Bu araştırmada güvengenlik düzeyi düşük olan üniversite öğrencilerine
yönelik olarak alan uzmanlarınca yeniden gözden geçirilerek revize edilen
psiko-eğitim programının katılımcıların güvengenliklerini artırmada etkin bir
yöntem olup olmadığına bakılmıştır.
Çalışma, ön-test, son-test ve izleme testi yapılarak düzenlenmiştir.
Çalışma uygulamanın etkisini karşılaştırmak için kontrol grubunun oluşturulduğu
deneysel modeldir. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 öğretim yılında Orta
Anadolu’da bir üniversitedeki Meslek Yüksek Okulunda öğrenim gören toplam 16
öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın deney grubunda 8, kontrol grubunda 8
öğrenci bulunmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin seçiminde
katılımcıların gönüllülüğü esas alınmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında
Voltan-Acar ve Öğretmen (2007)’in güvengenlik düzeyini ölçmek için üniversitede
öğrenim görenlere yönelik olarak geliştirdiği Voltan-Acar Kendini Belirleme
Ölçeği (Güvengenlik Ölçeği) kullanılmıştır. Deney grubundaki katılımcılar ile
kontrol grubundaki katılımcılar arasında güvengenlik düzeyleri açısından
farklılık incelenmiştir. Gruplar arası farklılığa bakmak amacıyla farklı
gruplar için Mann-Whitney U-testi kullanılmıştır. Aynı grubun kendi içindeki
değişimine bakmak için de Wilcoxon işaretli-sıralar tekniği tercih edilmiştir.
Çalışmanın sonunda güvengenlik psiko-eğitim programına katılanların güvengenlik
düzeylerinde anlamlı bir artış olmuştur. Bu eğitim güvengenlik ve sosyal beceri
kazanımı alanında teorik ve uygulamalı çalışmalara ve alan uzmanlarına katkı
sağlayacaktır. Ayrıca güvengenlik konusunda yeni araştırmaları da teşvik
edecektir.
This study examined whether or not the
psychoeducation program, which was revised by field experts for university
students with low assertiveness level, increased participants’
assertiveness. The study was designed
using pretest, posttest and follow-up test. In order to compare the effect of
the program, the study employed the experimental model in which a control group
was formed. The study group consisted of a total of 16 students who were
attending a university’s vocational school in Central Anatolia during the
academic year of 2017-2018. There were eight students in the experimental group,
and eight in the control group. The participants were selected on a volunteer
basis. Developed by Voltan-Acar and Öğretmen (2007) to measure the
assertiveness levels of university students, Voltan-Acar Assertiveness
Inventory was used to collect the study data. The difference between the
assertiveness levels of the participants in the experimental and control group
was examined. Mann-Whitney U-test was
used for different groups to analyze the differences between groups. Wilcoxon
signed ranks test was employed to analyze the change within the same group. At
the end of the study, there was a significant increase in the assertiveness
levels of the participants in the psychoeducation program. This training will
contribute to theoretical and practical studies and to field experts in the
field of assertiveness and social skills acquisition. It will also encourage
future studies on assertiveness.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/