Günümüzde Facebook en popüler sosyal ağlar arasında olup; özellikle gençler tarafından son derece yoğun olarak kullanılmaktadır. Siyasal katılım açısından genç kesime birçok fırsat sunan Facebook, geleneksel katılım biçimlerine kıyasla, daha az maliyet ve zaman kullanımını gerektirmektedir. Yine Facebook gibi sosyal paylaşım ağları, benzer fikirdeki insanlarla siyasal bağlar kurmayı eskisinden çok daha kolay hale getirmektedir. İşte bu araştırma; 2014 Yerel Seçimleri sırasında, üniversite öğrencileri gibi, toplumun genç ve dinamik kesiminin, Facebook’taki siyasal katılım sıklığını mercek altına almayı amaçlamıştır. Bu amaca yönelik olarak, Konya merkezdeki üç farklı üniversiteden seçilen 454 kişiden, saha araştırması ile veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların; son dakika gelişmelerini takip etme, bir politik aday veya partiyi beğenme, profile siyasi bir haber ekleme ya da silme, anlık sohbet uygulamasında siyasi bir bilgiyi tartışma gibi Facebook aktivitelerini daha sık gerçekleştirdikleri bulgulanmıştır. Cinsiyet açısından erkekler; kadınlara nazaran, son yerel seçimler sırasında Facebook üzerinden daha sık siyasal katılım gösterebilmişlerdir. Yine parti bağlılığı ile Facebook’ta siyasal katılım sıklığı arasındaki anlamlı ilişki, bu araştırma ile tespit edilmiştir.
Today Facebook is the most popular social networking site among others; especially young people use Facebook intensively. Facebook supplies so many advantages for young people in terms of political participation and compared with traditional participation ways, Facebook necessitates less cost and time usage. Other social networking sites like Facebook make easier for people who have similar political backgrounds to develop political contacts with each other contrary to before. This study aims to focus on political participation frequency of young people like university students on Facebook during the 2014 Local Elections. For this purpose, 454 young people were selected from three different universities in Konya and data were collected by using survey method. As a result of the study, it was found that participants realized some Facebook activities more frequently like following latest events, liking a political party or candidate, adding or deleting political news to their profiles or discussing a political topic on chat implementation etc. In terms of gender, compared with women, men realized more frequent participation during the latest local election. Beside this, this study found that there is a meaningful relation between political party adherence and political participation frequency
Political Participation Social Media Facebook 2014 Local Elections.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 37 |
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.