İmam Hatip okulları geçmişte olduğu gibi bugün de medyanın hakkında sıklıkla haberlere yer verdiği eğitim kurumları olmuştur. Farklı bakış açılarıyla pek çok konuyla gündeme getirilen İmam Hatip okulları, genellikle yayın organının yayın politikası ve ideolojik tutumunun etkisi altında yeniden tanımlanmakta ve konumlandırılmaktadır. Bu çalışmada İmam Hatip okullarının bilimsel başarı durumlarının medya tarafından nasıl aktarıldığı ele alınmaktadır. Bu çerçevede farklı ideolojik yaklaşımlara sahip; Cumhuriyet, Birgün, Aydınlık, Milli Gazete, Sabah ve Star gazetelerinin 2019 yılı içerisinde İmam Hatip okullarının bilimsel başarı durumlarını konu edinen haberleri seçilerek eleştirel söylem analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma kapsamındaki haberler incelendiğinde bilimsel başarı haberlerinin sayıca az olması dikkat çekerken, yer verilen haber içeriklerinde ise Cumhuriyet ve Birgün gazetelerinin yalnızca olumsuz içerikleri konu edindiği, diğer gazetelerde yer verilen pek çok haberde ise İmam Hatiplilik kimliğinin ön plana çıkarılmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 13, 2021 |
Acceptance Date | January 11, 2021 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |
İLAHİYAT ATIF DİZİNİ