Bu araştırmada sekizinci sınıf öğrencilerinin hücre bölünmeleri konusundaki bilgi farkındalıkları ile sahip oldukları kavram yanılgılarının dört aşamalı Hücre Bölünmeleri Kavramsal Ölçme Aracı kullanılarak belirlemesi amaçlanmıştır. Araştırma, İzmir şehir merkezindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 260 (131’i kız, 129’u erkek) ortaokul öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmada kullanılan dört aşamalı test, yanıtlar ile güven düzeyine ilişkin verilerin ilişkilendirilerek analizine olanak sağlaması ile daha güvenilir analiz sonuçları elde edilmesini sağlamıştır. Doğru bilgi ve yanlış bilgiyi birbirinden ayıramayan, verdiği yanıtların doğruluğundan oldukça emin olan öğrencilerin varlığı ise kavram yanılgılarının belirlenmesinde ön koşul olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin hücre bölünmeleri konusunda düşük kavramsal anlama düzeyine sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca üçü mitoz, üçü mayoz ve ikisi de mitoz ile mayozun birlikteliği olmak üzere sekiz farklı kavram yanılgısı tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında, daha doğru ve güvenilir sonuçlar sunan dört aşamalı testlerin kullanımının yaygınlaştırılması ile öğretim aşamasında belirlenmiş kavram yanılgılarının yaygınlığını önleyici tedbirlerin alınması öneri olarak sunulmuştur.
In this study, the purpose is to determine the misconceptions and knowledge awareness of eight grade students on cell division by using four tier Cell Division Conceptual Measuring Tool. The study was conducted with 260 (131 female and 129 male) students studying at a state school in Izmir city center. In the analysis of the data, descriptive statistical techniques were used. The four-step test used in the study allowed the analysis to correlate responses and data on confidence levels. More reliable results were obtained in this view. The existence of students who can not distinguish between the right and the wrong knowledge and who are quite sure of the correctness of the wrong answers is considered as a precondition in determining the misconception According to the results obtained, it was determined that the students had low conceptual understanding rates on cell division. In addition, eight different misconceptions have been identified, three related to mitosis, three associated with meiosis, and two associated with mitosis and meiosis. İn the light of the obtained findings, widespread use of four-stage tests that provide more accurate and reliable results and taking precautions to prevent the prevalence of misconceptions in the teaching phase are presented as a suggestion.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/