Denklem ve eşitlik konusunu pedagojik alan bilgisinin öğrenci alt
bileşenleri yönünden ele alan bu çalışmada, 7.sınıf öğrencilerinin denklem ve
eşitlik konusuna yönelik olarak, kavramsal ve işlemsel öğrenmelerinin ne
aşamada olduğunu, bu öğrenmelerde ön bilgi ve yeni bilgiler arasında bağlantı
kurmada karşılaştıkları güçlükleri, yaşadıkları kavram yanılgıları ve anlama
güçlüklerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden
kolay ulaşılabilir durum örneklemesine göre seçilen, Marmara Bölgesinde yer
alan bir ilçedeki 10 ortaokulun 215 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler
araştırmacılar tarafından geliştirilen Denklem ve Eşitlik Konusundaki Öğrenci
Bilgisi Belirleme Testi (ÖBBT) ile 2017-18 Eğitim Öğretim yılında toplanmıştır.
Elde edilen veriler, betimsel ve içerik çözümlemesine tabi tutularak 24 kod, 11
kategori ve 3 tema altında toplanmıştır. Ortaokul Matematik Öğretim Programında
(2013) Denklem ve Eşitlik konusunda yer alan dört kazanım dikkate alınarak
bulgular verilerin frekansları hesaplanmış ve elde edilen yüzde oranları
çizelgeler oluşturularak sunulmuştur. Sonuç olarak; öğrencilerin denklem ve
eşitlik konusundaki öğrenci bilgisi bileşenini oluşturan alt bileşenlerde,
çalışmanın temalarına da uygun olarak, zorluklar yaşadıkları tespit edilerek,
nedenleri ve çözüm önerileri tartışılmıştır.
In this study which focuses
on equations and equality in terms of the student subcomponent of pedagogical
content knowledge, for 7th grade students’ equations and equality subject, on
which stage their in conceptual and procedural learning are, the difficulties
they encounter in linking preliminary and new knowledge in these learnings,
misconceptions and difficulties in understanding are aimed. The study group is
composed of 215 7th grade students at 10 middle schools in a district located
in the Marmara Region who were selected according to convenience sampling of
purposeful sampling methods. The data were collected during the 2017-18
academic year with the Equation and Equality Student Information Determination
Test (EBST) developed by the researchers. The inquired data was collected under
24 codes, 11 categories and 3 themes after data was subjected to descriptive
and content analysis. The frequencies of the findings are calculated by taking
into account the four learning outcomes regarding Equation and Equality in the
Secondary School Mathematics Curriculum (2013), and the percentage ratios
obtained are presented in the form of schedules. As a result; it is noticed
that students have difficulties in the subcomponents of the student information
on the topic of equations and equality in accordance with the themes of the
study; and the reasons and the solution proposal were discussed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/