Çalışmada son beş yıl da (2016-2020) “lifelong learning” alanında üretilen bilimsel yayınlar bibliyometrik analiz yöntemiyle incelenmiş olup elde edilen veriler görsel haritalama tekniği ile resmedilmiştir. Bu doğrultuda araştırmanın örneklemini web of science veri tabanından erişilen eğitim alanında yer alan ve abstract kısmında “lifelong learning or lifelong education” terimleri geçen 758 bilimsel makaleler oluşturmaktadır. Bu makaleler, içerdikleri anahtar kelimelere göre alanda en çok çalışılan kavramlarla, bu kavramların yıllara göre dağılımlarıyla ve birbiri ile ilişkili olarak çalışılan kavramların ilişkilendirilmesi, atıf aldıkları yayınlar ve birbirine en çok atıf yapan yazarların ve dergilerin ilişkilendirilmesi bakımından incelenmiştir. Yapılan çalışmada analiz için VOSviver programı (1.6.9) kullanılmış ve program sayesinde veriler haritalama tekniği ile görselleştirilmiştir. Böylece ilgili alanda yer alan önemli çalışmaların bir arada görülmesi ve ilişkilerin çözümlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışma, yaşam boyu öğrenme literatürünü holistik bir bakış açısıyla değerlendirme imkanı sunmaktadır. Çalışma sonucunda Yaşam boyu öğrenme konusunda en çok yayın üreten ülke’nin ABD olduğu bu konuda en fazla yayının International Journal of Lifelong Education dergisinde yer aldığı tespit edilmiştir. Ayrıca yaşam boyu öğrenmenin genel olarak en çok yüksek eğitim ve yetişkin eğitimi ile ilişkilendirildiği ancak özellikle son yıllarda öz-yönetimli öğrenme-işbirlikli öğrenme-sürdürülebilirlik-okuryazarlık –devam eden profesyonel gelişme ve mobil öğrenme gibi anahtar kelimelerle ilişkilendirilmesinde artış olduğu görülmektedir.
Yaşam boyu öğrenme Yaşam boyu eğitim Görsel haritalama Web of science Bibliyometrik analiz VOSwiver
This study aims to use the bibliometric analysis method to examine the scientific articles published in the last five years (2016-2020) in the field of “lifelong learning” and to visualize the obtained data with the visual mapping technique. The data set consists of 779 educational research articles that are indexed in the “Web of Science” database and that contain the terms of “lifelong learning" or “lifelong education” in their abstract section. These articles were examined in terms of occurrence and co-occurrence of keywords, distribution of keywords by years, citations, co-citations, and publishing journals. VOSviewer software (1.6.9) was used for analysis, and data were visualized with mapping technique. Thus, it was aimed to view the major studies in the relevant field and to analyze the relations among them. It has been determined that the USA has the greatest number of articles on lifelong learning and that the International Journal of Lifelong Education has the greatest number of published articles. Furthermore, it has been found that lifelong learning is generally associated with keywords such as “Higher Education” and “Adult Education,” but there has also been an increase in recent years in the use of keywords such as “self-directed learning,” “collaborative learning,” “sustainable development goals,” “literacy,” “continuing professional development,” and “mobile learning.”
Lifelong learning Lifelong education Visual mapping Web of Science Bibliometric analysis VOSviewer
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/