Review
BibTex RIS Cite

A Review on the Training Program in Primary Schools (TPPS)

Year 2024, Volume: 5 Issue: 1, 1 - 19, 30.06.2024
https://doi.org/10.54971/synergy.1400025

Abstract

Training Program in Primary Schools (TPPS) is designed by the Ministry of National Education (MoNE) for students attending the 3rd grade, disadvantaged students such as foreign nationals, asylum seekers, refugees or children of nomads and seasonal workers who do not have a special education diagnosis, and those who cannot acquire Turkish and Mathematics skills at a sufficient level. It was designed as a supportive program. The program was first tested as a pilot application in selected schools in the 2017-2018 academic year, and after the application results were found to be successful, it was expanded throughout the country as of the 2018-2019 academic year. The aim of this research is to examine the TPPS application and evaluate it from various dimensions in the light of the existing literature. In this context, written documents on the subject, especially the "Training Program in Primary Schools" and "Training Program in Primary Schools Directive" prepared by the Ministry of Education, were used as basic research material. TPPS consists of Turkish and Mathematics course achievements and psychosocial support services. A total of 16 topics related to Turkish lessons are included in the program; Regarding the mathematics course, 22 learning outcomes have been placed in three modules with a taxonomic understanding. In the program, 96 lesson hours are foreseen for Turkish language acquisitions and 64 lesson hours for Mathematics achievements. From the examination of the relevant literature, insufficient course hours, the program not covering the 2nd grades, insufficient educational materials, students' reluctance, parental indifference, student absenteeism, low additional course fees, teachers' lack of training on the subject, etc. It is understood that these factors negatively affect the implementation of TPPS.

References

  • Açil, H., Ekinci, A., Dündar, M. & Bilgiç, R. (2021). Sınıf öğretmenlerinin ilkokullarda yetiştirme programına (İYEP) ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(20), 257-277.
  • Akay, C. (2015).Öğrenmeyi etkileyen temel faktörler ve genel öğrenme-öğretme ilkeleri. T. Yanpar Yelken ve C. Akay (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemler içinde. (1-24). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akbıyık, N. (2008). Türkiye’de tarım kesiminde işgücü piyasalarının yapısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,24(7), 220-237.
  • Arıcı, İ. (2007). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde öğrenci başarısını etkileyen faktörler (Ankara örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Arkan, Z. & İrez, S. (2021). Türkiye’de ve dünyada dezavantajlılık; sosyal içerme eğitim programı. T.C Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Sosyal İçerme Eğitim Programı.
  • Avlukyarı, N. T. (2019). İlkokullarda yetiştirme programı (iyep)’in öğretmen ve yöneticiler tarafından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. Aydın, S. & Yakar, L. (2020). İlkokullarda yetiştirme programında (İYEP) karşılaşılan sorunlar, paydaşlarına olan katkıları ve çözüm önerileri. Trakya Eğitim Dergisi,10(3), 795-814.
  • Balantekin, Y. (2020) İlkokullarda yetiştirme programı (iyep) Türkçe dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: bir karma yöntem araştırması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 153-184.
  • Bektaş, Ö. & Turan, R. (2022). Sosyal bilgiler öğretim programları: içerik, kapsam ve örüntü. İçinde Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretim Programları. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Bostan, H. (2018). Geçici koruma statüsündeki suriyelilerin uyum, vatandaşlık ve iskân sorunu. Göç Araştırmaları Dergisi, 4(2), 38-88.
  • Çelik, V. (1998). Bilgi toplumunun eğitim sistemi ve geleceğe yönelik eğilimler. Yeni Türkiye Dergisi, 19, 829-836.
  • Dağdelen, S. (2013). Biyoloji derslerinde öğretmenlerin kişilerarası davranışı, sınıf öğrenme ortamı ve öğrenci başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegema Akademi.
  • Dilekçi, Ü. (2019). İlkokullarda yetiştirme programına (İYEP) ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 433-454.
  • Engin, A. O., Özen, Ş. & Bayoğlu, V. (2009). Öğrencilerin okul öğrenme başarılarını etkileyen bazı temel değişkenler. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3, 125-156.
  • Gençoğlu, C. (2019) Milli bir destekleme ve yetiştirme modeli: ilkokullarda yetiştirme programı(iyep). Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 853-881.
  • Gül, G. (2004). Birey toplum eğitim ve öğretmen. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2004), 223-236.
  • Gürler, M. (2020). Devlet okuluyla özel okul arasındaki farklar. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(1), 1-6.
  • Gürol, M. & Gül. M. (2021) İlkokullarda yetiştirme programının iyep işlevselliğinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 16-33.
  • Howie, S. J.,& Pietersen, J. J. (2001). Mathematics literacy of final year students: South African realities. Studies in Educational Evaluation, 27, 7-25.
  • Kap, D. (2014). Suriyeli mülteciler: “Türkiye’nin müstakbel vatandaşları”. Akademik Perspektif Dergisi, (1), 30-35.
  • Kaplan, S. P. (1990). Educational psychology for tomorrow’s teacher. New York: West Publishing Company.
  • Keskin, G. & Sezgin B. (2009). Bir grup ergende akademik başarı durumuna etki eden etmenlerin belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, (10), 3-18.
  • Keskin, M. (2021). İlkokullarda yetiştirme programının (iyep) dezavantajlı öğrenciler açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya.
  • Kırnık, D., Susam, E. & Özbek, R. (2019). İyep (ilkokullarda yetiştirme programı) uygulamalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 387-415.
  • Kırkkılıç, A. & Akyol, H. (2007). İlköğretimde Türkçe öğretimi. PegemA Akademi Yayıncılık.
  • Kozikoğlu, İ. & Tosun, Y. (2020). İlkokullarda yetiştirme programına (iyep) ilişkin öğretmen görüşleri: nitel bir çözümleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53(3), 903-930.
  • MEB (2018a). İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP). Ankara: Erişim adresi: https://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_05/21135108_iyep_2019.pdfErişim tarihi: 15.02.2024
  • MEB, (2018b). İlkokullarda Yetiştirme Programı Psikososyal Destek Rehberi. Erişim adresi:https://bayramic.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_10/03164911_YYEP_Psikososyal_Destek_Rehberi.pdf Erişim tarihi:23.02.2024
  • MEB, (2018c). İYEP Uygulama Kılavuzu. Erişim adresi: https://beytussebap.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/24111411_13134503_YYEP_Uygulama_KYlavuzu.pdf Erişim tarihi:23.02.2024
  • MEB. (2018d). İlkokullarda Yetiştirme Programı Yönergesi. 10.12.2018 tarihinde https://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_09/05171730_YYEP_Yonerge.pdf adresinden alınmıştır
  • MEB. (2019a). İlkokullarda Yetiştirme Programı. Erişim adresi: https://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2023_09/11150509_YYEP_TANITIM_KYTABI_06.09.2023.pdfErişim tarihi:23.02.2024
  • MEB. (2019b). Millî Eğitim Bakanlığı Yetiştirici ve Tamamlayıcı Sınıflar ve Kurslar Yönergesi. Erişim adresi:https://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/269.pdf Erişim tarihi: 20.02.2024
  • MEB. (2019d). İlkokullarda Yetiştirme Programı Uygulama Kılavuzu. Erişim adresi: https://ogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_10/26191853_DesteklemeveYetiYtirmeKurslarYYonergesi.pdfErişim tarihi: 20.01.2024
  • MEB. (2019e). İlkokullarda Yetiştirme Programı Psikososyal Destek Rehberi. Erişim adresi:https://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_11/05112134_PSIKOSOSYAL_DESTEK_REHBERI-2019.pdfErişim tarihi: 10.02.2024
  • Özden, Y. (1999). Eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Özdoğru, M. (2022) İlkokullarda yetiştirme programı’nın (iyep) değerlendirilmesi. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 50-63.
  • Öksüzler, O. & Sürekçi, D. (2010). Türkiye’de ilköğretimde başarıyı etkileyen faktörler: bir sıralı lojit yaklaşımı. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 47(543), 79-89.
  • Özşen, A. & Çalışkan, T., Önal, A., Baykal, N., & Tunaboylu, O. (2020). An overview of bilingualism and bilingual education. Journal of Language Research, 4(1), 40-57.
  • Pransiska, R. (2017). Benefits of Bilingualism in EarlyChildhood: A Booster of Teaching English to Young Learners. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 58.
  • Sarıdoğan, E. (2019). İlkokullarda yetiştirme programı’nın 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 609-627.
  • Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Su, S.W. (2012). The various concepts of curriculum and the factors ınvolved in curricula-making. Journal of Language Teaching and Research, 3(1), 153-158.
  • Şevik, Y. (2014). İlköğretim müdür ve müdür yardımcılarının öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörlere ilişkin görüşleri ile akademik başarısına katkıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Taymaz, H. (2007). Okul yönetimi. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Toptaş, V. & Karaca, E. T. (2019). İlkokullarda yetiştirme programı(iyep) kapsamındaki matematik derslerini yürüten sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 417-431.
  • Turan, R. (2019). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • UNHCR (2020). RefugeeStatistics. https://www.unhcr.org/refugee-sta tistics/
  • UNESCO (1998). Educationstrategiesfordisadvantagedgroups, UNESCO workingdocuments in theseries IIEP contributions. 6 Aralık 2020, http://unesdoc.unesco.org/images/0011/001142/114204E.pdf
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme, teori ve teknikler. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Varış, F. (1994). Temel kavramlar. Fatma Varış (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde. (7-25). Konya: Atlas Kitabevi.
  • Wang, D. B. (2004). Family background factors and mathematics success: A comparison of Chinese and US students. International Journal of Educational Research, 41, 40-54.
  • Yavuz, M. (2021). Mevsimlik tarım işçisi çocukların eğitimde yaşadıkları sorunlara yönelik okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri: Şanlıurfa ili örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yazar, T. (2015). Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar. T. Yanpar Yelken ve C. Akay (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemler içinde. (25-42). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP) Üzerine Bir İnceleme

Year 2024, Volume: 5 Issue: 1, 1 - 19, 30.06.2024
https://doi.org/10.54971/synergy.1400025

Abstract

İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP) Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 3. sınıfa devam eden öğrencilerden özel eğitim tanısı bulunmayan yabancı uyruklu, sığınmacı, mülteci ya da göçer ve mevsimlik işçi çocukları gibi dezavantajlı öğrencilerden Türkçe ve Matematik becerilerini yeterli düzeyde edinemeyenlere yönelik olarak destekleyici bir program olarak tasarlanmıştır. Program ilk olarak 2017-2018 öğretim yılında belirlenen okullarda pilot uygulama olarak denenmiş, uygulama sonuçlarının başarılı bulunması üzerine 2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren ülke geneline yaygınlaştırılmıştır. Bu araştırmanın amacı İYEP uygulamasını incelemek ve mevcut literatür ışığında çeşitli boyutlarıyla değerlendirmektir. Bu çerçevede MEB tarafından hazırlanan “İlkokullarda Yetiştirme Programı” ve “İlkokullarda Yetiştirme Programı Yönergesi” başta olmak üzere konuyla ilgili yazılı dokümanlardan temel araştırma materyali olarak yararlanılmıştır. İYEP, Türkçe ve Matematik dersi kazanımları ile psikososyal destek hizmetlerinden oluşmaktadır. Programda Türkçe dersiyle ilgili toplam 16; Matematik dersiyle ilgili ise 22 kazanım taksonomik bir anlayışla üçer modüle yerleştirilmiştir. Programda Türkçe kazanımları için 96, Matematik kazanımları için ise 64 ders saati öngörülmüştür. İlgili literatürün incelenmesinden ders saatlerinin yetersiz olması, programın 2. sınıfları kapsamaması, eğitim materyallerinin yetersiz olması, öğrencilerin isteksiz olması, veli ilgisizliği, öğrenci devamsızlığı, ek ders ücretlerinin düşüklüğü, öğretmenlerin konuyla ilgili eğitim eksiklikleri vb. faktörlerin İYEP uygulamasını olumsuz etkilediği anlaşılmaktadır.

References

  • Açil, H., Ekinci, A., Dündar, M. & Bilgiç, R. (2021). Sınıf öğretmenlerinin ilkokullarda yetiştirme programına (İYEP) ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(20), 257-277.
  • Akay, C. (2015).Öğrenmeyi etkileyen temel faktörler ve genel öğrenme-öğretme ilkeleri. T. Yanpar Yelken ve C. Akay (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemler içinde. (1-24). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akbıyık, N. (2008). Türkiye’de tarım kesiminde işgücü piyasalarının yapısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,24(7), 220-237.
  • Arıcı, İ. (2007). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde öğrenci başarısını etkileyen faktörler (Ankara örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Arkan, Z. & İrez, S. (2021). Türkiye’de ve dünyada dezavantajlılık; sosyal içerme eğitim programı. T.C Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Sosyal İçerme Eğitim Programı.
  • Avlukyarı, N. T. (2019). İlkokullarda yetiştirme programı (iyep)’in öğretmen ve yöneticiler tarafından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. Aydın, S. & Yakar, L. (2020). İlkokullarda yetiştirme programında (İYEP) karşılaşılan sorunlar, paydaşlarına olan katkıları ve çözüm önerileri. Trakya Eğitim Dergisi,10(3), 795-814.
  • Balantekin, Y. (2020) İlkokullarda yetiştirme programı (iyep) Türkçe dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: bir karma yöntem araştırması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 153-184.
  • Bektaş, Ö. & Turan, R. (2022). Sosyal bilgiler öğretim programları: içerik, kapsam ve örüntü. İçinde Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretim Programları. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Bostan, H. (2018). Geçici koruma statüsündeki suriyelilerin uyum, vatandaşlık ve iskân sorunu. Göç Araştırmaları Dergisi, 4(2), 38-88.
  • Çelik, V. (1998). Bilgi toplumunun eğitim sistemi ve geleceğe yönelik eğilimler. Yeni Türkiye Dergisi, 19, 829-836.
  • Dağdelen, S. (2013). Biyoloji derslerinde öğretmenlerin kişilerarası davranışı, sınıf öğrenme ortamı ve öğrenci başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegema Akademi.
  • Dilekçi, Ü. (2019). İlkokullarda yetiştirme programına (İYEP) ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 433-454.
  • Engin, A. O., Özen, Ş. & Bayoğlu, V. (2009). Öğrencilerin okul öğrenme başarılarını etkileyen bazı temel değişkenler. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3, 125-156.
  • Gençoğlu, C. (2019) Milli bir destekleme ve yetiştirme modeli: ilkokullarda yetiştirme programı(iyep). Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 853-881.
  • Gül, G. (2004). Birey toplum eğitim ve öğretmen. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2004), 223-236.
  • Gürler, M. (2020). Devlet okuluyla özel okul arasındaki farklar. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(1), 1-6.
  • Gürol, M. & Gül. M. (2021) İlkokullarda yetiştirme programının iyep işlevselliğinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 16-33.
  • Howie, S. J.,& Pietersen, J. J. (2001). Mathematics literacy of final year students: South African realities. Studies in Educational Evaluation, 27, 7-25.
  • Kap, D. (2014). Suriyeli mülteciler: “Türkiye’nin müstakbel vatandaşları”. Akademik Perspektif Dergisi, (1), 30-35.
  • Kaplan, S. P. (1990). Educational psychology for tomorrow’s teacher. New York: West Publishing Company.
  • Keskin, G. & Sezgin B. (2009). Bir grup ergende akademik başarı durumuna etki eden etmenlerin belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, (10), 3-18.
  • Keskin, M. (2021). İlkokullarda yetiştirme programının (iyep) dezavantajlı öğrenciler açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya.
  • Kırnık, D., Susam, E. & Özbek, R. (2019). İyep (ilkokullarda yetiştirme programı) uygulamalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 387-415.
  • Kırkkılıç, A. & Akyol, H. (2007). İlköğretimde Türkçe öğretimi. PegemA Akademi Yayıncılık.
  • Kozikoğlu, İ. & Tosun, Y. (2020). İlkokullarda yetiştirme programına (iyep) ilişkin öğretmen görüşleri: nitel bir çözümleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53(3), 903-930.
  • MEB (2018a). İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP). Ankara: Erişim adresi: https://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_05/21135108_iyep_2019.pdfErişim tarihi: 15.02.2024
  • MEB, (2018b). İlkokullarda Yetiştirme Programı Psikososyal Destek Rehberi. Erişim adresi:https://bayramic.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_10/03164911_YYEP_Psikososyal_Destek_Rehberi.pdf Erişim tarihi:23.02.2024
  • MEB, (2018c). İYEP Uygulama Kılavuzu. Erişim adresi: https://beytussebap.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/24111411_13134503_YYEP_Uygulama_KYlavuzu.pdf Erişim tarihi:23.02.2024
  • MEB. (2018d). İlkokullarda Yetiştirme Programı Yönergesi. 10.12.2018 tarihinde https://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_09/05171730_YYEP_Yonerge.pdf adresinden alınmıştır
  • MEB. (2019a). İlkokullarda Yetiştirme Programı. Erişim adresi: https://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2023_09/11150509_YYEP_TANITIM_KYTABI_06.09.2023.pdfErişim tarihi:23.02.2024
  • MEB. (2019b). Millî Eğitim Bakanlığı Yetiştirici ve Tamamlayıcı Sınıflar ve Kurslar Yönergesi. Erişim adresi:https://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/269.pdf Erişim tarihi: 20.02.2024
  • MEB. (2019d). İlkokullarda Yetiştirme Programı Uygulama Kılavuzu. Erişim adresi: https://ogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_10/26191853_DesteklemeveYetiYtirmeKurslarYYonergesi.pdfErişim tarihi: 20.01.2024
  • MEB. (2019e). İlkokullarda Yetiştirme Programı Psikososyal Destek Rehberi. Erişim adresi:https://tegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_11/05112134_PSIKOSOSYAL_DESTEK_REHBERI-2019.pdfErişim tarihi: 10.02.2024
  • Özden, Y. (1999). Eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Özdoğru, M. (2022) İlkokullarda yetiştirme programı’nın (iyep) değerlendirilmesi. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 50-63.
  • Öksüzler, O. & Sürekçi, D. (2010). Türkiye’de ilköğretimde başarıyı etkileyen faktörler: bir sıralı lojit yaklaşımı. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 47(543), 79-89.
  • Özşen, A. & Çalışkan, T., Önal, A., Baykal, N., & Tunaboylu, O. (2020). An overview of bilingualism and bilingual education. Journal of Language Research, 4(1), 40-57.
  • Pransiska, R. (2017). Benefits of Bilingualism in EarlyChildhood: A Booster of Teaching English to Young Learners. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 58.
  • Sarıdoğan, E. (2019). İlkokullarda yetiştirme programı’nın 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 609-627.
  • Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Su, S.W. (2012). The various concepts of curriculum and the factors ınvolved in curricula-making. Journal of Language Teaching and Research, 3(1), 153-158.
  • Şevik, Y. (2014). İlköğretim müdür ve müdür yardımcılarının öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörlere ilişkin görüşleri ile akademik başarısına katkıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Taymaz, H. (2007). Okul yönetimi. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Toptaş, V. & Karaca, E. T. (2019). İlkokullarda yetiştirme programı(iyep) kapsamındaki matematik derslerini yürüten sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 417-431.
  • Turan, R. (2019). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • UNHCR (2020). RefugeeStatistics. https://www.unhcr.org/refugee-sta tistics/
  • UNESCO (1998). Educationstrategiesfordisadvantagedgroups, UNESCO workingdocuments in theseries IIEP contributions. 6 Aralık 2020, http://unesdoc.unesco.org/images/0011/001142/114204E.pdf
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme, teori ve teknikler. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Varış, F. (1994). Temel kavramlar. Fatma Varış (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde. (7-25). Konya: Atlas Kitabevi.
  • Wang, D. B. (2004). Family background factors and mathematics success: A comparison of Chinese and US students. International Journal of Educational Research, 41, 40-54.
  • Yavuz, M. (2021). Mevsimlik tarım işçisi çocukların eğitimde yaşadıkları sorunlara yönelik okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri: Şanlıurfa ili örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yazar, T. (2015). Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar. T. Yanpar Yelken ve C. Akay (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemler içinde. (25-42). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Primary Education
Journal Section Derleme Makale
Authors

Mahmut Samsa 0009-0006-6198-6426

Ahmet Köse 0009-0003-9613-3157

Fatih Akpınar 0009-0000-9642-7305

Şenol Ok 0009-0009-5830-3091

Early Pub Date March 1, 2024
Publication Date June 30, 2024
Submission Date December 4, 2023
Acceptance Date March 1, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Samsa, M., Köse, A., Akpınar, F., Ok, Ş. (2024). İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP) Üzerine Bir İnceleme. Sinerji Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 5(1), 1-19. https://doi.org/10.54971/synergy.1400025

Derginin tarandığı indeksler: ASOS İndeks, CiteFactor, ERIH PLUS,  Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)


                                                                     Synergy International Journal of Field Education Research is licensed under Attribution-NonCommercial (CC BY-NC) 4.0 International License