Bu araştırma öğretmen algılarına göre okul
yöneticilerinin sahip oldukları örgütsel güç kaynaklarının düzeyini incelemeyi
amaçlamaktadır. Betimsel ilişkisel
tarama modelindeki araştırmanın
evrenini 2016-2017 Eğitim- Öğretim yılında Şırnak ili merkez ve bağlı
köylerinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 755 öğretmen
oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmen algılarına göre yöneticilerin örgütsel
güç kaynaklarını belirlemek amacıyla 37 maddeden oluşan "Örgütsel Güç
Kaynakları Ölçeği (ÖGKÖ)" kullanılmıştır. ÖGKÖ, Altınkurt ve Yılmaz (2013)
tarafından geliştirilmiştir. Toplanan veriler istatistik analiz programı
ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda araştırmaya katılan öğretmen
algılarına göre, yöneticilerin en fazla yasal güç kullandıkları bulgulanmıştır.
Araştırmanın boyutlarından biri olan öğretmenlerin demografik özeliklerine göre
alt boyutlarda anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir. Ayrıca okul
kültürünün yöneticilerin çatışma yönetme stillerinin anlamlı bir yordayıcısı
olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | March 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 11 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.