Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, , 609 - 622, 30.12.2020
https://doi.org/10.19126/suje.815121

Abstract

References

  • Adabaş, A. (2016). Bartın üniversitesi lisansüstü eğitim öğrencilerinin yaşam boyu öğrenmede anahtar yeterliklere sahip olma düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Bartın.
  • Akalın, S. ve Zengin, B. (2007). Türkiye’de halkın yabancı dil ile ilgili algıları. [The Attitude of People towards Foreign Language in Turkey]. Journal of Language and Linguistics Studies, 3(1), 181-200.
  • Akın, M. (2016). Kadınlarda yoksulluğun görünümü ve yaşam boyu öğrenmeye etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Bartın.
  • Anbarlı-Kırkız, Y. A. (2010). Öğrencilerin İngilizce dersine ait tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Ayaz, C. (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Mardin ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi Bartın.
  • Bağçeci, B. (2004). Ortaöğretim kurumlarında İngilizce öğretimine ilişkin öğrenci tutumları (Gaziantep ili örneği). XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 6- 9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Can, T. (2011). Yaşam Boyu Öğrenme Bağlamında Yabancı Dil Olarak İngilizce Ders Kitaplarında Strateji Kullanımı, Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Cevher, Ö. Y. Atagül, Y. Y. ve Enser, R. (2016). Yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yabancı dil olarak Türkçe edinimine etkisi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 277-284.
  • Diker Coşkun, Y. (2009). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42 (42), 108-120.
  • Fırat, A. 2009. A study on young learners’ attitudes towards learning English. Master Thesis, Çukurova University. Adana.
  • Gencel, İ.E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim Dergisi, 38(170), 237-252.
  • Genç, G; Aksu M. B. (2004). İnönü Üniversitesi öğrencilerinin İngilizce derslerine ilişkin tutumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 6-9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Genç, G. ve Kaya, A. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının yabancı dil derslerine yönelik tutumları ile yabancı dil akademik başarıları arasındaki ilişki. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (26), 19-31.
  • Gür-Erdoğan, D. ve Arsal, Z. (2016). Yaşam boyu öğrenme eğilim ölçeği (YBÖEÖ)’nin geliştirilmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114 122.
  • Hancı-Yanar, B. (2008). Yabancı dil hazırlık eğitimi alan ve almayan Anadolu Lisesi öğrencilerinin yabancı dil özyeterlik algılarının ve İngilizce dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Horuz, O. R. (2017). Mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Bartın ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Bartın.
  • İnal, S, Evin, İ, ve Saracoğlu A. S . (2005). Yabancı dil ve yabancı dil edinimi ile öğrenci yaklaşımları arasındaki ilişki. Dil Dergisi , (130), 38-53.
  • İzci, E. ve Koç, S. (2012). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 101-114.
  • Kaçar, I. G ve Zengin, B. (2009). İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin dil öğrenme ile ilgili inançları, öğrenme yöntemleri, dil öğrenme amaçları ve öncelikleri arasındaki ilişki: öğrenci boyutu. Journal of Language and Linguistic Studies, 5(1), 55-89.
  • Karaduman, A. (2015). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile özyeterlik algıları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Bartın Üniversitesi Bartın.
  • Karatay, H. ve Kartallıoğlu, N. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenme tutumu ile dil becerileri edimi arasındaki ilişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(4), 203-213.
  • Kazazoğlu, S. (2011). Anadili ve yabancı dil derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. Doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kılıç, Ç. (2014). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye yönelik algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 79-87.
  • Kılıç, H. (2015). İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri (Denizli ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Kılıç, N. ve Taşpınar, M. (2017). Halk Eğitimi Merkezi Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. Journal of Research in Education and Teaching, 6(2), 14-25.
  • Kızıltan, N. ve Atlı, I. (2013). Turkish young language learners' attitudes towards English. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 266-278.
  • Kozikoğlu İ. ve Altunova N. (2018) Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8, 1-15.
  • Memduhoğlu, H. B., ve Kozikoğlu, İ. (2015). Üniversite öğrencilerinin yabancı dil derslerine ilişkin tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 , 184 202.
  • Selçuk, E. (1997). İngilizce dersine karsı tutum ile bu dersteki akademik başarı arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Tok, H. (2010). Üniversite öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin duyuşsal tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 185, 90-109.
  • Toprak, M. ve Erdoğan, A. (2012). Yaşam boyu öğrenme: Kavram, politika, araçlar ve uygulama 2012). Journal of Higher Education and Science, 2(2), 69-91.
  • Yaman, F. ve Yazar, T. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (4), 1553-1566.

The Relationship between Secondary School Students’ Lifelong Learning Tendencies and Attitudes towards English Lesson as a Foreign Language

Year 2020, , 609 - 622, 30.12.2020
https://doi.org/10.19126/suje.815121

Abstract

In this study, it is aimed to examine the lifelong learning tendencies of secondary school students and their attitudes towards English as a foreign language and whether there are differences in terms of gender, grade level and school type in terms of these two structures. The population of the study is composed of 744 students, 358 female and 386 male students selected from seven secondary schools by cluster sampling in 2017-2018 academic year, in the secondary schools in Kaynarca district of Sakarya province. Correlational survey model was used to examine these relationships. The 17-item Lifelong Learning Trends Scale developed by Gür-Erdoğan and Arsal (2016) was used to measure participants' lifelong learning tendencies. In order to measure the attitudes of the participants towards the English course, a 30-item Attitudes towards English Scale, which was developed by Hancı-Yanar (2008), was used. In the study, there was a moderate significant relationship between students’ lifelong learning tendencies and attitudes towards English course as a foreign language.

References

  • Adabaş, A. (2016). Bartın üniversitesi lisansüstü eğitim öğrencilerinin yaşam boyu öğrenmede anahtar yeterliklere sahip olma düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Bartın.
  • Akalın, S. ve Zengin, B. (2007). Türkiye’de halkın yabancı dil ile ilgili algıları. [The Attitude of People towards Foreign Language in Turkey]. Journal of Language and Linguistics Studies, 3(1), 181-200.
  • Akın, M. (2016). Kadınlarda yoksulluğun görünümü ve yaşam boyu öğrenmeye etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Bartın.
  • Anbarlı-Kırkız, Y. A. (2010). Öğrencilerin İngilizce dersine ait tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Ayaz, C. (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Mardin ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi Bartın.
  • Bağçeci, B. (2004). Ortaöğretim kurumlarında İngilizce öğretimine ilişkin öğrenci tutumları (Gaziantep ili örneği). XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 6- 9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Can, T. (2011). Yaşam Boyu Öğrenme Bağlamında Yabancı Dil Olarak İngilizce Ders Kitaplarında Strateji Kullanımı, Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Cevher, Ö. Y. Atagül, Y. Y. ve Enser, R. (2016). Yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yabancı dil olarak Türkçe edinimine etkisi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 277-284.
  • Diker Coşkun, Y. (2009). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42 (42), 108-120.
  • Fırat, A. 2009. A study on young learners’ attitudes towards learning English. Master Thesis, Çukurova University. Adana.
  • Gencel, İ.E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim Dergisi, 38(170), 237-252.
  • Genç, G; Aksu M. B. (2004). İnönü Üniversitesi öğrencilerinin İngilizce derslerine ilişkin tutumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 6-9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Genç, G. ve Kaya, A. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının yabancı dil derslerine yönelik tutumları ile yabancı dil akademik başarıları arasındaki ilişki. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (26), 19-31.
  • Gür-Erdoğan, D. ve Arsal, Z. (2016). Yaşam boyu öğrenme eğilim ölçeği (YBÖEÖ)’nin geliştirilmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114 122.
  • Hancı-Yanar, B. (2008). Yabancı dil hazırlık eğitimi alan ve almayan Anadolu Lisesi öğrencilerinin yabancı dil özyeterlik algılarının ve İngilizce dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Horuz, O. R. (2017). Mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Bartın ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Bartın.
  • İnal, S, Evin, İ, ve Saracoğlu A. S . (2005). Yabancı dil ve yabancı dil edinimi ile öğrenci yaklaşımları arasındaki ilişki. Dil Dergisi , (130), 38-53.
  • İzci, E. ve Koç, S. (2012). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 101-114.
  • Kaçar, I. G ve Zengin, B. (2009). İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin dil öğrenme ile ilgili inançları, öğrenme yöntemleri, dil öğrenme amaçları ve öncelikleri arasındaki ilişki: öğrenci boyutu. Journal of Language and Linguistic Studies, 5(1), 55-89.
  • Karaduman, A. (2015). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile özyeterlik algıları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Bartın Üniversitesi Bartın.
  • Karatay, H. ve Kartallıoğlu, N. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenme tutumu ile dil becerileri edimi arasındaki ilişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(4), 203-213.
  • Kazazoğlu, S. (2011). Anadili ve yabancı dil derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. Doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kılıç, Ç. (2014). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye yönelik algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 79-87.
  • Kılıç, H. (2015). İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri (Denizli ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Kılıç, N. ve Taşpınar, M. (2017). Halk Eğitimi Merkezi Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. Journal of Research in Education and Teaching, 6(2), 14-25.
  • Kızıltan, N. ve Atlı, I. (2013). Turkish young language learners' attitudes towards English. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 266-278.
  • Kozikoğlu İ. ve Altunova N. (2018) Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8, 1-15.
  • Memduhoğlu, H. B., ve Kozikoğlu, İ. (2015). Üniversite öğrencilerinin yabancı dil derslerine ilişkin tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 , 184 202.
  • Selçuk, E. (1997). İngilizce dersine karsı tutum ile bu dersteki akademik başarı arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Tok, H. (2010). Üniversite öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin duyuşsal tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 185, 90-109.
  • Toprak, M. ve Erdoğan, A. (2012). Yaşam boyu öğrenme: Kavram, politika, araçlar ve uygulama 2012). Journal of Higher Education and Science, 2(2), 69-91.
  • Yaman, F. ve Yazar, T. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (4), 1553-1566.
There are 33 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Arzu Aslıtürk 0000-0001-6736-8895

Subhan Ekşioğlu 0000-0002-5471-627X

Publication Date December 30, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Aslıtürk, A., & Ekşioğlu, S. (2020). The Relationship between Secondary School Students’ Lifelong Learning Tendencies and Attitudes towards English Lesson as a Foreign Language. Sakarya University Journal of Education, 10(3), 609-622. https://doi.org/10.19126/suje.815121