Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ALGILARINA GÖRE YÖNETİCİLERİN SAHİP OLDUKLARI ÖRGÜTSEL GÜÇ KAYNAKLARI DÜZEYİ

Year 2018, Volume: 6 Issue: 11, 46 - 63, 30.06.2018

Abstract

Bu araştırma öğretmen algılarına göre okul
yöneticilerinin sahip oldukları örgütsel güç kaynaklarının düzeyini incelemeyi
amaçlamaktadır. Betimsel il
işkisel
tarama modelindeki araştırmanın
evrenini 2016-2017 Eğitim- Öğretim yılında Şırnak ili merkez ve bağlı
köylerinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 755 öğretmen
oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmen algılarına göre yöneticilerin örgütsel
güç kaynaklarını belirlemek amacıyla 37 maddeden oluşan "Örgütsel Güç
Kaynakları Ölçeği (ÖGKÖ)" kullanılmıştır. ÖGKÖ, Altınkurt ve Yılmaz (2013)
tarafından geliştirilmiştir. Toplanan veriler istatistik analiz programı
ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda araştırmaya katılan öğretmen
algılarına göre, yöneticilerin en fazla yasal güç kullandıkları bulgulanmıştır.
Araştırmanın boyutlarından biri olan öğretmenlerin demografik özeliklerine göre
alt boyutlarda anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir. Ayrıca okul
kültürünün yöneticilerin çatışma yönetme stillerinin anlamlı bir yordayıcısı
olduğu sonucuna varılmıştır.

References

  • Hoy, W. K. & Miskel, C. G. (2012). Eğitim Yönetimi Teori, Araştırma ve Uygulama. (Çev: Selahattin Turan). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karaman, A. (1999). Profesyonel Yöneticilerde Güç Yönetimi. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Karip, E. (2015). Çatışma Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • McShane, S.L. & VonGlinow, M. A. (2016). Örgütsel Davranış. (Çev: Ayşe Günsel & Serdar Bozkurt). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Meydan, C. H. & Polat, M. (2010). "Liderin Güç Kaynakları Üzerine Kültürel Bağlamda Bir Araştırma" [Elektronik Sürüm]. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, https://researchgate.net/publigation/294260541 [Erişim Tarihi: 09.05.2017].
Year 2018, Volume: 6 Issue: 11, 46 - 63, 30.06.2018

Abstract

References

  • Hoy, W. K. & Miskel, C. G. (2012). Eğitim Yönetimi Teori, Araştırma ve Uygulama. (Çev: Selahattin Turan). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karaman, A. (1999). Profesyonel Yöneticilerde Güç Yönetimi. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Karip, E. (2015). Çatışma Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • McShane, S.L. & VonGlinow, M. A. (2016). Örgütsel Davranış. (Çev: Ayşe Günsel & Serdar Bozkurt). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Meydan, C. H. & Polat, M. (2010). "Liderin Güç Kaynakları Üzerine Kültürel Bağlamda Bir Araştırma" [Elektronik Sürüm]. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, https://researchgate.net/publigation/294260541 [Erişim Tarihi: 09.05.2017].
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hacı İsmail Arslantaş

İdil Dayanan Uğur

Publication Date June 30, 2018
Submission Date March 8, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 11

Cite

APA Arslantaş, H. İ., & Dayanan Uğur, İ. (2018). ÖĞRETMEN ALGILARINA GÖRE YÖNETİCİLERİN SAHİP OLDUKLARI ÖRGÜTSEL GÜÇ KAYNAKLARI DÜZEYİ. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 46-63.

Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.