Türkiye’de yoğun çabalar sonucunda din eğitimi açısından 1951 yılında yeni bir sayfa açılmış ve ilk imam hatip okulları kurulmuştur. Akabinde siyasal yaşamın etkisi altında halkın ihtiyaçlarının baskısıyla da din eğitimi ve kurumları için sürekli değişen bir süreç başlamıştır. 1958 yılına gelindiğinde ilk mezunlarını vermeye başlayan imam hatip okullarının önünde çözülmesi gereken yeni sorunlar baş göstermektedir. Üniversite öğrenimine dair kısıtlama ve istihdam sorunları neticesinde Yüksek İslam Enstitüleri açılması formülü belirmiştir. Bu amaçla İstanbul’da mezunların teşkilatlanmaya gitmesi ve fikirlerini yaymak için neşir organına ihtiyaç duyması ile İstanbul İmam Hatip Okulu Mezunları Cemiyeti ve Tohum Dergisi ortaya çıkmıştır.
Tohum Dergisi; şimdiki adıyla Önder İmam Hatipliler Derneği çatısı altında 1963’ten bu yana yayınlanan bir dergidir. Kuruluşundan beri imam hatip okullarının, yüksek İslam enstitülerinin, ilahiyat fakültelerinin ve halkımızın din eğitimi alanındaki taleplerini, ihtiyaçlarını, sorunlarını dile getirme noktasında önemli bir mecradır. İmam Hatip paydaşlarının ve dernek üyelerinin her alana dair fikir dünyasını Türk- İslam sentezi bağlamında yansıtmaktadır. Bu çalışmanın amacı din eğitimi açısından önemli bir kaynak olan derginin tanıtılması, metin tahlili ile dergi özelinde İmam Hatip Okulları mezun ve mensuplarının düşünsel yapısını ortaya koymaktır.
tohum dergisi, İstanbul İmam Hatip Lisesi, Önder İmam Hatipliler Derneği, İslamcı Dergiler,
Türkiye’de yoğun çabalar sonucunda din eğitimi açısından 1951 yılında yeni bir sayfa açılmış ve ilk imam hatip okulları kurulmuştur. Akabinde siyasal yaşamın etkisi altında halkın ihtiyaçlarının baskısıyla da din eğitimi ve kurumları için sürekli değişen bir süreç başlamıştır. 1958 yılına gelindiğinde ilk mezunlarını vermeye başlayan imam hatip okullarının önünde çözülmesi gereken yeni sorunlar baş göstermektedir. Üniversite öğrenimine dair kısıtlama ve istihdam sorunları neticesinde Yüksek İslam Enstitüleri açılması formülü belirmiştir. Bu amaçla İstanbul’da mezunların teşkilatlanmaya gitmesi ve fikirlerini yaymak için neşir organına ihtiyaç duyması ile İstanbul İmam Hatip Okulu Mezunları Cemiyeti ve Tohum Dergisi ortaya çıkmıştır.
Tohum Dergisi; şimdiki adıyla Önder İmam Hatipliler Derneği çatısı altında 1963’ten bu yana yayınlanan bir dergidir. Kuruluşundan beri imam hatip okullarının, yüksek İslam enstitülerinin, ilahiyat fakültelerinin ve halkımızın din eğitimi alanındaki taleplerini, ihtiyaçlarını, sorunlarını dile getirme noktasında önemli bir mecradır. İmam Hatip paydaşlarının ve dernek üyelerinin her alana dair fikir dünyasını Türk- İslam sentezi bağlamında yansıtmaktadır. Bu çalışmanın amacı din eğitimi açısından önemli bir kaynak olan derginin tanıtılması, metin tahlili ile dergi özelinde İmam Hatip Okulları mezun ve mensuplarının düşünsel yapısını ortaya koymaktır.
Türkiye’de yoğun çabalar sonucunda din eğitimi açısından 1951 yılında yeni bir sayfa açılmış ve ilk imam hatip okulları kurulmuştur. Akabinde siyasal yaşamın etkisi altında halkın ihtiyaçlarının baskısıyla da din eğitimi ve kurumları için sürekli değişen bir süreç başlamıştır. 1958 yılına gelindiğinde ilk mezunlarını vermeye başlayan imam hatip okullarının önünde çözülmesi gereken yeni sorunlar baş göstermektedir. Üniversite öğrenimine dair kısıtlama ve istihdam sorunları neticesinde Yüksek İslam Enstitüleri açılması formülü belirmiştir. Bu amaçla İstanbul’da mezunların teşkilatlanmaya gitmesi ve fikirlerini yaymak için neşir organına ihtiyaç duyması ile İstanbul İmam Hatip Okulu Mezunları Cemiyeti ve Tohum Dergisi ortaya çıkmıştır.
Tohum Dergisi; şimdiki adıyla Önder İmam Hatipliler Derneği çatısı altında 1963’ten bu yana yayınlanan bir dergidir. Kuruluşundan beri imam hatip okullarının, yüksek İslam enstitülerinin, ilahiyat fakültelerinin ve halkımızın din eğitimi alanındaki taleplerini, ihtiyaçlarını, sorunlarını dile getirme noktasında önemli bir mecradır. İmam Hatip paydaşlarının ve dernek üyelerinin her alana dair fikir dünyasını Türk- İslam sentezi bağlamında yansıtmaktadır. Bu çalışmanın amacı din eğitimi açısından önemli bir kaynak olan derginin tanıtılması, metin tahlili ile dergi özelinde İmam Hatip Okulları mezun ve mensuplarının düşünsel yapısını ortaya koymaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Acceptance Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |
İLAHİYAT ATIF DİZİNİ