Bu araştırmada Almanca öğretmen adaylarının dinleme
ve konuşma becerilerine ilişkin algılarını hangi metaforlarla ortaya koydukları
ve ortaya çıkan metaforların gerekçeleri, metaforlara bağlı olarak oluşturulan
kategorilerin ortak özellikleri ve olumlu, olumsuz metaforlar belirlenmeye
çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomoloji deseni
kullanılmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanan bir form
aracılığıyla toplanmıştır. Formda adayların becerilere ilişkin metaforik
algılarını ve gerekçelerini belirlemek amacıyla tamamlanması gereken iki cümle
yer almaktadır. Bu cümleler “…, Bana göre konuşma becerisi…gibidir, çünkü…,
Bana göre dinleme becerisi…gibidir, çünkü…“ şeklindedir. Elde edilen veriler
içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Her bir beceri için ayrı ayrı
analizler yapılmıştır. Çalışmada dinleme becerisine ilişkin 48 metafor altında
“duyarak öğrenme, anlamanın güç olması, dikkat gerektirmesi, eğlenceli, önemli
olması ve süreklilik gerektirmesi” olmak üzere altı kategori; konuşma
becerisine ilişkin 60 metafor altında “zor olması, başaramama, konuşabilmenin
haz vermesi, pratik gerektirmesi, düşünce aktarımı, farklı kelime kullanma,
kendini sınamak, en önemli olması, sevmenin gerekmesi, başlangıcının zor
olması” olmak üzere on kategori geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 18, 2019 |
Submission Date | October 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 14 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.