 32(6), 788–802.
  • Öksüz, Y. (2012). The Impact of Emotıonal Dısclosure Treınıng on Emotıonal Expressıon of Unıversıty Students. The Journal of Academic Sociol Science Studies, 5(2), 421-438.
  • Pacht, A. R. (1984). Reflections on Perfection. American Psychologist, 39(4), 386-390.
  • Parker, W. D. (2000). Healthy Perfectionism in the Gifted. Journal of Secondary Gifted Education, 11(4), 173-182.
  • Parrot, W. G. (2001). Emotional in social psychology: Volume Overwiew. In W. G. Parrot (Ed.), Emotions in social psychology PA: Psychology Press.
  • Rafaeli, E., Bernstein, D. & Young, J. (2013). Şema Terapi Ayırıcı Özellikleri (2. b.). (A. Karaosmanoğlu, N. Azizlerli, Dü, & M. Şaşıoğlu, Çev.) İstanbul: Psikonet Yayınları.
  • Rice, K. G., Tucker, C. M. & Desmond, F. F. (2008). Perfectionism and Depression Among Low-Income Chronically Ill African American and White Adolescents and Their Maternal Parent, Journal of Clinical Psychology Medical Settings, 15(3), 171-181.
  • Serim, F. (2011). Yetişkinlerin Psikolojik Yardım Arama Tutumlarının Yordanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Sharf, R. S. (2014). Psikoterapi ve Psikolojik Danışma Kuramları Kavramlar ve Örenek Olaylar (5. b.). (N. V. Acar, Dü.) Ankara: Nobel Yayınları.
  • Shafran, R., Egan, S. & Wade, T. (2010). Overcoming Perfectionism. Constable & Robinson Limited: Londra.
  • Smith, M. M., Saklofske, D. H. & Nordstokke, D. W. (2014). The Link Between Neuroticism And Perfectionistic Concerns: The Mediating Effect Of Trait Emotional İntelligence. Personality and Individual Differences, 61(62), 97–100.
  • Smyth, J. M., Pennebaker, J. W. & Arigo, D. (2001). What Are The Health Effects OfDisclosure? In T. Revenson, A. Baum, And P.C. Chaoprang (Eds), Handbook Of Health Psychology. New York: Taylor & Francis.
  • Türkçapar, H. (2012). Bilişsel Terapi (6.b.). Ankara: HYB Yayıncılık.
  • Wilson, C., Bushnell, J., Rickwood., D. J., Caputi, P. & Thomas, S. J. (2011). The Role of Problem Orientation And Cognitive Distortions In Depression And Anxiety Interventions For Young Adults. Advances In Mental Health, 10(1),52–61.
  • Yalçın, S. B. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Duyguları İfade Edebilmelerinin Aleksitimi Ve Psikolojik İhtiyaçlarına Göre İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Young, J. & Klosko, J. (2013). Hayatı Yeniden Keşfedin (3. b.). (A. Karaosmanoğlu, E. Tuncer, Dü, S. Kohen, & D. Güler, Çev.) İstanbul: Psikonet Yayınları.
  • Young, J., Kolosko, J. & Weishaar, M. (2009). Şema Terapi. (T. Özakkaş, Dü., & T. V. Soylu, Çev.) İstanbul: Litera Yayıncılık.
There are 76 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ersoy Çarkıt

Süleyman Barbaros Yalçın

Publication Date April 15, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Çarkıt, E., & Yalçın, S. B. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Düşünce Hataları ve Duyguları İfade Etmelerinin Mükemmeliyetçilik Tutumlarını Yordaması. Sakarya University Journal of Education, 8(1), 195-210. https://doi.org/10.19126/suje.367429