Seçim dönemlerinde her siyasi parti veya siyasetçiler
seçimlerde oy oranlarını arttırmak, iktidarı veya yerel yönetimleri ele
geçirmek için seçim çalışmaları dönemlerinde bir takım yöntemlere
başvurmaktadırlar. Özellikle seçim çalışmaları süresi boyunca siyasetçilerin
veya siyasi partilerin en sık başvurduğu yöntemler siyasal iletişim, siyasal
reklam ve propaganda faaliyetleridir. Bir üründen kazanç elde etmek için nasıl
ki o ürünün reklamının sağlam bir şekilde yapılması gerekiyorsa, seçimlerde de
siyasetçilerin veya partilerin başarılı olabilmeleri yapmış oldukları kendi
reklamlarının, niteliğine bağlıdır.
Bu çalışmada Milliyetçi Hareket Partisi'nin (MHP) 7 Haziran
2015 yılında yapılan Milletvekilliği Genel Seçimlerinde kullanmış olduğu reklam
afişleri nitel içerik analiz yöntemiyle irdelenmiştir. Çalışma kapsamında
MHP’nin 7 Haziran 2015 Genel Seçim kampanya döneminde farklı mesajlar içeren 16
seçim afişlerinden 10 tanesi örnekler olarak ele alınmış ve incelenmiştir.
Siyasal İletişim Medya Siyasal Reklam Seçim Afişleri Milliyetçi Hareket Partisi 7 Haziran 2015 Genel Seçimleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | July 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 12 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.