Öğretmen farkındalığı son zamanlarda matematik eğitimcilerinin önem
verdiği konulardan birisidir. Günlük hayattaki kullanımının ötesinde meslekî
bir vizyon gerektiren farkındalık becerisi, sınıf içindeki öğrenme durumlarının
öğretmen tarafından önce süzülmesi, ardından yorumlanması ve sonra uygun dönüt
sağlanması çerçevesinde bir dizi aktivite gerektirmektedir. Henüz mesleki
deneyimi olmayan öğretmen adaylarındaki farkındalık seviyesiniaraştırmak,
gelecekte verecekleri eğitim için bir öngörü sağlayacaktır. Cebir öğrenme alanı
özelinde, ilköğretim öğrencilerinin çeşitli kavram yanılgılarına düştükleri ve
zorluklar yaşadıkları önceki araştırmalarda belirlenmiştir. Bu nedenle bu
çalışmanın amacı, ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin denklemler konusundaki hata
ve kavram yanılgılarını belirlemek ve öğretmen adaylarının bu hata ve kavram
yanılgılarına ilişkin “farkındalıklarını” gözlemlemektir. Nitel araştırma
yöntemlerinin benimsendiği çalışmanın katılımcıları, orta ve yüksek akademik
başarıya sahip 3 öğrenci ve 3 matematik öğretmen adayıdır. Veri toplama aracı
olarak, “denklemler konusundaki hata ve kavram yanılgıları belirleme
ölçeğinden” yararlanılmış ve öğretmen adaylarınınbu yanıtlara ilişkin
farkındalıkları araştırılmıştır. Araştırmanın sonunda, teşhis adımındaki
başarının diğer adımlar için yeterli olmadığı bulunmuştur.
Teacher
noticing is one of the issues that math educators have given importance
recently. The noticing-raising skills that require a professional vision beyond
their use in daily life requires a series of activities within the framework of
prior learning by the teacher, then interpreting and providing appropriate
feedback. Investigating the level of awareness in pre-service teacher trainees
will provide a foresight for future education. In the field of algebra
learning, it has been identified in previous studies that primary school
students experience various misconceptions and have a trouble. Therefore, the
aim of this study is to determine the misconceptions and errors of 7th grade
students about equations and to observe their noticing of these errors and
misconceptions. Participants of the study, in which qualitative research
methods have been adopted, are 3 student and 3 mathematics teacher candidates
with medium and high academic achievement. As a means of data collection, in
the scale of error and misconceptions about equations was utilized and teacher
candidates' awareness of these responses was investigated. At the end of the
study, it was found that the success of the attending step was not sufficient
for the other steps.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/