Other
BibTex RIS Cite

SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK AFİŞLER : 7 HAZİRAN 2015 GENEL SEÇİMLERİ DÖNEMİNDE MİLLİYETÇİ HAREKET PARTİSİ REKLAM AFİŞLERİNİN ANALİZİ

Year 2018, Volume: 6 Issue: 12, 379 - 390, 28.12.2018

Abstract

Seçim dönemlerinde her siyasi parti veya siyasetçiler
seçimlerde oy oranlarını arttırmak, iktidarı veya yerel yönetimleri ele
geçirmek için seçim çalışmaları dönemlerinde bir takım yöntemlere
başvurmaktadırlar. Özellikle seçim çalışmaları süresi boyunca siyasetçilerin
veya siyasi partilerin en sık başvurduğu yöntemler siyasal iletişim, siyasal
reklam ve propaganda faaliyetleridir. Bir üründen kazanç elde etmek için nasıl
ki o ürünün reklamının sağlam bir şekilde yapılması gerekiyorsa, seçimlerde de
siyasetçilerin veya partilerin başarılı olabilmeleri yapmış oldukları kendi
reklamlarının, niteliğine bağlıdır.



Bu çalışmada Milliyetçi Hareket Partisi'nin (MHP) 7 Haziran
2015 yılında yapılan Milletvekilliği Genel Seçimlerinde kullanmış olduğu reklam
afişleri nitel içerik analiz yöntemiyle irdelenmiştir. Çalışma kapsamında
MHP’nin 7 Haziran 2015 Genel Seçim kampanya döneminde farklı mesajlar içeren 16
seçim afişlerinden 10 tanesi örnekler olarak ele alınmış ve incelenmiştir. 

References

  • Aziz, A. (2014). Siyasal İletişim. Ankara : Nobel Yayınları.Bektaş, A. (2000). Kamuoyu İletişim ve Demokrasi. İstanbul : Bağlam Yayınları.Bongrand, M. (1992). Politikada Pazarlama. Ersoy, F. (Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.Çakır, M. B., Çakır M. (2010). İletişim Özgürlüğünün Bir Ölçütü Olarak Gazetecinin İş Güvencesi. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Çalışmaları DergisiDeren, S. Van H. H. (2008). Popüler Kültür ve Siyaset. Levent Yaylagül ve Nilüfer Korkmaz (der.). Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji içinde. Ankara : Dipnot Yayınları.Geray, H. (2011). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara : Genesis Yayın.Kentel, F. (1991). Demokrasi Kamuoyu ve İletişime Dair. Birikim Dergisi.Köker, E. (1998). Politikanın İletişimi İletişimin Politikası. Ankara : Vadi Yayınları.Lilleker, Darren (2013). Siyasal İletişim Temel Kavramlar. İstanbul : Kaknüs Yayınları.Özkan, A. ( 2004). Siyasal İletişim. İstanbul : Nesil Yayınları.Özkan, N. (2014). Seçim Kazandıran Kampanyalar. İstanbul : MediaCat Kitapları.Tokgöz, O. (2010). Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara : İmge Kitabevi Yayınları.Tokgöz, O. (2014). Siyasal İletişimi Anlamak. Ankara : İmge Kitabevi Yayınları.
Year 2018, Volume: 6 Issue: 12, 379 - 390, 28.12.2018

Abstract

References

  • Aziz, A. (2014). Siyasal İletişim. Ankara : Nobel Yayınları.Bektaş, A. (2000). Kamuoyu İletişim ve Demokrasi. İstanbul : Bağlam Yayınları.Bongrand, M. (1992). Politikada Pazarlama. Ersoy, F. (Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.Çakır, M. B., Çakır M. (2010). İletişim Özgürlüğünün Bir Ölçütü Olarak Gazetecinin İş Güvencesi. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Çalışmaları DergisiDeren, S. Van H. H. (2008). Popüler Kültür ve Siyaset. Levent Yaylagül ve Nilüfer Korkmaz (der.). Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji içinde. Ankara : Dipnot Yayınları.Geray, H. (2011). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara : Genesis Yayın.Kentel, F. (1991). Demokrasi Kamuoyu ve İletişime Dair. Birikim Dergisi.Köker, E. (1998). Politikanın İletişimi İletişimin Politikası. Ankara : Vadi Yayınları.Lilleker, Darren (2013). Siyasal İletişim Temel Kavramlar. İstanbul : Kaknüs Yayınları.Özkan, A. ( 2004). Siyasal İletişim. İstanbul : Nesil Yayınları.Özkan, N. (2014). Seçim Kazandıran Kampanyalar. İstanbul : MediaCat Kitapları.Tokgöz, O. (2010). Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara : İmge Kitabevi Yayınları.Tokgöz, O. (2014). Siyasal İletişimi Anlamak. Ankara : İmge Kitabevi Yayınları.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Musa Can Eraslan

Publication Date December 28, 2018
Submission Date July 19, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 12

Cite

APA Eraslan, M. C. (2018). SİYASAL REKLAM ARACI OLARAK AFİŞLER : 7 HAZİRAN 2015 GENEL SEÇİMLERİ DÖNEMİNDE MİLLİYETÇİ HAREKET PARTİSİ REKLAM AFİŞLERİNİN ANALİZİ. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 379-390.

Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.