Toplumun
ticarete yatkınlığı, o toplumun kalkınmışlığının ana lokomotifi
sayılabilir. Bir toplumdaki ticari
faaliyetlerin çokluğu ve sıklığı o toplumun kalkınmışlığı ve gelişmişliğinin en
belirgin göstergesidir. Dünyada AB ülkelerinde ve dünyanın diğer ülkelerinde
gelişmişliğin ana unsuru açılan ticari müessese sayısı ve faaliyetteki işletme
sayısıdır. Bu sayı artıkça yeni istihdam sahalarının oluşmasına ve ticari
rekabetin artmasına neden olacaktır. Serbest piyasa anlamında yeni müesseseler
o bölgenin atar damarı hükmündedir. Girişimcilik kültürü bir bölgelerin yeni iş
fikirlerinin hayata geçirilmesine zemin hazırlayan, insanları yeni iş
fikirlerine yönlendiren en büyük etkendir. Bir bölgenin yeni iş fikirleri ile
istihdam oluşturması o bölge ekonomisini olumlu etkileyecek ve ileri
taşıyacaktır. Bu bağlamda Bingöl ilinin girişimcilik sosyal – kültürel
yapısının belirlenmesine yönelik 1000 kişilik bir örneklem üzerinde bir anket
uygulanmış ve girişimciliğe yatkınlıklarını belirlenmeye çalışılmıştır. Bu
ankete göre; %55,7 KOSGEB’den haberi olmadığını, %78,7 Girişimcilik
sertifikasının olmadığını, ortak çalışmaya karşı; mutluluk duyarım diyenlerin
oranının %67,3 şeklindedir. Bölge insanının; ekip çalışmasına yatkın olduğunu,
sermayesini iş kurarak değerlendirmeyi düşündüğü, iş kurma bürokrasisinin uzun
olduğu, sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 18, 2019 |
Submission Date | August 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 14 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.