Abstract
Makale Rus İmparatorluğu eğitim sistemi içerisinde şarkı söyleme derslerini ele almaktadır. Okullardaki müzikal ve koral çalışmanın tarihi ve eğitimsel önemine, öğretimdeki metodolojik zorluklara dikkat çekmektedir. Materyal olarak devrim öncesi, Sovyet ve modern bilimsel literatür kullanılmıştır. Araştırma yöntemleri; tarafsızlık, tarihçilik, sistematik, çalışma konusundaki sosyal öznelliğin karmaşık değerlendirmesi, araştırmacının asıl materyalin yorumlanmasına ve değerlendirilmesine karşı mümkün olan maksimum tarafsızlığı olarak kabul edilmiştir. Bu yöntemlerin kullanılması, yazarların eğitim kurumlarında şarkı söyleme dersi sistemini geçmişe dönük ve tarihsel olarak değerlendirmelerini sağlamıştır. Sonuç olarak, yazarlar Rus İmparatorluğu'nda şarkı söylemenin büyük önem taşıdığına dikkat çekmiştir. Gelenekler ve şarkı öğretimi, Rusya'nın eski tarihine yükselmiş ve toplumun manevi yaşamında önemli bir rol oynamıştır. XIX yüzyılın ortasında, Rusya'daki ilköğretim okullarında şarkı söyleme öğretilmiş, ancak karmaşık öğretim sistemi nedeniyle öğrencilerin gelişimini yavaşlatmıştır. 1870'lerde, çözümlemeli-yapay yönteme dayanan öğretim metodolojisi değiştirilmiş ve bu da öğretim kalitesini önemli ölçüde biçimde iyileştirmeyi sağlamıştır.