People, by their nature, desire to be aware of the developments around them. The most important tool by which this demand can be fulfilled is the media. New media is also used a lot today to receive and convey news. With the new media, there is an intense news flow to the masses. However, tools and applications for getting news on local issues are more limited. Therefore, local internet news sites should pay attention to the issues related to their region. In this study, first of all, how much local news is given by 11 local internet news sites in Konya has been investigated by content analysis method. Between 20 and 26 October 2022 the total number of headline news was 1,751. On the relevant dates, 52 percent of the news was local and 48 percent of it was mainstream - news not related to Konya. With the research, it is aimed to show what kind of differences there are in parameters such as the number of visits and the order of success between those who prioritize local news and those who make more widespread news among local internet news sites. As a result of the study, it is understood that those who care about local news and those who take into account the balance of local and mainstream news from local internet news sites rank higher in the statistics of the number of visits and the ranking of the country - news category.
İnsanlar doğaları gereği çevresindeki gelişmelerden haberdar olmak istemektedir. Bu talebin karşılanabileceği en önemli araç ise medyadır. Yeni medya da günümüzde haber alma ve verme amacıyla fazlaca kullanılmaktadır. Yeni medya ile kitlelere yoğun bir haber akışı olmaktadır. Bireylerin yaşadığı ülke ve dünya hakkındaki gelişmeleri öğrenmesi için sayısız kanal bulunmaktadır. Ancak yerel konularda haber alınabilecek uygulamalar daha sınırlıdır. Bundan dolayı yerel internet haber sitelerinin, bulundukları bölge hakkındaki konulara önem vermesi gerekmektedir. Bu çalışmada öncelikle Konya’daki 11 yerel internet haber sitesinin ne kadar yerel haber verdiği, içerik analizi yöntemi ile araştırılmıştır. Araştırmanın yapıldığı dönemde analiz edilen bin 751 haberin yüzde 52’sinin yerel, yüzde 48’inin yaygın – Konya dışı olduğu anlaşılmıştır. Araştırmanın öncelikli amacı Konya’daki yerel internet haber sitelerinin ne kadar yerel içeriğe yer verdiğini ve manşetlerinin ne kadar güncellendiğini tespit edip bu tercihlerin ziyaret edilme üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için bu sitelerin ülke sıralamaları, haber kategorisi sıralamaları, ziyaret edilme oranları; 8 farklı SEO verisi üzerinden araştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda yerel internet haber sitelerinden; yerel habere önem verenler ile yerel ve yaygın haber dengesini gözetenlerin; ziyaret edilme, ülke – haber kategorisi sıralaması istatistiklerinde daha üst sıralarda yer aldığı, aşırı güncellemenin de tıklanma üzerinde olumsuz etki yaptığı tespit edilmiştir. Ayrıca; haber sayıları, tıklanma ve ziyaret edilme oranlarındaki ilişkiden hareketle bireylerin aşırı haberden kaçındığı anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Journalism, Internet Publishing, New Media |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2023 |
Submission Date | August 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 52 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License