The main purpose of this study is to examine the quantitative studies conducted in the field of English Language Education in terms of methodology and to report the findings. Therefore, in the examined studies, characteristics of the data collection tools, preliminary data analysis process and appropriateness of the statistical techniques used in the data analysis phase were examined and explained in detail. In this study, a total of 30 studies using inferential statistics published between the years of 2013 and 2020 in 15 different journals indexed in the Ulakbim journal index in the field of English language education were analyzed. This study adopts the phenomenology design and selected studies were examined using document analysis method with a study review form developed by the researchers. After the examination, it was observed that twelve of the examined studies were mixed-method studies, while in some studies, only the analyzes performed were mentioned in the method part and detailed information about the research method was not given. These studies' findings were examined it was found that they were either mixed or quantitative studies. Half of the studies used the term sample while some of them never mentioned any statement regarding sampling. Although only one study mentioned having missing data, it was found that there were missing data in six studies in total, and missing data methods were not used in any of these studies. In the studies examined, it was observed that the most frequently used data collection tools were scales and questionnaires for quantitative data and semi-structured interview forms for qualitative data. In the data analysis, 24 of the studies examined were found to be using parametric tests, 1 using non-parametric tests and 5 using both parametric and non-parametric tests. However, it was seen that most of the studies did not mention the assumptions of the analyses.
İngilizce eğitimi birçok ülkede önemli görülmekte ve bu konuda ülkeler büyük kaynaklar kullanmaktadır. Kaynakların etkili ve verimli kullanılmasında ise kanıta dayalı politikalar ve uygulamalar geliştirilmesi önemlidir. Bu nedenle bilimsel araştırmaların ürünü olarak kabul edilebilecek kanıtların güvenirliklerini sağlayabilmek önemlidir. Bunu sağlayabilmek için alanyazında bulunan çalışmalarda sıklıkla yapılan hataların belirlenmesi ve çözüm önerilerinin sunulması önemlidir. Bu çalışma İngiliz dili eğitimi alanında yapılan nicel çalışmaları yöntemsel açıdan inceleyerek bulguları raporlamayı ve çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Elde edilen veriler doküman incelemesi ile araştırmacılar tarafından geliştirilen bir makale inceleme formu kullanılarak incelenmiştir. Çalışmanın verileri, Ulakbim dergi tabanında yer alan 15 farklı dergide, 2013-2021 yılları arasında İngiliz dili eğitimi alanında basılan ve çıkarımsal istatistiğin kullanıldığı 30 makaleden toplanmıştır. İncelemeler sonucunda çalışmaların belirli bir kısmında araştırma yönteminin belirtilmediği, istatistiksel terimlerin kullanımında hataların yapıldığı, kayıp veri sorunundan bahsedilmediği veya kayıp veri atama yöntemlerinin kullanılmadığı ve parametrik analizlerin kullanılması için ön şart olan varsayımlardan bahsedilmediği görülmüştür. Sonuç olarak araştırmacıların istatistiksel analizler için yeterli teorik bilgiye sahip olmadan paket programlar yardımıyla bu analizleri gerçekleştirdikleri görülmüştür. Bu anlamda, araştırmacıların istatistiksel analiz konusunda temel düzeyde eğitimler almaları, araştırma süreçlerinde verilerin analizi ve raporlanması konusunda ölçme ve değerlendirme alanında uzman bir danışmandan destek alarak süreci yönetmeleri önerilmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/