Bu araştırmanın
amacı vatandaşlık eğitiminde önemli bir role sahip olan öğretmenlerin bakış
açılarına göre Türkiye’deki vatandaşlık eğitimini değerlendirmektir.
Araştırma nitel
araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomonoloji) desenine uygun olarak
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada katılımcılar farklı branşlar dikkate
alındığından amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi
ile,özellikle sosyal alanlardaki branş öğretmenlerinin tercih edilmesi
açısından da ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu
Sakarya ilinde özel bir okuldan farklı branşlardaki 10 öğretmenden
oluşmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Ortaokul ve liselerde
derse giren branş öğretmenleriyle 2017 Ocak ayında 250 dakikalık görüşme
yapılmıştır. Söz konusu görüşmeler kayıt
altına alınarak yazıya aktarılmıştır. Veriler içerik analizine tabi tutularak
değerlendirilmiştir. Buna göre araştırmada öğretmenlerin mevcut vatandaşlık
eğitimi ile kendi aldıkları vatandaşlık eğitimini içerik ve uygulama yönünden
yetersiz buldukları ortaya çıkmıştır. Öğretmenler vatandaşlık eğitimindeki
görevlerini kültürel ve ahlaki yönden rol model olmak şeklinde tanımlamışlardır.
Vatandaşlık eğitimine okul dışında aile, çevre ve kamu kurumlarının katkı
sağladıklarını belirtmişlerdir. Uygulama yetersizliğinin vatandaşlık eğitiminin
en önemli sorunlarından biri olduğunu vurgulamışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/