Bu çalışmanın amacı, Hubble’ın “Kırmızıya Kayma
Yasası” çerçevesinde test oluşturularak fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi
ve bilişsel süreç yeterliklerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel durum
çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Kırıkkale Üniversitesi,
Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 90
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin elde edilmesinde 5 soruluk Bilişsel
Süreç Testi (BST) oluşturulmuştur. Öğretmen adaylarının verdikleri cevaplar
kodlanarak frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmış, tablolara ve grafiklere
işlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; öğretmen adaylarının, açıklanan fizik
yasasını matematiksel eşitlik olarak yazmada zorluk yaşamalarına karşın
eşitliğin grafiğini çizmede bu zorluğu yaşamadıkları, görünür ışık bölgesiyle
ilgili ön bilgilerini hatırlamada zorlandıkları, doğru olarak hatırlayanlardan
bir kısmının yorum yapmada zorlandıkları, ayrıca büyük çoğunluğunun büyük
patlama (big bang) ya da evrenin genişlemesi kuramına ulaşamadıkları
görülmüştür. Elde edilen sonuçlar, büyük oranda, örneklemdeki öğretmen
adaylarının bilgi ve bilişsel süreç yeterliklerinin istenilen seviyede
olmadığını ortaya koymuştur. Sonuçlar ışığında, durumun iyileştirilmesine katkı
sağlayacak öneriler sunulmuştur.
The purpose of this study is to investigate the knowledge and
cognitive process competencies of science teacher candidates within the
framework of Hubble’s “Redshift Law”. Qualitative case study is used in the
study. The sample of the study constitutes 90 teacher candidates who are
studying at Kırıkkale University, Education Faculty, Science Education
Department. A test as 5 questions was developed to obtain the data. Teacher
candidates’ answers were investigated through content analysis for tables and
column graphics. According to the results obtained; teacher candidates have
difficulty in remembering the preliminary knowledge of the visible light region
and the majority of them are forced to comment on the big bang or the universe
expansion theory. The results show that teacher candidates are not at the
desired level of knowledge and cognitive process competence. As a results,
suggestions were made to contribute to the improvement of the situation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/