Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının öğrenme öğretme sürecine teknolojiyi entegre etme durumlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda; öğretim elemanlarının öğrenme öğretme sürecinde kullandıkları teknolojiler nelerdir ve bu teknolojileri nasıl kullanıyorlar? Bu teknolojileri kullanırken yaşadıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik buldukları çözüm yolları nelerdir? sorularına cevap aranmıştır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması kapsamında yürütülmüştür. Bu bağlamda farklı branşlardaki yirmi dokuz öğretim elemanına açık-uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Bu anket yardımıyla toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Yapılan çalışmanın sonucunda; öğretim elemanlarının derslerinde bilgisayar, projeksiyon, tablet, akıllı tahta vb. teknolojilerden yararlandığı görülmüştür. Öğretim elemanlarının öğretim sürecinde yararlanılan bu teknolojileri bir araç olarak kullandıkları ve bu süreçte öğretmenin rolünün önemli olduğunu düşündüklerini belirlenmiştir. Ayrıca öğretim elemanları teknolojinin; dersi zenginleştirdiği ve kolaylaştırdığı, ilgiyi arttırdığı, zaman kazandırdığı ve kalıcı öğrenmeyi desteklediği görüşünü taşımaktadır. Öğretim elemanlarının teknolojiyi derslerinde kullanırken; teknik altyapı eksikliği, teknoloji bilgisinin yetersizliği ve teknik aksaklıklardan kaynaklanan sorunlar yaşadıkları; bu sorunlara paydaşlardan yardım isteme, deneme yanılma metodunu kullanma, farklı teknolojik aletler kullanma veya alternatif yollar deneme gibi çözümler ürettikleri görülmüştür.
The purpose of this study is to examine technology integration in learning-teaching process of instructors. In accordance with this purpose, what are the technologies they use in the learning teaching process? and how do they use these technologies? What are problems they experience when using these technologies and the solutions to these problems? answer were searched to the questions. This study is carried out within the scope of case study which is one of qualitative research patterns. On the basis of willingness, one university was chosen in Trabzon city and twenty-nine instructors from different branches were applied a questionnaire consisting of open-ended questions. The obtained data were analyzed using content analysis method of qualitative research methods. As a result of the research work; the instructors is seen that benefits from computer, projection, tablet, smart board etc. technologies in lessons. It is determined that the instructors use the technology as a tool in the teaching process and that the role of the teacher is important in this process. Also, the instructors have stated that technology enrich and make easier to lesson, increase interest, gain time and support learning. Instructors have experienced some problems while using these technologies that is arised from lack of technical infrastructure, inadequacy of technology knowledge and technical breakdown. Instuctors have solved these problems by asking for help from the stakeholders, using the trial and error method, using different technological tools or trying alternative ways.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/